Dacia Logan MCV přišla o třetí řadu sedadel a vypadá civilněji

Značka Dacia v Ženevě vystavuje novou generaci svého populárního modelu Logan MCV.

Když v roce 2006 přišla první generace modelu Dacia Logan MCV, způsobila na trzích hotové pozdvižení. Bylo to neobyčejně prostorné, variabilní a až sedmimístné auto, jež v dané cenové hladině nemělo v Evropě konkurenci. Původní Logan MCV tedy uvolňuje místo svému stejnojmennému nástupci, ale ze světa úplně nezmizí: třeba v Rusku se vyrábí pod označením Lada Largus i nadále.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Logan MCV, další z významných ženevských novinek letošního roku

Co je nejdůležitější, nový Logan MCV již nebude k dostání s třetí řadou sedadel, také při pohledu z profilu je dobře patrné, že se novinka přiblížila spíše konvenčním kombíkům. Nicméně nemusíte být zklamaní, vždyť pro ty, kteří vyžadují enormní vnitřní prostor a možnost přepravy až sedmi cestujících je zde samostatný model Dacia Lodgy. To však rozhodně ale neznamená, že by nový Logan MCV byl jakkoli malý!

Test Dacia Logan MCV: kombi pro všechny

Test Dacia Logan MCV: kombi pro všechny

Zatímco v době premiéry prvního Loganu MCV výrobce tuto zkratku vysvětloval jako „multi convivial vehicle“, nyní má znamenat „max capacity vehicle“. Na první pohled vypadá druhá generace modelu Logan MCV poněkud elegantněji než ta předchozí a celá přední část karoserie až po sloupky B je shodná s dvojicí Dacia Logan a Sandero představenou vloni v Paříži.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Už bez třetí řady sedadel, ovšem stále s prostorným kufrem

V této cenové hladině nové kombi Dacia Logan MCV určitě vynikne tím, co se od něj čeká: prostorným interiérem za málo peněz. Ceny zatím neznáme, ale zavazadlový prostor nabídne v základním uspořádání 573 l a po sklopení zadních opěradel až 1 518 litrů. Jen pro letmé srovnání: třeba Ford Focus Kombi na Logan MCV v tomto ohledu ztrácí 97, resp. 16 l. Co se pohonných jednotek týče, žádná překvapení nečekejte, převzaty byly ze sedanu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér je prakticky shodný s dříve představenými modely Logan a Sandero

O pohon druhé generace modelu Dacia Logan MCV se tak postarají čtyřválce 1,2 l/55 kW a 1,5 dCi s výkonem zvýšeným z 55 na 66 kW, případně přeplňovaný zážehový tříválec 0,9 TCe/66 kW. První vozy této řady by se měly v Evropě k zákazníkům dostat letos v červnu, novinkou bude pro Logan MCV působení ve Velké Británii.

bazar

Dacia Sandero 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 8 104 km
Cena: 160 000 Kč
Dacia Logan 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 148 781 km
Cena: 104 000 Kč
Dacia Duster 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 50 729 km
Cena: 214 000 Kč
Dacia Duster 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 45 802 km
Cena: 250 000 Kč
Dacia Logan 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 74 823 km
Cena: 44 000 Kč
Dacia Logan 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 69 690 km
Cena: 50 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků