Dacia Logan MCV přišla o třetí řadu sedadel a vypadá civilněji

Značka Dacia v Ženevě vystavuje novou generaci svého populárního modelu Logan MCV.

Když v roce 2006 přišla první generace modelu Dacia Logan MCV, způsobila na trzích hotové pozdvižení. Bylo to neobyčejně prostorné, variabilní a až sedmimístné auto, jež v dané cenové hladině nemělo v Evropě konkurenci. Původní Logan MCV tedy uvolňuje místo svému stejnojmennému nástupci, ale ze světa úplně nezmizí: třeba v Rusku se vyrábí pod označením Lada Largus i nadále.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Logan MCV, další z významných ženevských novinek letošního roku

Co je nejdůležitější, nový Logan MCV již nebude k dostání s třetí řadou sedadel, také při pohledu z profilu je dobře patrné, že se novinka přiblížila spíše konvenčním kombíkům. Nicméně nemusíte být zklamaní, vždyť pro ty, kteří vyžadují enormní vnitřní prostor a možnost přepravy až sedmi cestujících je zde samostatný model Dacia Lodgy. To však rozhodně ale neznamená, že by nový Logan MCV byl jakkoli malý!

Testy | Dacia | Kombi

Test Dacia Logan MCV: kombi pro všechny

Zatímco v době premiéry prvního Loganu MCV výrobce tuto zkratku vysvětloval jako „multi convivial vehicle“, nyní má znamenat „max capacity vehicle“. Na první pohled vypadá druhá generace modelu Logan MCV poněkud elegantněji než ta předchozí a celá přední část karoserie až po sloupky B je shodná s dvojicí Dacia Logan a Sandero představenou vloni v Paříži.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Už bez třetí řady sedadel, ovšem stále s prostorným kufrem

V této cenové hladině nové kombi Dacia Logan MCV určitě vynikne tím, co se od něj čeká: prostorným interiérem za málo peněz. Ceny zatím neznáme, ale zavazadlový prostor nabídne v základním uspořádání 573 l a po sklopení zadních opěradel až 1 518 litrů. Jen pro letmé srovnání: třeba Ford Focus Kombi na Logan MCV v tomto ohledu ztrácí 97, resp. 16 l. Co se pohonných jednotek týče, žádná překvapení nečekejte, převzaty byly ze sedanu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér je prakticky shodný s dříve představenými modely Logan a Sandero

O pohon druhé generace modelu Dacia Logan MCV se tak postarají čtyřválce 1,2 l/55 kW a 1,5 dCi s výkonem zvýšeným z 55 na 66 kW, případně přeplňovaný zážehový tříválec 0,9 TCe/66 kW. První vozy této řady by se měly v Evropě k zákazníkům dostat letos v červnu, novinkou bude pro Logan MCV působení ve Velké Británii.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků