Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

85 komentářů

Dr. Taby
4. srpna • 22:36

Přátelé, šel jsem si to koupit. Nikdo mě nemůže nařknout, že bych tu značku neměl rád. Fandím jí. Zakládal jsem zde první Dacia klub v dobách, kdy se Logan teprve chystal na trh a u nás zájemci sklízeli na fórech jen posměch. Ale nešlo to. MCV Celebration + něco navíc, takže v podstatě max. Ale nakonec jsem odjel v Meganu. U té Dacie je prostě všechno strašný kompromis. V podstatě dobrý byl jen volant. Sedačky bez vedení, dveře jakoby bez výplní, vše takové poloviční. Samozřejmě je důležité, z čeho do toho přesedáte. Jestli máte fildu, tak vás to auto nadchne.

Josef
3. srpna • 9:57

Napsal jsem v jiné diskusi, cituji: "Přece nemůže v rámci koncernu konkurovat mateřskému VW a už vůbec ne AUDI. Škoda bude vyrábět pouze "konfekci", to je její úkol v rámci koncernu."
A teď je to "černé na bílém", cituji:
Škoda dostane šéfa s úkolem zabránit, aby značka dotírala na VW a Audi
„Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu,“ prohlásil v rozhovoru publikovaném před uplynulým víkendem šéf celého VW Herbert Diess. Rozhodující dílek skládačky je tím na svém místě. Diess pro Frankfurter Allgemeine Zeitung už naznačil, jaký úkol nový šéf Škody dostane."
Mladoboleslavská automobilka musí posílit v segmentu cenově výhodných aut. Těmi dvěma značkami německého koncernu, na které nemá Škoda podle Diesse dotírat, jsou určitě Audi a podle všeho Volkswagen.
„Škoda není dostatečně agresivní v konkurenci s Korejci a Francouzi. Tam promarňujeme naši šanci,“ uvedl v pátečním rozhovoru Diess. Německý koncern dlouhodobě ztroskotává ve snaze vytvořit lacinou značku, která by konkurovala extrémně úspěšné Dacii. Jestli je hlavním úkolem Škody nyní bojovat hlavně s ní, nebo s Citroënem a Kií, které hierarchicky patří výš než lowcostová Dacia, není úplně jasné."
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-... ...
------------------------
Je otázkou, co se bude dít v blízké budoucnosti a co a kde vůbec bude Škoda vyrábět. A jestli do bude Octavia a vůbec model RS, to ještě bude zajímavé. Jisté ale je, že koncern nedopustí, aby Octavia "požírala" prostor modelu Golf a podobně Superb modelu Passat.
Vidím ale v kontextu nové "politiky" koncernu podporu pro Scalu a Kamiq.... Pokud půjdou s cenou o 150 tisíc Kč dolů, bude to hodně zajímavé a věrný český zákazník si bude moci vedle Dacie za srovnatelnou cenu kupovat u Škody zajímavé auto a Dacia se bude muset více snažit. Naopak ten, do bude mířit výše, to bude mít jednodušší a v koncernu koupí Golfa nebo toho Passata... Nechme se překvapit. Jisté je, že si Škoda v koncernu nebude nikdy dělat co chce a bude se muset podřídit politice koncernu a bude určítě více "konfekční"... A bude se to týkat u motorů, které budou též "konfekční" - levné litrové tříválce budou mít určitě "zelenou"...

Jag
3. srpna • 17:49

Automobilky vyrabejici levna auta budou brzy bankrotovat. Protoze tezko muzete do auta za 250tis dat baterie a elektromotory za dalsich 250tis - zakaznici to nezkousnou.Kdyz na elektriku predela sva dvoumilionova auta premiova znacka (Audi, BMW, Mercedes, ...), tak tam to zdrazeni o 300tis zakaznici snesou. Ale pokud treba benzinove CitiGO stalo 250tis a elektricke 500tis, tak ho koupi jen blazen. Miniaturni spartanske (staci mrknout do interieru na ty betonove tvrde hnusne plasty) auto od nepremiove znacky = neprodejny kus. Takze pokud VW bude tlacit Skodu do levnych aut a zaroven EU bude tlacit vsechny implementovat tyto extremne drahe technologie...
... staci se podivat na Fiat. Ten vzdy delal levna lidova auta. Ale dnes musi platit vysoke pokuty + od Tesly musi kupovat emisni kredity. Pokud tyto naklady zahrne do ceny, vznikne neprodejne auto.

Jiří
29. července • 19:51

ad "krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou."Češi možná ano, Moraváci a Slezané ne.

Lord Owl
3. srpna • 7:33

Češi se nepoprali ani o atmo 1,4 Fiat Tipo, což je rozhodně užitnější auto než Logan a stojí podobné sumy. Teď už asi jen skladovky, neboť největší koncern bude muset jít na downsize.

.
30. července • 11:55

Já také ne. A jsem čech.:-)

Dalibor
29. července • 0:38

Jsem majitelem loganu.jsem zpokojeny do práce a zpět to odveze a jednou za rok dovču zvládne.byli jsme v Tatrách plně naložení 2 dospělí 1dite.krpaly to zvladlo úplně v pohode.po dálnici do 140 pak už je hluk.vicko nádrže má zámek těsnění mají i zadní dveře a plast nesmrdí ani na prudkém slunci.jen reaguju jak někdo psal.me to stačí.zaruka 4roky.

Josef
28. července • 17:50

Ze zvědvosti nakouknu do této "odborné" "diskuse" a opět sestava známých odborníků... Je to poněkud úsměvné přečíst si jejich "názory". Přitom je zcela evidentní podle obrázku a ceny, o jaké auto a jaké kategorie se jedná a jaká je asi cílová skupina zákazníků.
Názor na výkon motoru je zcela směšný, protože každému je jasné o co asi půjde. Hmotnost předmětného Logana je o více jak metrák nižší než byla hmotnost Fabie I s motory HTP. Přitom jejich výkon byl 40 a 47 kW. A lidé to kupovali a jezdili s tím a někteří byli i spokojeni. Proč by tedy pro takové řidiče nepostačoval výkon Loganu 54 kW v 11 metráků těžkém autě, že? Na přemísťování z místa A do místa B na krátké vzdálenosti s dodržováním předpisů a defenzivní styl bez "divočení" je výkon naprosto dostačující. (Stejně se musí jezdit volněji se studeným motorem než se zahřeje a tedy na krátké vzdálenosti se nedá divočit ani se silným autem, pokud si majitel nechce domršit motor. Je možné, že se pidimotor Loganu zahřeje dokonce dříve, než nějaký 3 litrový 6 válec, o nafťáku nemluvě).
Dovedu si představit, že diskutovaný Logan dobře poslouží důchodci, který chce občas převážet na chalupu vzdálenou cca 30-40 km něco většího, nebo důchodce bydlícího na vesnici v rodinném domku, který jezdí akorát občas do města k doktorovi 1x týdně někam do supermarketu do vzdáleností cca 20-30 km a k tomu 1 až 3 krát ročně na dovolenou v Česku nebo kousek z hranice s ročním nájezdem cca 6-7 tisíc km. Nebo mladé rodině zatížené hypotékou bydlící v domku na vesnici s obdobnou "potřebou" cestování (nájezdem km). Pokud s Loganem budou jezdit slušně a trošku se o něj budou starat, tak jim v pohodě vydrží mnoho let.
---------
Přece už od pohledu je jsné, že nejde o zážitkové auto nebo o auto na dlouhé a časté cesty s ročním proběhem 40-60 tisíc km. V takovém případě se kupuje úplně jiné auto jiné kategorie (a jiné ceny). To by mohlo snad napadnout i debila. Proto diskuse v tomto směru o jízdních vlastnostech a výkonech Logana jsou naprosto bezpředmětné. A co se týká bezpečnosti? Je přiměřená účelu používání, jak jsem se zmínil. A bezpečnost určitě nebude menší než u 15 a více starých ojetin s nejsným původem. (Mezi námi, jaká je jistota, že airbagy po takové době budou fungovat na 100 procent? A jaká je jistota v případě aut, které prošly 5 "neznámými" majitely? O stavu podvozku a tlumičů a korozi nemluvě, kvalitě servisu a "kvalitě" namontovaných dílů v rámci "údržby" též...)
A na závěr připomínám zkušenost jednoho živnostníka, který s Dacií najezdil v jeho firmě více jak půl milionu km a to se střídalo více řidičů řemeslníků a zrovna si nebrali "servítky" při způsobu ježdění a ohleduplnost péče důchodce jim též poněkud přitom chyběla. Kdo hce, může si to dohledat, bylo to tuším i ve Světě motorů. Potom ať kecají zdejší mudrcové o spolehlivosti Dacie...
Za ty peníze člověk toho moc chtít nemůže. N druhou stranu pro řadu lidí je diskutovaný Logan hotové terno, zejména, pokud přesednou do nového Logana z více jak 22 leté rezavé polorozpadlé Felicie...

Allamarein
28. července • 20:49

Problém těch 54 kW je v tom, že jim chybí newtonmetry. Když byly z té dvanáctistovky, tak to ještě jakž takž šlo, ale ten litr je prostě strašný. Argument 1100 kg provozní hmotnosti je hloupý, protože takové auto nikdy nejezdí. Typický řidič nemá 75 kg, ale spíš metrák, k tomu plná nádrž, něco málo v kufru, a to auto nejede a nejede.
A to nejsou nějaké teoretické bláboly, jak umíš ty, ale reálná zkušenost (a porovnání s Loganem s dvanáctistovkou). Tam, kde 1,2 55 kW bez problémů ve dvou do kopce zrychlovala, nebo při výjezdu z obce nepřekážela, tam ten litr nejede, i když na trojku zamáčkneš plyn do podlahy, a doufáš v zázrak.
No a na závěr - jedna půlmiliónová Dacie kvalitu nedělá. Takové auto najdeš u každého výrobce.

Josef
28. července • 22:14

Tu Fabii jsem Allamareine uváděl též jako prázdnou a když se pořádně naložila, tak na tom byla s těmi HTP motory stejně jako naložený Logan. Trošku přemýšlej, než něco napíšeš. Už jsem ti jednou napsal, že s tebou nemíním diskutovat, protože to je o ničem. Tys ani nepochopil mé argumenty - příklady zákazníka důchodce, kterému by i ten slabý Logan mohl vyhovovat. Tobě ani nedošlo, když uvádíš tu trojku, že existuje v převodovce dvojka nebo dokonce jednička - zkrátka s naloženým Loganem vyjedeš i do většího kopce, akorát to bude pomaleji, v nejhorším stylem náklaďáku.
A co se týká té kvality - uvedl jsem jeden příklad, ale existuje jich rozhodně mnohem více a důkazem jsou výsledky prodeje Dacií. Lidi by ty Dacie nekupovali, pokud by nebyli spokojeni. Protože to nejsou pitomci, tak vědí, že za 200 tisíc nemohou chtít auto srovnatelné s MB za 1,5 milionu. Tobě to ale nikdy nedojde díky tvé kulhavosti na hlavu, kterou předvádíš v celé řadě tvých "příspěvků". Tak mne laskavě vynech a diskutuj si pouze s těmi, se kterými si rozumíš.

Allamarein
29. července • 7:56

S tou dvojkou nebo jedničkou si děláš srandu, že jo? Takže ty přijedeš na konec obce, tam zastavíš, dáš jedničku, a budeš se rozjíždět? No tak jo... až si uděláš řidičák, přijď se omluvit. V autoškole tě naučí, jak se v provozu jezdí. Bohužel tě tam nenaučí číst, ale tam už asi není pomoci.
Ano, uvedl jsi jeden příklad. A stejně tak jsou takové příklady u jiných aut, takže to o spokojenosti opravdu nemá co vypovídat. Lidi kupují Dacie, protože jsou levné, ne proto, že jsou to kvalitní a dobrá auta. Jsou dostatečná, ale to je v hodnocení čtyřka z pěti. Bohužel si málokdo spočítá, že za cenu přijatelně vybavené Dacie se dá sehnat lepší auto, stačí nebýt jitrnice.

Josef
29. července • 18:04

Josef | 28. 07. 2020 17:50Názor na výkon motoru je zcela směšný, protože každému je jasné o co asi půjde. Hmotnost předmětného Logana je o více jak metrák nižší než byla hmotnost Fabie I s motory HTP. Přitom jejich výkon byl 40 a 47 kW. A lidé to kupovali a jezdili s tím a někteří byli i spokojeni. Proč by tedy pro takové řidiče nepostačoval výkon Loganu 54 kW v 11 metráků těžkém autě, že? Na přemísťování z místa A do místa B na krátké vzdálenosti s dodržováním předpisů a defenzivní styl bez "divočení" je výkon naprosto dostačující.
Allamarein | 28. 07. 2020 20:49Problém těch 54 kW je v tom, že jim chybí newtonmetry. Když byly z té dvanáctistovky, tak to ještě jakž takž šlo, ale ten litr je prostě strašný. Argument 1100 kg provozní hmotnosti je hloupý, protože takové auto nikdy nejezdí. Typický řidič nemá 75 kg, ale spíš metrák, k tomu plná nádrž, něco málo v kufru, a to auto nejede a nejede.
A to nejsou nějaké teoretické bláboly, jak umíš ty, ale reálná zkušenost (a porovnání s Loganem s dvanáctistovkou). Tam, kde 1,2 55 kW bez problémů ve dvou do kopce zrychlovala, nebo při výjezdu z obce nepřekážela, tam ten litr nejede, i když na trojku zamáčkneš plyn do podlahy, a doufáš v zázrak.
Josef | 28. 07. 2020 22:14Tu Fabii jsem Allamareine uváděl též jako prázdnou a když se pořádně naložila, tak na tom byla s těmi HTP motory stejně jako naložený Logan. Trošku přemýšlej, než něco napíšeš. Už jsem ti jednou napsal, že s tebou nemíním diskutovat, protože to je o ničem. Tys ani nepochopil mé argumenty - příklady zákazníka důchodce, kterému by i ten slabý Logan mohl vyhovovat. Tobě ani nedošlo, když uvádíš tu trojku, že existuje v převodovce dvojka nebo dokonce jednička - zkrátka s naloženým Loganem vyjedeš i do většího kopce, akorát to bude pomaleji, v nejhorším stylem náklaďáku.
Allamarein | 29. 07. 2020 07:56S tou dvojkou nebo jedničkou si děláš srandu, že jo? Takže ty přijedeš na konec obce, tam zastavíš, dáš jedničku, a budeš se rozjíždět? No tak jo... až si uděláš řidičák, přijď se omluvit. V autoškole tě naučí, jak se v provozu jezdí. Bohužel tě tam nenaučí číst, ale tam už asi není pomoci.
A na tebe Allamreine dnes regovali:
Jaja | 29. 07. 2020 09:20Vem si prášek na úpal už to máš hodně...
LADA | 29. 07. 2020 09:49Na dvojku jezdi nektera auta rychlosti i vetsi nez 100 km/hod. Dacia na dvojku to zvladne 40 km/hod a nemusi zastavovat.
Co mohu k tvému počínání napsat? Prostě jsi potvrdil to, co jsem ti včera napsal, že kulháš na hlavu. Prokázal jsi, že neumíš číst (nerozumíš tomu, co přečteš) a nevíš, co vůbec píšeš (přečetl sis po sobě někdy to, co jsi napsal?)
Ještě ti polopaticky vysvětlím tu dvojku. Zmiňoval jsi, cituji tě: „…nebo při výjezdu z obce nepřekážela…“. Pokud zařadíš dvojku, tak určitě můžeš jet těch předpisových 50 km/hod, čili kvůli motoru brzdit nebudeš, chce to pouze u slabého motoru zařadit místo té trojky tu dvojku. O zastavování jsem nic nepsal, to se urodilo v tvé kulhavé hlavě. A jedničku jsem uvedl pro krajní řešení například nějakého prudkého kopce v prudké zatáčce (ostrém vracáku) na konci obce, kdy hold zpomalíš na cca 10 km/hod a s meziplynem tam tu jedničku v pohodě zařadíš. Připomínám ti též moji zmínku: cituji: „…Na přemísťování z místa A do místa B na krátké vzdálenosti s dodržováním předpisů a defenzivní styl bez "divočení" je výkon naprosto dostačující….“
A na závěr ještě připomenu objektivní fakt, že obsahem a formou tvých příspěvků prokazuješ, že máš hlavu prázdnou, jsi nevzdělaný floutek a též i nevzdělatelný, protože prostě kulháš na hlavu – stručně – jsi debil. Bohužel i takové „exoty“, jako jsi ty, je možné potkat na silnicích a je dobré se jim vyhnout, uvolnit jim cestu a dávat pozor. „Řítí“ se s „chrchlavým“ autem a myslí si, jací jsou borci, když jako ty si myslí, cituji tě:„….kde 1,2 55 kW bez problémů ve dvou do kopce zrychlovala…“. Já něco takového tvrdím, když mám pod kapotou minimálně 110kW a s nákladem minimálně 150kW. (pokud je pod kapotou těch koní méně, tvrdím: Jde to, ale „dře to“…)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
29. července • 18:26

Jo, ještě Allamareine k tvému "postřehu", cituji tě: "Lidi kupují Dacie, protože jsou levné, ne proto, že jsou to kvalitní a dobrá auta. Jsou dostatečná, ale to je v hodnocení čtyřka z pěti. Bohužel si málokdo spočítá, že za cenu přijatelně vybavené Dacie se dá sehnat lepší auto, stačí nebýt jitrnice."
Nepoužívej pojmů, kterým nerozumíš. Tedy nejdříve ta "kvalita" - definice kvality:
Definice kvality:
Synonymem kvality v češtině je pojem „jakost“; obojí je údaj, který vypovídá o vlastnosti výrobku a odpovídá na otázku „jaký? (Z latinského slova „qualis?“. Pojem jakost byl užíván již v období starověku, jako první ho užil slavný Aristoteles. Kvality (barva, vůně, chuť,…) pocházejí ze smyslového vnímání, což z ekonomického pohledu není vhodná definice. Daleko výstižněji pojmenovali kvalitu: Crosby: „Kvalita je shoda s požadavky“ Deming – „Kvalita je, když se vrací zákazník a ne zboží“ McDonald, Piggot – „Kvalita je úsilí o potěšení zákazníka neustálým vylepšováním a uspokojováním jeho požadavků“ Ishikava – „výrobek nebo služba, které jsou ekonomické, nejužitečnější a vždy uspokojivé pro spotřebitele“ Jacques Horovitz – „Kvalita je úroveň dokonalosti, kterou si podnik vybral, aby oslovil své vybrané zákazníky. Je to současně způsob, jakým se s touto úrovní ztotožňujeme.“ Dnešní definice kvality vychází z normy ČSN EN ISO 9000:2001: „Kvalita je stupeň splnění požadavků souborem inherentních znaků“. Inherentní znaky jsou vnitřně spjaté s výrobkem (službou, systémem), tvoří jeho součást a jsou požadavkem na kvalitu. Tyto znaky můžeme rozdělit na kvantitativní (měřitelné) a kvalitativní atributy, které můžou být pro zákazníka rozhodující (například příjemné vystupování prodejce, serviska apod).
V současnosti je velká orientace firem na zákazníka. Požadavkům zákazníka se podřizují všechny fáze vývoje výrobku, výrobní program, cena, ale i služby a požadavky na management kvality. Kvalita se stala základem managementu firmy a nástrojem pro její rozvoj a zvýšení konkurenceschopnosti, a to si v současnosti uvědomuje každá společnost, která chce na trhu uspět. V širokém smyslu se zabezpečování kvality vztahuje na všechny plánované a systematické činnosti zaměřené na poskytování produktů (zboží a služby odpovídající kvality, spolu s důvěrou, že produkty splňují požadavky zákazníků.).
------------------
Jak jsem uvedl příklady, kdy zákazník může být spokojený s diskutovaným Loganem MCV, je to autě, které za odpovídající cenu splní požadavky zákazníka. Určitě to není jenom cena, ale třeba prostornost, jednoduchost a dostupnost servisu a náhradních dílů a třeba i vkus - někomu se určitě Logan líbí.
A nakonec k tvé větě, cituji tě: "...Bohužel si málokdo spočítá, že za cenu přijatelně vybavené Dacie se dá sehnat lepší auto, stačí nebýt jitrnice." můžeš mít pravdu, ale také nemusíš. Záleží totiž na konkrétních požadavcích a prioritách zákazníka. Když jsme u toho diskutovného Loganu MCV za 200 tisíc - ukaž mi lepší auto, které má stejně velký vnitřní (a zavazadlový) prostor jako ten Logan MCV za stejnou cenu. Jsem zvědav s čím přijdeš a jestli ty nebudeš náhodou ta tebou zmíněná "jtrnice" (z obsahu tvé věty vyplývá, že "jitrnice" lepší auto jako ten Logan MCV nesežene).

LADA
30. července • 9:59

Skoda slov a casu. Potvrdit ze je Allmarein hlupak na to staci kliknout minus. Hlupak nikdy neprizna chybu. Proc na Allmareina reagujes?

homer
29. července • 20:26

uz mi ty tvy grafomansky vylevy zacaly chybet, mel jsi pazoury v sadre?

Allamarein
29. července • 20:17

Tolik textu, abys opět dokázal, že neumíš číst ani pochopit psaný text? Jozífku, je to s tebou čím dál horší.

LADA
29. července • 9:49

Na dvojku jezdi nektera auta rychlosti i vetsi nez 100 km/hod. Dacia na dvojku to zvladne 40 km/hod a nemusi zastavovat.

Jaja
29. července • 9:20

Vem si prášek na úpal už to máš hodně...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Allamarein
29. července • 9:34

Taky tě neučili číst?

Škoda simply never
28. července • 20:17

Tak pokud přesedne z Felicie, tak to ano. Ale z Fabie I by to byl pořádný sešup dolů. Ale to je dáno i tím, že jedničková Fabie byla nejkvalitnější. Takovou pevnost karoserie ji může závidět. A za další, Dacii si nekoupí někdo, kdo hledá aspoň trochu požitku z jízdy. Dacie se kupuje jenom pragmaticky.

Josef
28. července • 21:57

Napsal jsem to jasně, cituji: "Přece už od pohledu je jsné, že nejde o zážitkové auto nebo o auto na dlouhé a časté cesty s ročním proběhem 40-60 tisíc km. V takovém případě se kupuje úplně jiné auto jiné kategorie (a jiné ceny). To by mohlo snad napadnout i debila."
A tu Felicii jsem zmínil jako příklad úmyslně a nesrovnával Logana s Fabií. Fabii I jsem uvedl jen ve vztahu malý výkon motoru HTP versus hmotnost, která v případě té Fabie souvisela i s tou pevností karoserie.

Jag
30. července • 9:48

Nerozumím logice: "Dobré auto má smysl, pokud člověk najede 40-60tis km ročne, pokud najede málo, stačí Dacia".Asi jak u koho. Já si koupil relativně dobré auto (Jag XF 3.0 V6K 280kW) právě proto, že jezdím málo! Jaká je za tím logika? :
1) Jezdím málo, takže když už se dostanu za volant, je to pro mě "svátek" a chci si to UŽÍT
2) Jezdím málo a tak mi je fuk, že auto má vyšší spotřebu, je mi fuk, že servis po XXtis km je dražší, než u LoganuNaopak kdybych jezdil hodně, koupím si asi horší auto (Passat 2.0D?) kvůli nižší ceně za kilometr (ve spotřebě, údržbě, ...).

LADA
30. července • 11:18

Cemu nerozumis? Josef to napsal jasne - "Přece už od pohledu je jasné, že nejde o zážitkové auto nebo o auto na dlouhé a časté cesty s ročním proběhem 40-60 tisíc km. V takovém případě se kupuje úplně jiné auto jiné kategorie (a jiné ceny). To by mohlo snad napadnout i debila."
!!! zážitkové auto NEBO o auto na dlouhé a časté cesty s ročním proběhem 40-60 tisíc km !!!
Tvuj Jag XF 3.0 V6K 280kW je ZAZITKOVE auto, které Josef logicky neresi a zabyva se:
...auto na DLOUHE a CASTE cesty s ročním proběhem 40-60 tisíc km. V takovém případě se kupuje úplně jiné auto jiné KATEGORIE (a jiné ceny)… Muze (ale nemusi) to byt třeba i tvuj Jag XF 3.0 V6K 280kW nebo cokoliv jineho. Zalezi na penezich a moznostech. Na takovy druh provozu auta si nikdo nekupuje ale Logana.
Když se zde keca o Loganu MCV, tak jde o penize, o levne auto. Kdyz jezdi někdo jenom malo a staci mu ten Logan, tak si nebude kupovat a amortizovat auto za milion. Ale to neplati, pokud jde o ZAZITKOVE auto, které ale Josef neresi. Tam plati uplne jine priority a auto se koupi třeba jen na divani (taky zazitek) jako investice a neujede za rok ani metr (Ferrari). Zazitkove auto muze byt pro nekoho i ten Logan...
Nerozumis logice?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jag
31. července • 9:17

Nesmysl. Kdybych chtěl zážitkové auto, koupil jsem si F-Type 5.0 V8 kompresor.
XF je normální sedan na přepravu rodiny - jen holt když v něm sedí ta rodina a je naložený kufr, tak to jede i do kopce, není potřeba podřazovat o 2 stupně, natož vystupovat a tlačit.
Je to normální auto na přepravu, které se od jiných "neaut" liší tím, že plynový pedál funguje jak má. Že po podřazení o 2 stupně a sešlápnutí plynu přijde i akcelerace a ne jen řev přetočeného motůrku do stěračů. Zážitkové auto si představuju ale jinak.

LADA
31. července • 10:09

Napsal jsi: „…když už se dostanu za volant, je to pro mě "svátek" a chci si to UŽÍT“ – cili se jedna o „ZAZITEK“ a to tvoje auto je proto ZAZITKOVE
V diskusi o Loganu MCV, kde se probira laciny auto se slabym 54kW motorem napsat, ze Jag XF 3.0 V6K 280kW je: „normální sedan na přepravu rodiny“ – to nema LOGIKU.
Vyjimka ale potvrzuje pravidlo a ty jsi tu vyjimka: „…mi je fuk, že auto má vyšší spotřebu, je mi fuk, že servis po XXtis km je dražší, než u Loganu“. Tohle nenapise cilovy zakaznik kupujici Logan MCV s 54kW motorem a tak ten tvuj nazor v teto diskusi taky nema LOGIKU.
Napsal jsem ze: „Zazitkove auto muze byt pro nekoho i ten Logan...“, coz ma LOGIKU v tom, ze zazitkove auto muze byt cokoliv a zalezi na kazdym, co bude povazovat za zazitkove auto.
Co si napsal a jak myslis a co tady predvadis je typicky pro cloveka který se jen nudi a pise NESMYSLY a který ma ten Jag XF 3.0 V6K 280kW tak akorat ve svy fantazii. Skutecny realny majitel Jag XF 3.0 V6K 280kW ma jinou LOGIKU a ani nediskutuje o Loganu na Autorevue.

Jag
1. srpna • 19:38

"Chci si to užít" = "Nechci trpět v nepohodlném stísněném autě, nechci se nervovat, když šlápnu na plyn a dostaví se jen řev a ne akcelerace". Chápeš?Jag je normální auto na přepravu rodiny. V civilizovaných vyspělých zemích. Stejně jako Audi či BMW. Byls někdy v nějaké civilizované zemi? Nejezděj tam snad rodiny audinama a bavorákama? Že v Rumunsku či Moldávii je takovým normálním autem Logan, to chápu. A v Somálsku osel. A co?Presne. Zazitkove auto muze byt cokoli. Pro nekoho, kdo do te doby jezdil jen Trabantem i ten Logan. Pro me ne. A?Boží jak přesně víš, jaké auto NEMÁM. Takovýhle typy fakt miluju. Hlavně že ale máš pindy na mě - a pak se takhle demaskuješ jako paskřet. Dobře ti tak.

Josef
2. srpna • 10:58

Jagu, to, co ti napsal LADA, je jeho věc. Myslím si, že je možné, abys vlastnil Jaguára za 1,7 milionu. Ale opět jsi svým "příspěvkem" prokázal, že jsi hlupák, což s vlastnictvím jauáru ale nesouvisí. Cituji tě: "Jag je normální auto na přepravu rodiny. V civilizovaných vyspělých zemích. Stejně jako Audi či BMW. Byls někdy v nějaké civilizované zemi? Nejezděj tam snad rodiny audinama a bavorákama? Že v Rumunsku či Moldávii je takovým normálním autem Logan, to chápu. A v Somálsku osel. A co?"
Tohle může napsat opravdu akorát arogantní puberťak a hlupák. Je zajímavé, že nikdo z majitelů MB, Audi nebo BMW zde v diskusi o Loganu MCV nenapsal něco podobného. Přitom je jich statisticky násobně více než majitelů Jaguárů. Nikoho z nich ani nenapadlo, že by v diskusi točící se kolem auta za 200 tisíc Kč argumentoval svými "miláčky" s více než 8 násobnou cenou než Logan (o provozních nákladech - pojištění, servis, spotřeba,... nemluvě) renomovaných značek 3D.
Víš, ten, kdo si může dovolit koupit auto max za cca 300 tisíc Kć, tak o zážitkovém autě si nechá akorát zdát. Kdyby mohli, tak by si určitě koupili ne toho tvojeho jaguára, ale rovnou RR a poslali by tě v souladu s tvojí "logikou" do prdele i s tím tvým jaguárem a tvrdili by a napsali, že RR je normální auto na přepravu rodiny a poučovali by tětvým způsobem, cituji tě: ""Chci si to užít" = "Nechci trpět v nepohodlném stísněném autě, nechci se nervovat, když šlápnu na plyn a dostaví se jen řev a ne akcelerace."
Napsal jsi, cituji tě: "že v Rumunsku či Moldávii je takovým normálním autem Logan, to chápu. A v Somálsku osel." Vůbec jsi nepochopil, že zde je ale Česko a diskuse Autorevue je česká - z českého prostředí. To, že je Česko ekonomicky blíže tomu Rumunsku než Lucembursku či Německu, to by mělo být jasné i debilovi a podle toho by měl argumentovat. Stačí se jen podívat na situaci na trhu s auty v Česku a potom něco psát. Já jsem už dříve opakovaně v diskusích uvedl, že v Česku v automobilismu je ještě stále "doba kamenná" - převažuje prodej starých ojetin ze západní Evropy a prodej nových aut retailovému zákazníkovi činí pouze cca 20-25 procent a objem prodeje se nedá s těmi 2 bohtými státy také sorvnávat. A v tomto kontextu napsat, že Jag je normální auto na přepravu rodiny, to opravdu může napsat jen debil.
Já mám také pořádné auto obdoby tvého jagu. Ale nikdy bych s tím neargumentoval zůsobem, jak to činíš ty. Jsem šťastný, že patřím mezi výraznou menšinu obyvatel Česka, kteří si mohou dovolit koupit takové auto. Moc dobře si uvědomuji, že ohromné množstí spoluobčanů považuje za "zážitek" vůbec to, že mají alespoň nějaké prastaré ojeté auto a v případě, že si koupi nového Logana za 200 tisíc to pro ně znamená vyloženě svátek a celoživotní "zážitek".
Na závěr - jdi si užívat se svým Jagem a v diskusích Autorevue se zapojuj pouze tm, kde se probírají auta MB: Audi, BMW, RR, Ferrari,... Tam se můžeš setkat s "rovesníky" na ekonomické úrovni, kterou najdeš, jak si uvedl, cituji tě: "V civilizovaných vyspělých zemích."

Jag
3. srpna • 17:35

Hlupak, ktery si na to vydelal hlavou a je clenem Mensa CR? No jsi frajer, ze tak od boku zvladas soudit...."Víš, ten, kdo si může dovolit koupit auto max za cca 300 tisíc Kć, tak o zážitkovém autě si nechá akorát zdát."
Ale o zazitkovem aute pises ty. Ja ne. Ja pisu, ze sedan vyssi stredni tridy je proste pro lidi patrici do vyssi stredni tridy normalnim rodinnym vozem a kdyby chteli zazitek, koupej si opravdovy sportak. Ano, zde je Cesko, ale to je sakra sirokej pojem. Myslis tim ceskem Bruntal, nebo Prahu 1? Videl jsi, jaka auta jsou na Praze 1 (nebo v Pruhonicich, Cernosicich...) NORMALNIM STANDARDEM? A uvedomujes si, ze v CR zije dost lidi, kteri sice fyzicky sedi v CR (protoze se tu narodili, protoze to tu je docela fajn, protoze tu je bezpecno a levno), ale pracuji pro nadnarodni svetove firmy za "svetove" platy?To je jako napsat, ze nejaka auta jsou "normalni" v Americe. No v nejakem pristehovaleckem ghettu tam je normalni jezdit desetiletym strepem a v Beverly Hills je Jaguar XF totalni sockovina a jezdi se tam Rollsama a Bentleyema.A kdyz se v CR podivas na auta, jaka si kupuji podnikatele v Praze na firmu, tak opravdu Logan neni prevazujicim vozem. I sluzebni vozy zamestnancu, beznych cicmundu z nizsiho a stredniho managementu, jsou zcela BEZNE v relacich nad 1 milion korun. Ale asi ziju v jinym Cesku, nez ty. Ja kdyz jedu do sve oblibene restaurace, tak tam moje auto rozhodne nijak nevycniva, spis mozna naopak.

L O G Y K A
1. srpna • 19:28

Hm. Takže chleba s máslem je ZÁŽITKOVÉ jídlo, protože přeci na prosté UŽITKOVÉ najedení stačí chleba suchý, že.

Josef
2. srpna • 11:15

LOGYKO, pro člověka, který týden nic nejedl, je zážitkovým jidlem cokoliv...
Jak ale můžeš dávat do souvislosti značkové (luxusní) auto Jaguár za 1,7 milionu s chlebem namazaným máslem, to mi hlava nebere. Pokud bys použil pro příměr kaviár, bylo by to asi lepší. Ale podstatné je, že nelze vůbec srovnávat uspokojování základních životních potřeb s ježděním-řízením aut. (Pro méně chápavé - bez jídla bys umřel, ale bez auta se obejdeš - budeš chodit pěšky).

Jag
3. srpna • 17:44

Pro nekoho je normalnim beznym kazdodennim jidlem suchy chleba, pro nekoho namazany chleba a pro nekoho steak z bile kravy z plemene Charolais.Znam lidi, co si obden nechavaj vozit jidlo z dobrych restauraci (a neni jich malo!), znam lidi, co tak tak skromne vyjdou od vyplaty k vyplate. A rozhodne ti bohatsi nemusi nutne byt nejaci restituenti ci mafiani - plno lidi si vydelava solidni penize (a to i na celoevropske pomery) svou hlavou. Zcela zakladni lidska potreba je ta, kterou lidi meli v Leningrade ci v koncentraku. Par gramu sucheho chleba na den, ve svatek plesnivou brmboru. Z tohoto pohledu i ten tvuj bajnej "chudej Cech" zaziva pekny nadstandard - vedle chleba si da i pivo a veprovy. Takze rozhodne i ten "chudy Cech" zije SAKRA NAD ZAKLADNIMI POTREBAMI (zajed se podivat do Bangladese a Somalska, at ten cesky nadstandard pochopis). Je to tedy CISTE RELATIVNI, coz tobe asi nedochazi. Koukas se na to svym pohledem: "kdo ma pulku co ja je chudak, kdo ma 2x co ja je bohac."Koupit si misto Logana Octavii, nebo misto Octavie BMW je proste stejny, jako si misto chleba z maslem (zakladni potreba je chleba samotnej) dat chleba se sunkou a v dalsim kroku argentinsky hovezi steak. Dokud nejde o zivot (a to v CR nejde NIKOMU), je to vzdy jen NADSTANDARD (opet: koukni na Banglades a Somalsko - i nezamestnana ceska samozivitelka se trema detma na krku se ma lepe!) a pak uz jen zalezi na tom, jak jsi pilnej, pracovitej a chytrej (nebo jak velky mas stersti), jak velky nadstandard si muzes doprat.

Josef
31. července • 15:03

:-)):-)) ....Použiji Lado tvoje věty: "Skoda slov a casu. Potvrdit ze je Jag hlupak na to staci kliknout minus. Hlupak nikdy neprizna chybu. Proc na Jaga reagujes?"...;-)

Jag
1. srpna • 19:30

Jasně, každej, do chce, aby auto nejen mělo dost velký kufr na 3 pytle brambor ze záhumenku, ale i jelo a mělo nějaký komfort, je hledač zážitků.Nakonec jestli ona Fabia HTP není taky "zážitkové auto" (oproti Trabantu).

Joe Doe
28. července • 18:12

Amen!

Joe Doe
28. července • 13:54

Kupil si ju byvaly kolega, je 'zo zapadu', zije v Cesku. Mohol si dovolit lepsie, ale kedze nie je petrolhead a prepravuje sa z A do B (to B je niekedy Jadranske more z oboch stran).Jazdi, autu nic nechyba, jemu nic nechyba.

Jozef
28. července • 10:29

CENA a KUFR........ to rozhoduje 🥴

Pavel
28. července • 9:42

Pro Dacii hovoří momentálně jeden z nejméně na provoz choulostivých turbobenzínů. Pokud by se cena nejlépe vybaveného modelu vešla do 300tkč, odpovídala by zakoupené hodnotě a kvalitě vozidla. Víc asi netřeba diskutovat.

Škoda simply never
28. července • 9:40

Tak nejdřív zdražili z 219 na 247 tisic Arcticu s motorem 1.0 SCE,ktery je fakt pro tenhle model slabý a úplně vyhodili z nabídky Arcticu 0.9 TCe, který je jakžtakž dostačující a byl za 247 tisíc. Jediny motor se solidním krouťákem je 1.5 dCi, ale ten už je za minimálně 322 tisíc. Zato spotřeba do 5 l/100. Motor dobrý, ale zbytek auta taková znouzecnost. Zpracování bídné, dost nepřesné řazení a naprosto nulová zpětná vazba v řízení. Ale komu to nevadí, dostane pracanta s dobrou spolehlivostí, který trápí snad nějvětší slabina starších francouzů, a tou je elektroinstalace.

Allamarein
28. července • 9:46

Kupodivu jsem u francouzských aut neměl nikdy problémy s elektroinstalací. U takhle jednoduchých zvláště ne.
Co mi vadí u Dacií, to jsou hodně slabá světla. A celkově takové... nepříjemné ovládání, pocit v ovladačích.

Škoda simply never
28. července • 10:48

To platí zejména u světel. Vinou toho se často stává, že svítí dálkové světlo při zapnutých potkávacích. Je to jedna z nejčastějších závad u starších Renaultů a nových Dacií. Předpokládám, že do Dacií dávají právě elektroinstalaci ze starších Clií, kde byl tento problém známý.

Allamarein
28. července • 11:07

Možná tak u dvojkového Clia, tam byly problémy s imobilizérem a přepínáním světel. Ale od třetí generace dál už je elektroinstalace v pohodě.

Julius
28. července • 9:23

Dacia je krajsia ako vacsina sucasnych aut. Co vsetci mate, ze nie je pekna? Urcite je jej dizajn vyspelejsi a inteligentnejsi ako napr. trapne BMW, ktore bolo pekne naposledy na zaciatku 90-tych rokov...

Allamarein
28. července • 9:42

Ano, chápeme, zmůžeš se jen na tu Dacii, tak se ti musí líbit.

Julius
28. července • 10:13

Hehe, tato debata je jalova. Krasa je subjektivna. Tazko ta budem presviedcat, co je pekne. A tiez nemam moznost priviest k tebe do domu 10 najlepsich architektov sveta, aby vyhodnotili uroven tvojho vkusu. A aj keby som mohol, mas pravo povedat, ze ta to nezaujima a ze prave tvoje videnie sveta je to uplne najgenialnesie:-DMoje videnie sveta hovori, ze najubohejsi dizajn uz desatrocia predvadza BMW, ze lexus, infiniti su ako keby ich navrhoval majster od putovych plastovych hraciek, ze ostatni su dost biedny priemer. Upadla alfa. Najlepsi dizajn v sucasnosti vidim u range rover evoque a mazda, stale super fiat 500, minicooper. Ista snaha renault, dacia, peugeot. Inak bieda. Ospravedlnujem sa, ak som na niekoho zabudol, ale nemyslim...

Julius
28. července • 10:13

Hehe, tato debata je jalova. Krasa je subjektivna. Tazko ta budem presviedcat, co je pekne. A tiez nemam moznost priviest k tebe do domu 10 najlepsich architektov sveta, aby vyhodnotili uroven tvojho vkusu. A aj keby som mohol, mas pravo povedat, ze ta to nezaujima a ze prave tvoje videnie sveta je to uplne najgenialnesie:-DMoje videnie sveta hovori, ze najubohejsi dizajn uz desatrocia predvadza BMW, ze lexus, infiniti su ako keby ich navrhoval majster od putovych plastovych hraciek, ze ostatni su dost biedny priemer. Upadla alfa. Najlepsi dizajn v sucasnosti vidim u range rover evoque a mazda, stale super fiat 500, minicooper. Ista snaha renault, dacia, peugeot. Inak bieda. Ospravedlnujem sa, ak som na niekoho zabudol, ale nemyslim...

puk123
28. července • 10:34

U Toyoty nebo Citroenu musím ocenit snahu po originalitě, možná i udávat směr, ale zdaleka ne všechno se povedlo. Naopak se mi třeba zpočátku moc nelíbil Fiat Tipo, ale teď jsem si jeden kombík prohlížel naživo a mohl jsem na něm oči nechat.

Kapr
28. července • 7:57

Každý ať si koupí na co má a co se mu líbí,ale za mě je tohle vrchol nevkusu

puk123
28. července • 8:31

Být to vrchol nevkusu, asi sotva by se tolik let slušně prodával. Bez velké obměny se na to dá stále koukat. Pro mne jsou vrcholem nevkusu současnosti asi čumáky se třemi diamanty a ani pro facelft Fabie nemám pochvalná slova.

Jakub
28. července • 7:16

Prostor a cena asi budou dobrý, ale když se koukám na hodnocení euroncap, 3 hvězdy pro Lodgy i MCV...a panďulák není zrovna zelenej :-/

Jaja
28. července • 6:37

Zase sami odborníci alespoň si do toho sedněte.nazory vycucane s prstů jsou tady k ničemu.

Allamarein
28. července • 9:39

Seděl jsem, jel jsem, a za svým názorem si stojím. Motor je slabý, interiér laciný. Pokud někdo nepotřebuje vozit kubík polystyrenu sem a tam, udělá lepší službu i30.

Hektor
28. července • 6:25

Zase tu blejou skodovkaři kupte si radši prtavou fabii kde nic nevleze vedle sebe sednou lidí malého vzrůstu.proste Dacia umí a v 15 lete amatérský opravované oktavii bych bourat určitě taky nechtěl...ať si každý koupi na co má a co se mu líbí.

.
28. července • 6:52

A o co jsi lepší? "A ve škodovce jezdí jen ovce"

Hektor
29. července • 6:27

Má ji každý jednou škodovka pořád škodovka žádná zmena.ja jsem zvyklý je častá odpověď.dneska už máte na výběr.kvalitnejsi značky ne tohle predrazeny průměr.nebo díly prý ..já měl 7 aut a ceny byly podobné nebo i nižší .nekupoval jsem mockrát protože se neměnily tak často jak u skodarny....

Kapr
28. července • 7:54

Všímám si poslední dobou na cestách celkem často, že hrdí majitelé dusterů začínají mít takový ten komplex ala bmw. Aneb, ja mam dustera, takže mi nepřekážejte s těma vašima plečkama. To že je to ošklivý plastový rumun si ovšem nikdy nepřipuští :) ale samozřejmě to nedělají všichni, i normální lidé si koupí dustera

Josef Tůma
28. července • 2:36

Není to sice vzor elegance, ale ošklivá není. Normální vcelku pohledný kombi.

Kapr
28. července • 7:50

Nebudu hodnotit vizuální stránku exteriéru, tam prostě není co hodnotit, ale ten interiér je doslova a do písmene hnus. Tohle není auto 2020, ale 1990.

Miloš
27. července • 22:37

Nejde o to ako vypadá. Ale nekúpil by som to kôli bezpečnosti. 15 ročna oktavka je určite bezpečnejšia!

Tak je to
27. července • 23:19

15let stará oktávka nemá esp, má vymlácené tlumiče, které si určitě nebudeš měnit a bude mít méně účinné brzdy. Takže pravděpodobnost nějaké kolize nebo větších následků kolize je jistá. A vůbec, to jsou 15leté vraky tak drahé?

Miloš
28. července • 7:58

Stačí si pozriet toto: https://m.topky.sk/gl/688777/2707433/Tragedi...
15 ročná Kia

Michal2
28. července • 13:59

V sorentu budou měnit jen plechy.Dacia na odpis včetně řidiče.

Vyhon
27. července • 23:15

A co teprv 20 lety BMW! Navíc se pak tebe kočky na vesnicky diskotéce jen lepit!

Vóša
27. července • 22:12

Koukám, že tady přispívá pouze Škodomilský dobytek....až Škodovka krachne tak za Dacii oblíznou ještě rádi všech 10..

Kundaj & Hovnaj
27. července • 22:29

Pjekňe Ty!

Jarda
27. července • 21:43

Z mého pohledu žádný kombík není krásný. Ale když to někdo potřebuje, tak tu práci jistě zastane.

Axel Toronto (xax41)
27. července • 20:56

Tenhle rumunskej odlitek se muze libit snad jen Boratovi.

Hektor
28. července • 6:26

A ve škodovce jezdí jen ovce.

Allamarein
27. července • 20:01

První verze, která má smysl, je Arctica, bez klimatizace ani ránu. Ale ne s litrovým SCe, na MCV už je slabý, protože to auto je docela těžké a jako kombi by mělo být schopné vozit i nějaký náklad. Takže zbývá dCi nebo Celebration s TCe, a to už leze do vod kvalitativně lepších aut.

Loysa
28. července • 15:35

Klimatizaci těžce nesnáším.
Jsem ochoten ji používat jen když jsem v autě sám - pak ostatním nastavím třeba 22 stupňů a sobě 26, aby na mě ten studený vzduch nešel.Ale daleko raději mám alternativní řešení, kombinaci následujících prvků:
- nanotechnologické folie propouštějící drtivou většinu světla, ale blokující drtivou většinu tepla
- výklopné střešní okno (vysává nejteplejší vzduch z vršku kabiny)
- odvětrávané chlazené sedačky
- interiér ve světlé kůži (nehřeje se tak, jako tmavý interiér)S těmito opatřeními pak je možné vůbec neklimovat, nebo jen minimálně.

Allamarein
28. července • 15:37

Klimatizaci nepoužíváš, protože to neumíš, jak je vidět. :-D A hlavně, že ty ostatní technologie jsou skvěle uplatnitelné v levných autech, to jo... to funguje.

Loysa
28. července • 20:08

:-) Jak je videt? Ty jsi nejakej jasnozrivej!? Jax na to prisel's? Dukaz?Proste kdyz vsem v aute nastavim 25 a venku je 33 a prazi slunce, tak na me neprjemne fouka - i kdyz vydechy nasmeruju co nejdal od sebe. Tecka. Takze kdyz jsem sam, sobe dam vyssi teplotu a prazdnym mistum nizsi a pomuze to - protoze na rozdil od tebe VIM, JAK KLIMA FUNGUJE!A ze ty ostatni technologie nejsou uplatnitelne v levnych autech?
I na to mam reseni: nekupuju levny auta! Genialni, ne?

Allamarein
28. července • 20:42

Ty jsi geniální... přímo genitální. Když nastavíš výdechy na sklo, jak na tebe může foukat? Prostě to neumíš, jako klasický Lojza.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Loysa
29. července • 10:19

TVL IQ
Kdybys v 6. tride zrovna nechybel na fyziku, tak by ses dozvedel, ze studeny vzduch je tezsi, nez teply a proto klesa DOLU. I kdyz ho vypustis NAHODU. Fakt, rikalo se to tam. Kdybys zrovna na zachode nezkousel kourit.Takze samozrejme - rozhodne kdyz chladim nemam to pustene dolu na nohy!
Mam to pustene na sklo, pripadne nekdy mam pustene i ty prostredni vydechy na pristrojovce, ale otocene od sebe a NAHORU - protoze zase pokud to poustim jen na sklo, tak bud se musi pustit slabsi proud vzduchu (= malo to chladi), nebo kdyz se pusti vetsi proud (ale jen na skolo), tak to je docela hlucne.Cili jednoznacne je lepsi (kdyz je clovek v aute sam), sobe nastavit teplotu vyssi a ostatnim nizsi - nejchladnejsi vzduch jde na prazdna sedadla a prubezne se plynule promichava s veskerym vzduchem v aute.A jeste lepsi reseni jsou ty nanofolie, protoze s nimi neni potreba klimovat vubec, nebo daleko min. A ty nanofolie JDOU dat i na levne auto - fakt, ptal jsem se specialne kvuli tobe, daj ti to treba i na trabose, neni tam zadna fyzikalni prekazka, proc by to nemelo jit.

Allamarein
29. července • 20:15

Děkuji, že jsi nás seznámil se svými školními praktikami, ale mě k vám na základku netahej.
Opravdu netuším, jak na tebe může foukat, když vzduch pustíš na sklo. Na poloviční výkon větráku v autě nic nefouká, jen se interiér hezky ochlazuje do příjemna. Takže ne, opravdu s tím neumíš, Lojzíku.

Loysa
30. července • 9:42

Jen jsi dokázal, že jsi opravdu o fyzice nedával pozor.
Když pustím studený vzduch pouze na čelní sklo, tak:
1) To bude hlučné (pokud budu chtít do kabiny hnát stejné množství vzduchu, jako kdyby byly všechny výdechy otevřené)
2) Aby se kabina na nastavenou teplotu ochladila pouze tím jedním výdechem na sklo, bude muset ten vzduch být ochlazený na daleko nižší teplotu, než kdyby do kabiny šel vzduch ve větším objemu všemi výdechy. A tento ultrastudený vzduch padá dolů jak šutr, steče po přístrojové desce dolů, přímo na řidiče.

lukas
31. července • 12:29

Nevýhoda fukania na sklo je ešte jedna a premna dosť podstatná inak by mi to stačilo z hladiska teploty a to že ked ti praží na mobil, maš ho v puzdre, nabíjaš+pustena navigacia a pečie nan slnko tak sa dosť zahrieva, potom sa aj znižuje rychlost nabíjania a telefon sa ledva udržuje-skorej vybíja(podla jasu). Je to drobnosť u dnešných telefonov už nie je až take zahrievanie ale s vykonnou(ale aj nevykonnou 1A je vela z hladiska teplot, malo z hladiska dobíjania) nabíjačkou pri teple v aute to stale pojde na maximalne teploty mobilu a tým dosť baterky trpia, môžu byť aj nebzepčné. Preto vacsinou trapim svoje telo a fuka aj na mna, je to neprijemne ale čo ta nezabije....

Josef
31. července • 15:10

;-) Ještě je možnost při nabíjení mobilu ho dát tam, kde fouká klimatizace a ochlazuje ho tak, aby se při nabíjení nepřehříval, zejména, když na něj praží sluníčko. (případně ještě nstavit a nasměrovat výduchy klimatizace)..:-)

Loysa
29. července • 10:32

Plus pustim chlazeni i prazdnych sedacek, protoze to take prispeje k ochlazeni intrieru aniz by na me neco studeneho foukalo. Takze ano, JA vim, jak klima funguje, JA vim, jak ji pouzivat - a presto mi proste vadi. Uz ten suchy vzduch - to se taky bralo v te fyzice, ze klimatizace vzduch vysusuje (kondenzace, rosny bod - jetli jsi zase nebyl na tom WC).Klimatizace mi vadi i ve vlaku, v letadle, doma a v kancelari. Takze (i kdyz se asi hodne divis) mi LOGICKY vadi i v aute. Doma to resim zvlhcovacem vzduchu (a to presto, ze sama ta klima ma tu odebranou vlhkost zase vracet do vzduchu) a asi si ho poridim i do auta.

Joe Doe
28. července • 13:51

Nie je to tak davno, co na tomto serveri bola fabia kombi so zakladnym motorom velebena ako rodinny idea, ktory sa s piatimi chlapmi a batozinou hravo rozbehne do kopca. Na druhej strane, kilowatt z AZNP sa rata 2x, vsak ;)

Allamarein
28. července • 15:38

Jo, to si taky pamatuju. Na Ještěd, ne? Nebo kam to jeli...

Joe Doe
28. července • 18:09

"Vzhůru do .... Grünbachu"

puk123
28. července • 8:21

Kdo si to koupí, už asi tuší, zda potřebuje hlavně prostor nebo i nosnost. Provozní hmotnost 1108kg není moc. Spoustě lidí ten litrový motor stačí. Mají vůbec nějakou rozumnou alternativu za trochu víc peněz?

car
28. července • 23:24

Skvělý vůz! Lepší než propadlá i30 kombi. Kdo chce levné slušné nové auto, byť třeba mírně skromější místo ojetiny, není co řešit. Dacia začíná být cool B-]

Allamarein
28. července • 9:37

Problém s litrovým SCe je, že pocítí fakt každé kilo navíc. Provozní hmotnost je sice pěkná, ale přihodíš sedmdesátikilového spolujezdce navíc, pár zavazadel na dovolenou, a bojuješ s každým kopcem. Když to byla ta dvanáctistovka, aspoň měla nějaký točivý moment, tohle je fakt bída dobrá do miniauta.

WRC Fabia R2 TwinCharger
27. července • 19:49

Melancholie a zklamani ti pujde videt v obliceji kamkoli pojedes.. to si myslim. Mozna se mylim jen trochu, ale...to je jedno.:-D

Doporučujeme

Články odjinud