Dacia Logan je trhákem i ve vyspělých zemích EU

Velké auto za málo peněz a s určením pro nenáročné trhy. Takhle nějak by ještě před nedávnem definovalo Dacii Logan většina lidí. Ovšem po loňském roce se ukazuje, že Dacia Logan není trhákem pouze na východ od hranic EU, ale také v opravdu vyspělých zemích Unie. Logan zaznamenal výrazné úspěchy nejen u nás, ale i v sousedním Německu a také v "polodomovské" vlasti, Francii. Dodací lhůty se díky obrovskému zájmu šplhají až na šest měsíců, tedy pokud nezvolíte nějakou skladovku.

Hlavním důvodem takového úspěchu je mimořádně výhodný poměr cena/užitná hodnota a také to, že se po více než roce prodejů ukázalo, že Logan si v poruchovosti nezadá se zavedenými značkami. Počáteční porodní nemoci jsou pryč a Logan se tak drží hodně vysoko. Dalším faktorem je cena. Auto velikosti a hlavně prostorností etalonů nižší střední třídy za cenu nejlevnějších mini-aut je prostě lákadlem všude. Dacii se tak dokonale povedl vstup do Evropy, první, poměrně levný a jednoduchý model ukázal zákazníkům, že i auta z Rumunska mohou být dobrá a tak má tato automobilka dveře otevřené i pro další a třeba již dražší model.

A to není ještě všem dnům konec, Dacia totiž chystá další lahůdku. Tou bude Logan ve verzi kombi a pokud zůstane zachována dobrá cenová politika, předpokládá se, že tato verze výrazně předčí úspěch klasického sedanu. Ono kombi se slušnou výbavou, obrovským zavazadelníkem s rovnou ložnou plochou a bez nákladové hrany za cenu nevybavených malých vozů je ta správná cesta, jak se prosadit.

  
Chystaný Logan kombi

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Logan

Foto a ilustrace © Automedia

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků