Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

Rumunská automobilka Dacia se znovuzrodila před 15 lety a český trh vzala útokem s modelem Logan. Sedan jednoduchých tvarů se aktuálně prodává ve druhé generaci, už v té první však nabídl zajímavé kombi MCV se zadními křídlovými dveřmi. To je minulostí od té doby, co jej nahradila druhá generace s klasickými zadními dveřmi, ale stále velice příznivou cenou. V rámci kombíků prodávaných na českém trhu dokonce nejnižší. Už to nicméně nebude trvat moc dlouho a poměry se změní.

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Ne že by ceny Dacie Logan MCV skokově narostly, spíše jde o to, že to má tento vůz už spočítané. Jak jsme uvedli dříve na základě informací z RNews.cz, facebookového profilu pro fanoušky Renaultů a Dacií, MCV s touto generací skončí bez nástupce. „Výroba modelu Dacia Logan MCV končí koncem léta. Model bude nahrazen v rámci obnovy modelové řady," uvedla v březnu Jitka Skaličková, tisková mluvčí Dacie a Renaultu.

Nakoukneme-li do nejnovějšího ceníku platného od července, zjistíme, že nabídka platí jen do vyprodání skladových zásob. A těch postupně ubývá. Na stránkách výrobce už není ani šedesát MCV, v pár případech navíc prodejci nabízejí slevy až 30.000 korun.

Renault a Dacia vyprodávají sklady. Z ceny vozu vám škrtnou až 50.000 Kč

Renault a Dacia vyprodávají sklady. Z ceny vozu vám škrtnou až 50.000 Kč

Titul nejlevnějšího kombi v Česku si přitom Logan MCV nezaslouží pouze u nejlevnějšího provedení za aktuálních 204.900 Kč, on o něj nepřijde ani u prostřední z celkem pěti nabízených výbavových linií (Arctica), s níž začíná na 247.400 korunách. A to je pořád o dost méně, než za kolik koupíte druhý nejlevnější kombík v ČR (Renault Clio Grandtour od 281.900 Kč), natož pak ten třetí – tím je Škoda Fabia Combi s cenou od 328.900 Kč.

Letným pohledem do nabídky skladových Dacií Logan MCV v Česku zjistíte, že je velká část vozů ve výbavě Arctica. S tou MCV může být, ale i nemusí být nejlevnějším kombi v Česku, protože zatímco s motorem 1.0 SCe/54 kW vychází dle ceníku na zmíněných 247.400 Kč, s nafťákem 1.5 dCi je to už 322.900 Kč. Za podobné peníze pořídíte třeba výprodejový Hyundai i30 1.4 CVVT/73 kW.

Vzhledem k tomu, že nejlevnější provedení Access (od 204.900 Kč) v české nabídce skladových vozů nenajdete, už nemá velký smysl se jím zabývat. Za ceny kolem 230.000 Kč seženete linii Open, která má v základu ocelová 15palcová kola, centrální zamykání, přední mlhovky, rádio s MP3 přehrávačem, USB či bluetooth hansfree. A to už jde, ne?

Bezkonkurenční Dacia Logan MCV končí. Levné kombi se údajně nedožije podzimu

Bezkonkurenční Dacia Logan MCV končí. Levné kombi se údajně nedožije podzimu

Linie Arctica přidává palubní počítač, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka či výškově nastavitelná sedadla a volant. Vrcholnému provedení Celebration už nechybí ani navigace, automatická klimatizace či elektrické ovládání zadních oken. Mezi skladovkami narazíte i na pár kusů oplastovaných stepwayů s motorem 0.9 TCe/66 kW. Ve výbavě mají prvky zahrnuté ve výbavách Access, Open a Arctica, a navrch přidávají tempomat s omezovačem rychlosti, kožený volant či 16palcová kola FlexWheel.

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 62 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků