Dacia Logan MCV: rumunské kombi pro sedm

Má rozvor větší než Superb, vnitřní prostor MPV, do zavazadelníku naložíte paletu a z účtu vám nemusí ubýt ani 200 tisíc. Nový hit?

Dacia Logan MCV je snem vícečlenných rodin. Levné kombi s prodlouženým rozvorem totiž kromě pětimístné verze nabízí sedmimístnou variantu. Kdo nelpí na sedmi místech, dostane kombi Dacia s odpočtem DPH za cenu, za kterou se u nás prodávají ojetiny. Nastal čas Dacie?

Dacia zažila v devadesátých letech nemastný comeback na český trh. Letitý model Nova SuperNova nedokázal oslovit kupující ani cenou pod 200 000,- Kč. Teprve v roce 2005 se konal skutečný návrat již pod taktovkou Renaultu. To se vezme zastaralý Renault 19 a Mégane první generace, vytvoří se nový kabát, použije se nejdostupnější koncernová technika Renaultu a cenový hit za pomoci levné pracovní síly v Rumunsku je na světě. Kde ani to nepomůže, odloupne se logo Dacie a vůz se vesele prodává pod jménem Renault Logan.

Český trh takovou metamorfózu nepotřeboval, protože Dacia je všeobecně známá značka díky dovozům ze sedmdesátých a osmdesátých let. Licenční Renault byl tehdy trhákem Mototechny a nebýt chabé antikorozní ochrany, jezdily by Dacie dodnes. Zvláště ceněné byly první kousky, kompletované ještě z francouzských dílů. Později kvalita poklesla, ale obliba nikoliv.

Dva roky na trhu znamenaly pro logan jeden triumfální rok a jeden rok poklesu prodejů. Právě po něm přichází na trh zbrusu nové kombi. Jeho devizou není ani design, ani značka. Nabízí totiž velký rozvor a možnost svezení až sedmi osob.

Česká premiéra minulý týden vzbudila u českých novinářů vzrušení. Měli jsme také příležitost se s novou Dacií projet. Subjektivně lze říci, že prodloužený rozvor prospěl jízdním vlastnostem a prostoru je skutečně na tuto třídu automobilů nadbytek. Konečně motory nejsou sice závodním náčiním, ale úsporný turbodiesel jistě neurazí šetřílky za volantem.

MCV znamená Multi Convival Vehicle a jeho podstatou je prodloužení rozvoru o neuvěřitelných 27 cm proti sedanu, čímž překonává dokonce i Škodu Superb. Vzniká tak ideální možnost zástavby třetí řady sedadel, která zmenší zavazadelník na 198 l. Kdo ale chce variabilitu, jednoduše třetí řadu sedadel vyjme a získá zavazadlový prostor o objemu 700 l. Ten je navíc přístupný dvojicí křídlových dveří, které přímo vybízejí ke vložení europalety. Tento údaj jsme zatím neověřili.

Klasická koncepce podvozku se zadní vlečenou nápravou s torzní tyčí a přední McPherson jsou výhodou na rozbitých českých silnicích, což navíc umocňuje světlá výška 155 mm.

Technické údaje Dacie Logan MCV

Motor  1.4 MPI 1.6 MPI 1.6 16V 1.5 dCi
Objem motoru (ccm) 1390 1598 1598 1461
Výkon (kW/min) 55/5500 64/5500 77/5750 50/4000
Točivý moment (N.m/min) 112/3000 128/3000 148/3750 160/1700
Maximální rychlost (km/h) 155 167 174 150
Zrychlení 0-100 km/h (s) 15,6 13,4 11,8 17,7
Spotřeba (l na 100 km)        
město 10 10,4 9,8 6,2
mimo město 6,2 6,3 6,3 4,8
kombinovaná 7,6 7,8 7,5 5,3

Rozměry vozu (D x V x Š mm): 4450 x 1640 x 1993
Objem zavazadlového prostoru (l): 198/700 - 2350

Benzinová čtrnáctistovka s 55 kW, šestnáctistovka (64 kW) a vznětová patnáctistovka o objemu 1,5 l s výkonem 50 kW a průměrnou spotřebou 5,3 l na 100 km jsou nabízeny od uvedení, časem k nim přibude také šestnáctiventilová šestnáctistovka.

Dacia Logan MCV bude oficiálně na českém trhu od 16. února se startovací cenou 235 900 Kč za pětimístnou verzi se zážehovým motorem 1.4. Základní výbava obsahuje airbag řidiče, ABS s děličem brzdných sil EBV, úchyty Isofix na zadních sedadlech a imobilizér. Nejdražší verze je sedmimístná, s motorem 1.5 dCi ve výbavě Lauréate za 341 900 Kč. Pětimístnou verzi s odpočtem DPH lze pořídit za magickou cenu 198 200 Kč. Převálcuje tak Dacia domácí Fabii na poli kompaktních rodinných kombi?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Logan MCV
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků