Dacia Logan kombi: ještě více prostoru

32 komentářů

patrik
5. června • 3:02

Dokazování, že logan (resp. Dacia) má horší kvalitu než škodovky, je sice pravdivé, ale míří mimo problém. A ten se v ČR jmenuje: poprůměrné příjmy velké části obyvatel ve srovnání s Evropou a zastaralý (často ještě socialistický) vozový park domácností. Skladba, která jezdí po ulicích v Praze, nejezdí na venkově! Převis poptávky po loganu sedan je evidentní a ještě masivněji ho lze očekávat u kombi, které je typickým vozidlem českého venkovana, chalupáře, otce rodiny, řemeslníka... (když už nám ty staré lady a formany dosloužily, že). Někteří z nás taky nikdy nerozchodili fakt, že Škodovka z pozice svého dominantního postavení při zavádění fabie nasadila výrazně vyšší ceny, než se čekalo. A dále: levných/malých kombiků je na domácím trhu obecně jako šafránu - když si uvedomíme, jaká je nabídka, její motorizace a výbavy a za jaké ceny (fabia, 206. palio).Takže i kdyby měl Logan KB jednu nohu dřevěnou, stejně má skvělé výchozí předpoklady. A on ji dřevěnou nemá!

Petr
2. června • 21:54

Mě pořád fascinuje, jak se tu někdo ohání úžasnou kvalitou Renaultů. Dacii bude trvat hóóóódně dlouho, než se přiblíží kvalitou třeba k neustále kritizované Škodovce, protože i Renault musí co do kvality zapracovat. Renault=státní podnik, protlačovanej vládou, aby měli frantíci práci.  Měl jsem R11 a pak Mégane a nestačil jsem se divit-třeba nápravy těch aut, které jsou od sebe 20let jsou téměř identické a není větší problém je mezi sebou prohodit. Cokoli od lakové tužky nebo origo ND je nestydatě drahé, že i kritizovaní japonci jsou často s cenami podstatněji při zemi. Posledně jsem si prohlížel Modus-vevnitř pěkné, ale pak člověk vidí takové lahůdky, jako dva centimetry tlusté gumy kolem bočních oken a podobné lahůdky a musí zvolat Vivat Škoda!(a nejen ona, samozřejmě)a takhle by se dalo pokračovat...

Cynik
1. června • 20:42

Pokud tohle auto opravdu ve vetsi mire nahradi praveke skodovky a ziguliky, tak mu provolavam trikrat slava!

Dr. Taby
1. června • 14:35

Já bych se toho auta nebál, naopak si na něj počkám. Jinak dacia.phorum.cz

Bobek
1. června • 11:12

At si kazdy rika co chce,ale kdyz neni Skoda schopna cenove nabidnout auto, ktere umozni vymenit zastaraly vozovy park, tak vitam DACII. Kdo chce navic rikat neco o ceske praci... at se jde bodnout, furt lepsi novy rumunsky,korejsky.... auto nez 15let stara Skodovka nebo 10let starej dovezenej a vyrachtanej Golf2.generace.
Bob

pp
1. června • 15:17

Nemyslim, ze by ve vedeni Skodovky bylo stado pitomcu, kteri - pokud by to bylo rentabilni - tak levne auto nenavrhli. Ale ono to uz proste u nas neni mozne - kdyz vezmeme v uvahu cenu prace (s odbory v zadech), vyvoje, komponent od jinych vyrobcu, danove prostredi a to vse pri zachovani obvykleho evropskeho kvalitativniho a bezpecnostniho standardu. Ostatne staci se podivat na financni ukazatele, ktere Skoda Auto vykazuje - zadny prehnany zisk tam neni...

Paulz
1. června • 20:03

Ono taky Dacii nezbývá nic jiného než se cenově podbízet pokud chce proniknout na trhy-už např.50 000kč navrch by prakticky zlikvidovalo prodej.Slušně vybavený Logan ABS+2AB+klima by pak vyšel přes 350 000kč kde už je konkurence podstatně vyšší.

KOSS
1. června • 16:36

Hlavne se celou dobu srovnava nesrovnatelny. Priorovnavat dnesni Skodovku k Dacii je naprd. Skoda diky mnoha letum spoluprace se dostala kvalitou uplne nekam jinam a proste do dacie prachy + technologie zacnou chodit az nyni. Proto se mozna Skoda zameruje na auta s vyssi pridanou hodnotou nez je Logan od Dacie. Nicmene, pokud buddu chtit auto na odvedeni prace a bude stat 220 000 a po 10 letech bude krapet nakvetly tak mne to 100% nebude stvat tak, jako kdyz si koupim Peugeota, Renaulta, VW ci Forda za 2 nasobek a budou kvest taky, treba min ale stejne.

goes
1. června • 17:09

no kouknete se na prvni projekt VW+Skoda a tim myslim filcku, takze byl to hatch s temer nulovymi vybavami a doplnkovymi vybavami, ale diky te jednoduchosti na svou dobu nekonkurenceschopnosti mela relativne slusnou cenu vuci konkurenci, par uz prisla O1, Fabka, Superb.. to same lze cekat u Dacie, dnes prisla na dnesni dobu s autem, jakym byla Filcka pred xx lety, jsem si jisty, ze pak prijdou auta typu O1, Fabie, ktere uz budou mit lepsi uznani...

Paulz
1. června • 11:36

Jo jenom je otázka co jezdí v 15 let starých škodovkách zda budou mít i na relativně levného Logana.Ono je to cenově přece jen kousek od sebe.

goes
1. června • 11:33

a proc dacii srovnavat  style m "lepsi nova dacia, nez stara skodovka" Dacia je nove auto a snese srovnani s novymi vozy. Bohuzel nese jmeno Dacia a tak lidi z toho maji trauma, jake meli pred deseti lety v zapadni evrope ze skodovky. Dacia sice nema ty spravne vybavy, ale to neznamena, ze ty veci, ktere obsahuje jsou nejakym zpusobem zastarale vuci konkurenci...

Paulz
1. června • 11:46

To Goes:a Ty by jsi neměl trauma kupovat auto které se vyrábí pár měsíců a navíc z automobilky,která do teďka výráběla notně rezavějící šmejdy?Od skončení výroby Dacie 1310/licenční/se další výrobky nedají jinak nazvat.Možná se ukáže během pár let,že kvalita enormě stoupla pak to bude dobrá koupě.

goes
1. června • 12:44

ja z Dacie nemam spatny pocit, ja za ni vidim Renault tak jako vidim za Skodovkou VW. Kdyz se koukam na Skodovku, tak posuzuji kvalitu VW, ne skodovky, kdy se ted divam na Dacii vidim za ni kvalitu Renaultu. Dacie je proste prevleceny Renault montovany v Rumunsku. Neverim tomu, ze si Rencek dovoli delat smejdy, ta ztrata renome by mu za to nestala, navic kdyz chce s Dacii jit na zapadni trhy. Dacie je v podstate to same co Skoda, nove vybudovany zavod, standardy kvality, je to montersky zavod, ktery si nechal sve puvodni jmeno diky trhum, kde je Dacia oblibena s tim, ze se postupne zacne prosazovat i na jinych trzich. Je to 100% to same, jako Skoda pred 10-13ti lety, kdyz do ni vstoupil VW. Tak jako se Toyoty montuji v Turecku, VW na Slovensku, tak se Rencek montuje v Rumusku. Kdyz CR prodavalo Skodu, bylo tam podminkou, ze si musi zachovat toto jmeno, neco podobneho vidim i u Dacie. Pokud by se to nejmenovalo Dacie, ale rovnou Renault Logan a nikdo by si to nespojoval s tim jmenem Dacia, tak by to lidi brali jako levny Renault a nikdo by to nehanil, ze to bude nejaky smejd, protoze je to Dacia.
Tudiz nemam z Dacie spatny pocit, spis naopak, za par let si vybuduje slusne jmeno, zdrazi, rozsiri se roztiment, design se vice posune nahoru, zmeni se vybavy, zamereni na skupinu kupujicich a zdrazi se, tak jako u vsech automobilek, co si udelaji nejakou pozici a jmeno. Verim tomu, ze za par let se na Dacii budeme divat stejne dobre, jako se divaji ted na Skodovku v zemich, kde byla dlouhe leta tercem tech nejlepsich vtipu.
Staci se podivat do UK, tam byla skodovka jednim z nejvice ironizujich a zesmesnujicich automobilek a kouknete se, jak se na ni tam divaji dnes, maji ji za kvalitni, dobre vozidlo a kdyz by jste tam prisli pred 10ti lety, kdyz prisli s novou Skodovkou ve spolupraci s VW, tak by se vam taky takhle smali.
vse ukaze az cas, ale verim tomu a jsem si 100% jisty, ze ty veci, ktere jsou v Dacii pouzity snesou srovnani s jinymi znackami na dnesnim trchu v segmentu levnych aut. To ze nema navigaci, digi-klimu atd. nevidim jako prvek nekvality, ale jako prvek toho, ze auto je primarne udelano, aby bylo co nejlevnejsi. Neni problem tam tyto prvky dat, ale cenu by to posunulo do neprodejnych vysich a tak zacnou se zcela oholenou verzi za 200k s tim, ze kazdy si tam muze pridat, co uzna za vhodne, ale uz si to musi zaplatit. Tim muzou osoblit jak lidi co potrebuji JEN auto na prevoz z bodu A do bodu B tak lidi, nemajici zrovna moc penez, ale nejakou vybavu a slusnejsi motor presto preferuji a nechcou malou nakupni tasku.

štaflík
1. června • 17:09

No goesi já tu vidím jiný problém. O I hned po svém uvedení byla s bezpečností velmi dobrá. Fabia v roce 99 byla v NCAP lepší, než je dnes Getz a Logan - ty testy v AB jsou docela hrůza.

Paulz
1. června • 13:23

To Goes:ale kolik roků trvalo např.škodovce pod VW než se dostala na slušnou úroveň?500 vylepšení Favorita a pak výroba Felicií není zrovna příkladem kvality.Ta vlastně přišla až s výrobou Octávií/i přes problémy s kvalitou při náběhu výroby.
S Fabií to bylo obdobné např.první rok výroby je zatížený dost tzv.typickýma vadami.A za ty roky bylo investované obrovské množství pěněz,které zdaleka zatím nebylo v Rumusku Renaultem investováno.Že bude kvalita Dacií stoupat je celkem logické,akorát je otázka když byl Renault spoluvlastníkem proč dopustil výrobu předchozích modelů s kvalitou dost špatnou.A tvrdit,že zrovna Logan bude diametrálně odlišný je zatím myslím dost předčasné.
Jinak výroba úplně nových modelů přináší problémy i u podstatně renom.firem např.MB se svým Áčkem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ITTI
2. června • 15:56

Škodovce to pod vedením VW trvalo do doby zahájení výroby O1+ 1-2 roky, až se zjistilo, že je zhruba nastejno jako Golf, takže nějakých 6-7 let max.

goes
1. června • 13:45

jasne ja s tim souhlasim, ovsem pouzite materialy jsou materialy pouzivane i v jinych vozech, nebo si snad myslis, ze tam maji nejake specialni dily, ktere jsou o tridu horsi? Pokud chcou expandovat na narocnejsi trhy, tak nemuzou prijit s nejakym polovrakem, to by po jedne generaci vozidel meli uz dvere zavrene. Je mi jasne, ze jejich prvni auto nebude takove, ktere by prebilo vsechno okolo o jednu tridu, spis se bude schovavat do nenapadna a proste vse bude podrizeno cene. Kdyz si pujdu kupovat auto ja za 250tis. nove, nebudu od neho ocekavat veci, jako od auta za 400tis. nebudu se divit, ze auto nema 6bagu, digi klimu atd. a nebudu se divit, ze to ani neni v nabidce, protoze pokud by to bylo, auto by prestalo byt zajimave a vyhodne. Jde to videt u nakupnich tasek a vlasnte vsech vozidel nizsich trid, jakmile jsou vybavene a nabusene, tak jsou cenove nezajimave a za ty penize clovek koupi temer stejne vybavene auto vyssich trid.
Co se tyce kvality, tak favorita a VW bych hormomady moc nemichal. Filcka je uz o necem jinem, ale ta je vcelku "povedene" auto, az na nektere ty typicke veci pro to auto, jako je napr. koroze atd. Navic proti roku 1990-1995 jsme dnes o 10-15let dale ve vyvoji, v materialech atd. a to co bylo pred 15ti lety urceno jen pro vozidla draha, dnes nachazime i v tech nejmensich a nejlevnejsich autech, to je proste vyvoj, to co bylo pred 15ti lety novinka v materialech, postupech atd. je dnes standard u vsecho. Staci se podivat na robotizaci vyroby, pred 15ti lety byl pas, tam 100 lidi se svareckami a bodovackami a jeli, dnes je zcela samozdrejme ze vse delaji roboti a tak kvalita zpracovani je dnes velmi vysoka i u levnych aut. A tak dnesni nejlevnejsi vozy jsou vuci drazsim vozum mohnem blize kvalitou, nez pred 10-15ti lety.

Paulz
1. června • 14:14

To Goes:Ono té robotizace v Dacii moc není,někde na www.auto.cz je dokumentární pořad Francouzké tv s Dacie a robotů tam moc neuvidíš.I svařování je prakticky komlet ruční což může mět dost neblahý vliv na životnost karoserie a navíc nebyla v Dacii postavena nová lakovna/aspoň dle mých informací/,jinak mechanických dílů a motoru se není proč bát.Ono ani můj Favorit po 160 000km olej nežral a prakticky s ním žádné problémy nebyli.Kromě jednoho velkého problému koroze.

Petr T
1. června • 15:25

Roboti nebyli, problémy nebyly...ach ty i a y

fousekx
1. června • 14:37

Já měl za to, že Logan má pozinkovanou karoserii. Favorit pozink určitě nebyl...

Paulz
1. června • 14:42

Logan má zrovna tak pozinkovanou karoserii jako Favorit.

goes
1. června • 15:23

s tim pozinkem tu zase nedelejte zadne hokus-pokusy, zadny zazrak ty pozinky zase nejsou, hnijou a rezivi i dnesni auta, ale vetsinou tam, kde to neni tolik videt na prvni pohled, odhodte plechy (narazniky, blatniky) a uvidite, jak i nove auta krasne kvetou. Samotny pozink je super, staci skrabanec a uz to fici, to same v mistech svaru, spoju a mist, kde se dlouhodobeji shromazduje voda a vlhkost. Navic ne vsechny dnesni auta jsou 100% pozink (vynechavam hlinikove, horcikove, karbonove atd. dily) nekter auta maji pozink jenom nekterych casti atd.

Paulz
1. června • 19:53

Jak to ve výrobě oj..... tak samozřejmě pozink je taky na nic.

NovoCZ
2. června • 10:32

Ne že bych se chtěl zastávat Dacie, ale oni už mají srovnatelnou éru Favoritů a Felícií za sebou, předchozí modely byly takovouto přechodovou fází. Logan už má v historii Dacie stejné místo jako Octávia u Škody, tedy první nové auto (Felicie byl je vetší facelift Favorita).

Pete
1. června • 11:57

No nevím, Logan je škaredý auto, ale za ty prachy tak velká kára není k zahození. Rodina si za 200 tisíc koupí auto, který je velký a jakžtakž moderní (±10 let pozadu, ale furt to není ojetina). A je to se zárukou.

Paulz
1. června • 12:13

Jestli je škaredý nebo pěkný na tom celkem houby záleží,to se stejnak ohledí.Důležitá je praktičnost a ta je určitě velká.
Jak píšu o něco výš-pokud nebudou problémy tak je to super za ty peníze.

Krull
1. června • 7:45

To je snad ještě škaredější než sedan

Bobek
1. června • 9:42

Tka jsem kliknul a čumím - cože? Pak odskroluju níž... ukázala se mi nad tím reklama na Corvettu

JiVi
1. června • 8:34

ale hezci nez Thalie .. kazdopadne ... furt Dacia

MiB
1. června • 9:57

Uz se na nej tesim . Je hnusnej ,ale levnej . Na tahani hnusnejch krabic zamestnancema idealni . Oproti beznym kombikum nizsi stredni tridy to bude tipuju o 100 tacu levnejsi. A urcite bude montazni verze...

Sch
1. června • 10:16

to auto je tak levny, ze se skoro nevyplati z nej delat N1. pri zakladni cene rekneme 220000 (+20000) proti sedanu je uspora na DPH 25000. tzn. super levnou prepazku a kvuli uzitecne hmotnosti to bude asi jen pro 4, silnejsi odpruzeni by vynulovalo vyhodu.

ITTI
2. června • 15:51

Ono také ti, co kupují evidentní osobák(omluva všem, co fakt vozí náklady)jako tzv. "náklaďák" , kupují auta poněkud jiných cenových kategorií,že...třeba Porsche, Jaguar (prý jediní v EU, kdo prodává Jaguára jako dodávku), takže Logana asi sotva bude někdo chtít za účelem odpočtu DPH.  To píši jako člověk, kdo koupil auto s DPH za 850 tis, aby mne někdo neosočil ze závisti.

Doporučujeme

Články odjinud