Dacia Logan MCV se změnila ve velký kombík, stojí jen 179 900 Kč

Druhá generace velkého auta za málo peněz dnes oficiálně vstoupila na náš trh. Nahrazuje tak obchodně nejúspěšnější model Dacie v ČR.

Ode dneška je na českém trhu oficiálně k dostání Dacia Logan MCV druhé generace. Oproti dosavadnímu modelu přináší dvě zásadní koncepční změny, které vyplývají z rozšiřujícího se portfolia sebevědomé rumunské značky.

Zatímco původní Logan MCV s až sedmi sedadly a dvoukřídlými zadními dveřmi na svislých čepech balancoval mezi kombíkem, MPV a užitkovým vozem, jeho nástupce je v podstatě běžné kombi. Má pět sedadel, výklopnou zadní stěnu a velice slušně dimenzovaný zavazadlový prostor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekVelký kufr, jednoduchý interiér a nízká cena – základní recept na Logan MCV se nezměnil

Pro Dacii, respektive mateřský Renault, je to zásadní posun. Od roku 2004 značka prodala na českém trhu více než 28 000 aut, z čehož na Logan MCV připadá více než čtvrtina (7820 aut od roku 2006). Značka ale roste. Zájemcům o levné sedmisedadlové MPV nabízí model Lodgy, živostníkům je k dispozici Dokker. Nic z toho tu před sedmi lety nebylo. 

Co tedy „Logan kombi“ nabízí tuzemským zákazníkům Dacie? Především hodně prostoru. Logan MCV modelového roku 2014 pojme až 573 litrů zavazadel, po sklopení dělených zadních sedadel vzroste přepravní kapacita na 1518 l. Dovnitř lze naložit předměty o délce až 2,7 m. 

Nejlevněji novou Dacii Logan pořídíte s motorizací 1,2 16V 75 koní a výbavou Acess za 179 900 Kč. Ano, to je cena včetně DPH a není podmíněná financováním. Dostanete za ni čtyři airbagy a ESP, zapomenout ale musíte na elektrické stahování oken, dálkově ovládané centrální zamykání i rádio, o klimatizaci nemluvě. 

Testy | Ojetiny | Dacia | Zajímavosti | Kombi

Ojetá Dacia Logan MCV 1,6i v našem testu

Tyto a další prvky přidá nejvyšší stupeň Arctica, který začíná na stále výborných 214 900 Kč za dvanáctistovku. Nejdražší verzí nového Loganu MCV je 1,5 dCi 90 koní Arctica za 284 900 Kč.  K dispozici je ještě 75koňová varianta dieselu a přeplňovaný zážehový tříválec 0,9 TCe. 

Dacia má za sebou velmi úspěšné období. V posledních letech pravidelně vykazovala meziroční růst o 20 procent, zdůraznil na tiskové konferenci Zdeněk Grunt, první český ředitel Renault ČR. „Letos Dacia v Evropě meziročně roste o 18 procent a je tedy nejrychleji rostoucí značkou na kontinentu,“ řekl. 

Původní plány Renaultu přitom počítaly s tím, že Dacia zůstane nízkonákladovou značkou výhradně pro východní Evropu a rozvíjející se trhy v jiných částech světa. 

Podrobnější informace o novém Loganu MCV najdete v tiskové zprávě: 

Zobrazit tiskovou zprávu
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků