Dacia Logan je trhákem i ve vyspělých zemích EU

Velké auto za málo peněz a s určením pro nenáročné trhy. Takhle nějak by ještě před nedávnem definovalo Dacii Logan většina lidí. Ovšem po loňském roce se ukazuje, že Dacia Logan není trhákem pouze na východ od hranic EU, ale také v opravdu vyspělých zemích Unie. Logan zaznamenal výrazné úspěchy nejen u nás, ale i v sousedním Německu a také v "polodomovské" vlasti, Francii. Dodací lhůty se díky obrovskému zájmu šplhají až na šest měsíců, tedy pokud nezvolíte nějakou skladovku.

Hlavním důvodem takového úspěchu je mimořádně výhodný poměr cena/užitná hodnota a také to, že se po více než roce prodejů ukázalo, že Logan si v poruchovosti nezadá se zavedenými značkami. Počáteční porodní nemoci jsou pryč a Logan se tak drží hodně vysoko. Dalším faktorem je cena. Auto velikosti a hlavně prostorností etalonů nižší střední třídy za cenu nejlevnějších mini-aut je prostě lákadlem všude. Dacii se tak dokonale povedl vstup do Evropy, první, poměrně levný a jednoduchý model ukázal zákazníkům, že i auta z Rumunska mohou být dobrá a tak má tato automobilka dveře otevřené i pro další a třeba již dražší model.

A to není ještě všem dnům konec, Dacia totiž chystá další lahůdku. Tou bude Logan ve verzi kombi a pokud zůstane zachována dobrá cenová politika, předpokládá se, že tato verze výrazně předčí úspěch klasického sedanu. Ono kombi se slušnou výbavou, obrovským zavazadelníkem s rovnou ložnou plochou a bez nákladové hrany za cenu nevybavených malých vozů je ta správná cesta, jak se prosadit.

  
Chystaný Logan kombi

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Logan

Foto a ilustrace © Automedia

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků