Dacia Logan míří do západní Evropy a Indie

Dacia Logan byl zpočátku určen převážně pro „rozvojové“ trhy východní a střední Evropy. Právě zde lidé baží po levných, ale přitom velkých autech, které mohou plnit roli rodinného vozu. Logan má na svou třídu obrovský rozvor 2 630 mm a při délce 4 250 mm má zavazadlový prostor s objemem 510 l; to je jen o málo méně, než má první generace Octavie.

Nedávno se Logan začal prodávat také v západní Evropě (cena od 7 500 eur), výroba se rozšíří také do Iránu, Ruska, Maroka a Kolumbie. Před pár dny pak Renault oznámil plán vyrábět Logan také v Indii, kde cítí velký potenciál a odkud by se Logan mohl vyvážet i do okolních zemí. Produkce začne v roce 2007, a sice v továrně Mahindra & Mahindra, kde má Renault podíl 49 procent. Z ní bude vyjíždět až padesát tisíc Loganů ročně pod značkou Mahindra.

Z Loganu se stává doslova hit. O jednoduché auto s velkým vnitřním a zavazadlovým prostorem za rozumnou cenu je zkrátka zájem. U nás stojí Logan od 199 tisíc korun, za dobře vybavený model s motorem 1.6 66 kW zaplatíte cca 315 tisíc korun (ceník).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků