Kapitoly článku:
Hlavně prostor
Největší zbraní nové Dacie Logan (nízká cena přece jen coby lákadlo nestačí) bude prostorný interiér. Délka 4 250 mm, šířka 1 735 mm a výška 1 525 mm není určitě nezajímavá. Například Kia Rio ztrácí milimetry do délky, Huyndai Accent do šířky a Daewoo Kalos do výšky. Velmi pečlivě rozvrhl výrobce vnitřní prostor, podle oficiálních údajů se 190 cm vysoký člověk nemusí obávat kontaktu se střechou. Místo v oblasti kolen činí 185 mm, v oblasti ramen se chlubí Logan neuvěřitelnou hodnotou 1 420 mm. Rozvor má 2 630 mm. což je nejvíce ve třídě malých vozů. Běžná hodnota bývá v rozmězí kolem 2 450 až 2 480 mm.
Českého (a nejen českého) zákazníka bude jistě zajímat zavazadlový prostor s objemem 510 litrů (stejně jako Renault Thalia), jehož využitelnost bohužel trochu snižuje fakt, že se jedná o sedan. Při stavbě Loganu využil Renault zkušenosti v oblasti bezpečnosti. Konkrétní výsledky nejsou známy, z toho důvodu můžeme pouze tlumočit tvrzení tiskové zprávy, podle níž automobil slušně zvládne čelní i boční náraz. Jako důležitý prvek bezpečnosti mají sloužit bezpečnostní pásy (těm se věnuje zpráva velmi podrobně) a dva airbagy (dostupné zřejmě v základní výbavě).
Za příplatek bude možno získat ABS Bosch 8.0 (tedy jako v Méganu), brzdy budou vpředu kotoučové a vzadu bubnové. Posilovač řízení usnadní manévrování od střední verze, poloměr otáčení 10,5 m se týká samozřejmě všech verzí. Za tolikrát zmiňovanou cenu 5 000 eur novou Dacii Logan nakonec zřejmě nekoupíte, mnohem reálněji vypadá částka 5 700 eur. Oficiální cena ovšem nebyla dosud stanovena.
Staré známé motory
Jako pohonné jednotky poslouží zpočátku dva zážehové motory s objemy 1.4 a 1.6 litru, které známe z dřívějších Renaultů. Motory plní emisní normy Euro 4, pohotovostní hmotnost činí v případě motoru 1.4 975 kg u 1.6 980 kg. Motor s objemem 1.4 litru poskytuje výkon 55 kW/75 k při 5 500 ot./min. a točivý moment 112 Nm při 3 000 ot./min. Agregát 1.6 litru nabízí výkon 64 kW/90 k při 5 000 ot./min. a točivým moment 128 Nm při 3 000 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Dacia Logan s motorem 1.6 za 11,5 s a dosáhne maximální rychlosti 162 km/h. S motorem 1.4 litru spotřebuje vůz 6,8 l benzínu na 100 km, s motorem 1.6 pak 7,3 litru. Motorům nejvíce chutná benzín s oktanovým číslem 95, výrobce ovšem vyzdvihuje možnost tankování benzínu s nižším oktanovým číslem 91 i 87.
|
1,4 8V |
1,6 8V |
Motor |
zážehový |
zážehový |
Objem (cm3) |
1390 |
1598 |
Hmotnost (kg) |
975 |
980 |
Max. toč. moment (Nm) |
112 při 3000 ot./min |
128 při 3000 ot./min |
Emisní norma |
Euro IV |
Euro IV |
Převodovka |
manuální pětistupňová |
manuální pětistupňová |
Pneumatiky standardní |
165/80 R14 |
185/65 R15 |
Maximální rychlost (km/h) |
162 |
175 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
13 |
11,5 |
Spotřeba |
|
|
Město (l/100 km) |
9,2 |
10 |
Mimo město (l/100 km) |
5,5 |
5,8 |
Kombinovaná (l/100 km) |
6,8 |
7,3 |
Nejdříve Rumunsko, poté Česko
Nová Dacia Logan se představí nejdříve v Rumunku a to v září letošního roku. Po Rumunsku zamíří do České republiky, Chorvatska, Maďarska, Turecka a Slovenska. Na polském, estonském, lotyšském, moldavském a dalších trzích se objeví na začátku roku 2005. Dacia Logan se nebude vyrábět na jednom místě, Renault investoval nebo plánuje investovat do výrobních kapacit na celém světě. Výroba modelu tak bude probíhat rovněž v Rusku, Maroku, Íránu a Kolumbii.