Dacia Logan MCV přišla o třetí řadu sedadel a vypadá civilněji

Značka Dacia v Ženevě vystavuje novou generaci svého populárního modelu Logan MCV.

Když v roce 2006 přišla první generace modelu Dacia Logan MCV, způsobila na trzích hotové pozdvižení. Bylo to neobyčejně prostorné, variabilní a až sedmimístné auto, jež v dané cenové hladině nemělo v Evropě konkurenci. Původní Logan MCV tedy uvolňuje místo svému stejnojmennému nástupci, ale ze světa úplně nezmizí: třeba v Rusku se vyrábí pod označením Lada Largus i nadále.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Logan MCV, další z významných ženevských novinek letošního roku

Co je nejdůležitější, nový Logan MCV již nebude k dostání s třetí řadou sedadel, také při pohledu z profilu je dobře patrné, že se novinka přiblížila spíše konvenčním kombíkům. Nicméně nemusíte být zklamaní, vždyť pro ty, kteří vyžadují enormní vnitřní prostor a možnost přepravy až sedmi cestujících je zde samostatný model Dacia Lodgy. To však rozhodně ale neznamená, že by nový Logan MCV byl jakkoli malý!

Test Dacia Logan MCV: kombi pro všechny

Test Dacia Logan MCV: kombi pro všechny

Zatímco v době premiéry prvního Loganu MCV výrobce tuto zkratku vysvětloval jako „multi convivial vehicle“, nyní má znamenat „max capacity vehicle“. Na první pohled vypadá druhá generace modelu Logan MCV poněkud elegantněji než ta předchozí a celá přední část karoserie až po sloupky B je shodná s dvojicí Dacia Logan a Sandero představenou vloni v Paříži.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Už bez třetí řady sedadel, ovšem stále s prostorným kufrem

V této cenové hladině nové kombi Dacia Logan MCV určitě vynikne tím, co se od něj čeká: prostorným interiérem za málo peněz. Ceny zatím neznáme, ale zavazadlový prostor nabídne v základním uspořádání 573 l a po sklopení zadních opěradel až 1 518 litrů. Jen pro letmé srovnání: třeba Ford Focus Kombi na Logan MCV v tomto ohledu ztrácí 97, resp. 16 l. Co se pohonných jednotek týče, žádná překvapení nečekejte, převzaty byly ze sedanu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér je prakticky shodný s dříve představenými modely Logan a Sandero

O pohon druhé generace modelu Dacia Logan MCV se tak postarají čtyřválce 1,2 l/55 kW a 1,5 dCi s výkonem zvýšeným z 55 na 66 kW, případně přeplňovaný zážehový tříválec 0,9 TCe/66 kW. První vozy této řady by se měly v Evropě k zákazníkům dostat letos v červnu, novinkou bude pro Logan MCV působení ve Velké Británii.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků