Dacia Logan je trhákem i ve vyspělých zemích EU

Velké auto za málo peněz a s určením pro nenáročné trhy. Takhle nějak by ještě před nedávnem definovalo Dacii Logan většina lidí. Ovšem po loňském roce se ukazuje, že Dacia Logan není trhákem pouze na východ od hranic EU, ale také v opravdu vyspělých zemích Unie. Logan zaznamenal výrazné úspěchy nejen u nás, ale i v sousedním Německu a také v "polodomovské" vlasti, Francii. Dodací lhůty se díky obrovskému zájmu šplhají až na šest měsíců, tedy pokud nezvolíte nějakou skladovku.

Hlavním důvodem takového úspěchu je mimořádně výhodný poměr cena/užitná hodnota a také to, že se po více než roce prodejů ukázalo, že Logan si v poruchovosti nezadá se zavedenými značkami. Počáteční porodní nemoci jsou pryč a Logan se tak drží hodně vysoko. Dalším faktorem je cena. Auto velikosti a hlavně prostorností etalonů nižší střední třídy za cenu nejlevnějších mini-aut je prostě lákadlem všude. Dacii se tak dokonale povedl vstup do Evropy, první, poměrně levný a jednoduchý model ukázal zákazníkům, že i auta z Rumunska mohou být dobrá a tak má tato automobilka dveře otevřené i pro další a třeba již dražší model.

A to není ještě všem dnům konec, Dacia totiž chystá další lahůdku. Tou bude Logan ve verzi kombi a pokud zůstane zachována dobrá cenová politika, předpokládá se, že tato verze výrazně předčí úspěch klasického sedanu. Ono kombi se slušnou výbavou, obrovským zavazadelníkem s rovnou ložnou plochou a bez nákladové hrany za cenu nevybavených malých vozů je ta správná cesta, jak se prosadit.

  
Chystaný Logan kombi

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Logan

Foto a ilustrace © Automedia

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků