Dacia Logan: facelift a nový motor pro evropský trhák

51 komentářů

marekg
17. září • 1:38

Měl jsem možnost absolvovat zkušební jízdu s Loganem 1.6MPI ve střední výbavě.Mám Fabii Combi Elegance 1.4 16V,která je sice cenově někde jinde než Logan,i tak si myslím,že Fabka v sedanu a ve verzi Classic 1.2 nebo 1.4 by s Loganem srovnat možná šla.
Takže moje postřehy:hlavně prostor napříč +10cm oproti Fab je poznat,řidič a spolujezdec se nedotýká loktů.Podélný prostor díky rozvoru ca +20cm oproti Fab zaručil,že na zadním sedadle je místa dost i když jsem si sedadlo nastavil podle potřeby,mám 183cm.Ve Fab.pokud někdo za mnou sedí,tak aby měl relativní pohodlí,musím se posunout blíže k volantu.Místo nad hlavou dostačující.Zav.prostor v poměru k ceně bezkonkurenční,ale bez osvětlení,to je až v nej.výbavě.Šestnáctistovka táhne docela dobře od spodu,na IV akceleruje i z ca 1500ot. docela svižně,nemusí se vytáčet,hlavně při rozjezdu.Hmotnost něco málo kolem 1 tuny je znát.Odhlučnění motoru ujde,ale 1.4 16v ve Fab.je o dost lepší.
To byla pozitiva.Teď negativa:Pevný sloupek řízení a nemožnost výškového nastavení sedadla řidiče mají za následek tak trochu topornej posaz.Myslím si,že pokud je v nabídce servořízení,tak by nebyl problém zařadit seřizování volantu alespoň do příplatkové výbavy.
Sedačky ve předu nemají ani náznak bočního vedení a jsou dosti měkké.Vzadu je to spíš lavice jak v užitkovém vozidle.Potěšil mě přístup do auta,dveře jsou relativně masivní,zvuk při zavírání nezní kovově,ale do standardu dnešních vozů má ještě daleko.Jejich výplně jsou v podstatě plastový monolitický díl s malým páskem látky.Nedá se říct,že by působil lacině,naopak s případným znečištěním nebude problém-stačí vzít vlhkou hadru.Naopak ergonomie u tohoto vozu podle mě ještě dost zaostává.Příkladem toho je joysick seřizování vnějších zrcátek,který je umístěn v prohlubni pod madlem ruční brzdy.Dále jsou to ovladače el.stahování oken-nechápu důvod umístění na středovou konzolu.Ovladač sklonu světlometů je umístěn vlevo dole pod volantem,v nejnižší části palubovky,navic je označen docela nevýrazně.U testovaného vozu s 1050km byl dosti tvrdý chod plynového pedálu záhadou.Prodejce mi sdělil,že to lanko prasklo,takže je to nějak provizorně řešeno.ŘAZENÍ BYLO DOSTI NEPŘESNÉ,nevím jestli to bylo syrovostí auta,nebo vlastnost.Navíc 1,2,3 nešlo zařadit někdy i na podruhé,musel jsem kolikrát to rvát násilím.Řadící páka na volnoběh i za jízdy citelně vibrovala,což svědčí o ne zcela propracovaném uložení agregátu.Jízdní vlastnosti jsou vzhledem k ceně dobré,auto je laděno na pohodlnou jízdu,prudký průjezd zatáčkou způsobí docela silný náklon auta.Kola byla 185 R15. Naštěstí byl k dispozici posilovač řízení bez variabilního účinku,který manévrování dosti zlehčoval.Všiml jsem si že to má dost malý rejd.Brzy až příliš jedovaté.
Tolik moje postřehy z ca 15 min jízdy.Ještě dodám,že v autě při přejezdu nerovností ani kočičích hlav nic neklepalo a nepraskalo.To mě mile překvapilo.
Za ty peníze dobré auto.Lepší než Š105/120 a Favorit/Felicia.Pro nenáročné řidiče je to to pravé.Ale i tak mají pořád hodně co v Dacii dohánět.

Vencos
16. září • 21:46

Né všichni maj na auto za byť i 250 papírů... Dá se sice koupit ojetý, ale budeš platit jak mourovatej... A navíc to bude starý. Logan je na mnohem vyšší ůrovni než ta vaše plechovka, jak tomu řikáte. Je to dobrá šance pro stodvacítkaře. Je to větší bezpečnější a pohodlnější než šáde, než forman i než felda. Na fábku to mít nikdy nebude, ale taky to nemá stejnou cílovou skupinu. Radši VELKEJ logan v plný náloži(dobře ne zas tolik:-) ) než malilinkatá fábka na 13´kolech... A pokud člověk nejezdí jako prase, tak má celkem šanci přežít... Tak nebezpečný jako felda to určitě neni !
Je to dobrý auto. Tečka. Nikdo ho vám bohatejm nenutí. Je dobrej, nikoliv výbornej. A za tu cenu to určitě de..
BTW nevim kdo ho bude kupovat ve "stokoňovce" v plný náloži(to už pude dost k, možná i nad 400 k:-O )

blbci z blbcova .. :)
17. září • 0:02

...... jo ať ti co na ty drahší auta maj tak ať sei je koupí a drží klapačku. A klidně až jednou pojedu ve svém novém Loganu kombi a kolem se prožene obcí stovkou někdo z těch co má na drahé auto a svou nebezpečnou jízdou nám bude chtít všem ukázat jací jsme žabaři tak jako zde v diksuzi ...... tak si v klidu pustím magič .. usměji se na svou ženu a děti ... a s lehkým pozdechem řeknu .... "... tak přátelé kvůli těmto lidem jsou cesty mnohem mnohem nebezpečnější ..... modlím se jen aby nám z nich nikdo neublížil ..... " ;-)

Michal
15. září • 20:11

Nevím jak vy, ale víc jak na cenu koukám a bezpečnost.

Anunnaki
18. září • 0:17

Mno bezpecnost je otazna, i v pancirovanem HUMMERU za 8milionu se muzes zabit, zalezi od nahody a stesti zda prezijes i kdyz pri nizsich rychlostech kazdy bezpecnostni prvek pridava male procentu pro preziti. Vse je otazka tvych prijmu, pokud mas holou prdel a prijem 14litru cistyho mesicne a nemas od rodicu koupeny byt a bydlis v pronajmu, tak ti vetsinou nevyjde ani na 30tiletou Hypoteku na vlastni byt. Pak to zda koupit nove auto za 200tis KC nebo 400tis KC resit nemusis protoze se ledva zmuzes na to za 200tis. Mno a co se tyce koupe ojezdeneho vozu, v 95% se nikdy nevyplati. Vetsinou ty, co prodavaji 3-6lete vozi jsou ty "bohatsi" ktery to auto doslova zlagrujou. Takze i nektera setrena a s citem pouzivana auta co maji 10let mohou byt v tom samem nebo i lepsim stavu nez od ruky 3lety vuz. A pak vzdy kdyz neco z bazaru koupis, musis vetsinou investovat do kompletni prohlidky + dalsich oprav co se jiz opet prodrazuje a neodstrani se tym vsechno. Pokud nezainvestujes do oprav a nechas neco "klepat" jen si pokazis spoustu dalsich veci...takze je to pak sama investice do investice... tohle ne, radeji koupit novy vuz za malo penez a behat s nim s citem.Neplati pro ty co maji byty po/od bohatych rodicu a jsou dosazeny na ty spravne pracovni mista :).

nekoukej ty blbko .... :)
16. září • 3:42

tak si kup pojízdný trezor a zamkni se do něj ........ B-]

Mrtvola
15. září • 22:47

Stejně umřeš:-D

tom
15. září • 20:06

A ME SE LIBI....hezke jednoduche levne a jak bude s tema 100 konikama..... :-)

Vladimír
15. září • 19:05

I když stále drahé pro většinu Čechů, kteří jezdíme ve Š120L. Snad se zlepší situace na našem trhu až budou u nás v prodeji levné auta z Číny. Doufám, že auta z Číny budou pod 150.000,- Kč s možností koupě na splátky při měsíčních splátkách do 1.000,- Kč, potom bych o tom uvažoval.

SKAJA
15. září • 23:00

Ano, ihned jakmile jsem se začetl do článku, napadlo mne, že to je skvělá příležitost pro Vladimíra. Konečně levné auto pro většinu populace. Pane Vladimíre, děkuji, že jste mne nezklamal. Jinak co se aut z číny týče, nesednul bych do nich ani za nic. Nedávno jsem poslouchal nějaké odborné srovnávací testy a čínská auta totálně propadla v bezpečnosti, dokonce hodnocení znělo, že jsou to obyčejné blechovky ohrožující život, asi na úrovni vaší Škody 120. Opravdu nechápu smysl pořízení automobilu třeba i za 150k jen proto, že má lepší lak. Vždyť výbavu tam budete mít veškerou žádnou jako u zmíněné 120ky a bezpečnost jak by smet. To už skutečně raději přidat a pořídit plnohodnotné auto za cca 220k, které co do bezpečnosti splňuje veškeré požadavky a dokáže zabránit nehodě nebo alespoň zmírnit její následky. Vždyť ten cenový rozdíl je zanedbatelný, pokud se nad tím skutečně zamyslíte a záleží vám na vlastním životě. Btw, na to jak si stále stěžujete jste imrvére na netu, to vám platí tchýně?? Zdravím vás a brzy na čtenou...

nekoukej ty blbko .... :)
16. září • 3:40

hm .... a proč auto za 220 .... to si raději přišetřete a kupte si za 420 ..... anebo rouvnou za 820 ..Chápete ... pro někoho je i těch 150k teměř nadlický výkon ..... buď te rád že vy na něj máte a nechte ostatní být ........... já bych byl rád i za tu 120..

jaggie
16. září • 8:34

když na něco nemám tak si to nekupuju, ne? takže když nemám na pořádný nový auto, tak proč kupovat šmejd byť novej jen proto že je levnej? Nechápu tohle uvažování. Vždyť i pod sto litrů se dá pořídit slušný, spolehlivý a vybavený auto do kterýho se nebudou sypat peníze. Tím nemyslím nějakou rachotinu z áček... ale kdo tomu při výběru moc nerozumí (každej nemá auta jako koníček) tak at si nechá poradit od nějakého svého známého...

ty blbko v blbkova .. :)
16. září • 12:15

......... dobrá ale když chce někdo NOVÉ auto za ty peníze ........
... je to názor jako každý jiný, stejný jako ten tvůj ...........
........ takže si nech své otřepané fráze .... když nemám nekupuju ......... hele víš co by mě stejně zajímalo ..... kolik věcí jsis koupil na uvět ty ... :-P jestli nic .... OK vše all right .... ale jestli jen jedinou věc ...... tak si nevidíš do huby ..... takže si ji otevři :-O (asi tahkle) a podívej se do ní ..... :-D

Milan
15. září • 19:18

Víc pracuj a neválej se v hospodě.

reag
15. září • 17:51

Stejna plechovka jako pred tim:-D

JanQ
15. září • 17:39

bude uz full pozink karoserie?

gogo2
15. září • 19:51

Myslíš takovej full pozink, jak je Škody Fabia? Když je míjím na parkovišti, tak má každá druhá dole orezlý dveře...

vetsi machr nez ty
16. září • 9:28

No jasne, mels rict rovnou uplne kazda, kdyz si vymejslet, tak poradne B-]

rosa
19. září • 5:41

Fabie trpěj a my s nimi :-). Ale vážně. V oblasti protikorozní ochrany je zde znát od Felicie velký pokrok. Horší už je to třeba se spolehlivostí osvětlení. Ale to je bolest asi všech škodovek..

Laconi
15. září • 22:12

Ty srando ty si myslíš že každá druhá Fabak rezne, příště se líp podívej, Fabie pod zadníma dveřma trpěj tim že tam zůstává špína která těm který špatně viděj připadá jako rez;-)

Ufi
15. září • 19:58

to si pleteš s Feliciema, ty první, ty kvetou jak o život, až ty poslední jsou na tom líp. hromady rerzavých fabií jsem ještě neviděl, možná nějakou po zfušovaný opravě laku, kdy to někdo rejpnul až na plech.

The_Z
15. září • 16:00

Zajímalo by mne, jestli se snížila i hlučnost ?

Brouk
15. září • 17:35

Hlucnost bych resil spis u Skody Octavia 1.9TDI.

p0etrik
16. září • 10:37

No kdyz si koupis Logan tak je ti hlucnost Oktavky u prdele.

Pavel Mahler
15. září • 13:37

Logan je skvele auto pro lidi kteri potrebuji auto pouzivat a berou auto jako spotrebak. Neco jako vrtacku nebo bagr. U vrtacky se nezajimam o design ale jen o to aby to plnilo funkci. Tecka.Z tohto pohledu je jakykoliv facelift sice zmenou hezkou ale neprinasi zadne plus. Kdyby konecne udelali toho kombika, byli bychom vsichni mnohem vic nadseni.

Mek
15. září • 19:32

Logan není skvělé auto. Je to relativně levná nevzhledná krabice bez jakékoliv výbavy, a nalhávat si něco jiného jenom proto, že většina lidí na lepší auto nemá peníze je k ničemu.

mi156
15. září • 18:50

"byli bychom vsichni mnohem vic nadseni" ... nemluv za ostatní, mě je logan naprosto ukradenej :-)

JAAA
15. září • 14:36

Taky to beru jako vrtacku...
Koupil jsem Black&Decker bezdratovou s priklepem za 18tis. Udelal jsem s ni 20 der do kamene o hloubce 30cm na jedno nabiti. Staci?
Za auto taky radsi priplatim

RadekP
17. září • 0:27

otazka je jestli to ma pro 20 der opravdu smysl ... nebo je uz lepsi koupit elektrocentralu s mnohem univerzalnejsim vyuzitim :-))

Lukas Rotrekl
15. září • 19:05

Sakra a jas sem si koupil Autot za 300 000 ojety a musim ve meste stat na stejny cerveny jak ty logany, musim dodrzovat stejny rychlosti jak ty logany a vubec pro me platej uplne stejny pravidla. S tim by se melo neco delat :-D

Boguš
15. září • 15:47

... hm tak to jsi fakt borec ..........to já si raději koupím za 5tis. pneumatiku a prodlužku a nemusím nic nabíjet a ani se nezapotím .....S příklepem do kamenu ...... si blázen ...... a ješte akumlátor ........ nebo spíš jako že si frajer že jsi udělal těch 20 děr jo ......... :-P

idaho
15. září • 21:36

Za pet litru nesezenes prodluzku dlouhou 15km. Aku vrtacka se hodi mimo jine i do hor, kdyz budujes jisteni.

gogo2
15. září • 13:57

Jedno LUS tam je - to otvírání čudlíkem a ne klíčkem. Sice jsem to na favoritu taky tak měl, ale je to fakt otravný:-D

gouryella
15. září • 13:08

...je jedno z nejošklivějších aut jaké kdy bylo vyrobeno... Otřesná karoserie. Brr.

Brouk
15. září • 15:31

Jo, ale prvenstvi si z teto souteze odnasi Skoda Fabia.

rosa
16. září • 20:30

Kdepak, dokonce ani Fabie sedan nemá na nového favorita v kategorii ošklivek - Roomstera.
Logan není žádný krasavec, ake ošklivé to nejni. Řekl bych design na úrovni Oktávy.

furgon
17. září • 22:00

rosa bude velky odbornik na design, neco jako brouk pytlik

rosa
18. září • 22:38

Rosa nemusí být odborník na design. Jako rozezná černou od bílé, stačí se podívat na tyto čtyřkolové skvosty zrakem nezastřený falešným vlastenectvím a marketingovou masáží.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Wabi Danek
18. září • 23:30

Nohama stířáš rosu na kolejích

rosa
19. září • 5:37

Rukama stírám mlhu z očí...

rosa
19. září • 5:36

HOWGH

Vinettou
18. září • 23:29

Vinettou nemusi byt odbornik na design. Vinettou rozezna cernou od bile, staci se podivat na tyto ctyrkole skvosty zrakem nezastrenym falesnym vlastenectvim a marketingovou masazi.

ferda
15. září • 12:40

Z Loganu dela hit pouze a jenom jeho cena. Pokud budou uvedene zmeny znamenat priblezeni cen konkurenci, tak je to jen na skodu.
Bude dalsi "skoro Renault" o par tisic levnejsi

pytlík
15. září • 12:47

ferdo, ferdo, ferdo

ferda
15. září • 12:40

Z Loganu dela hit pouze a jenom jeho cena. Pokud budou uvedene zmeny znamenat priblezeni cen konkurenci, tak je to jen na skodu.
Bude dalsi "skoro Renault" o par tisic levnejsi

ferda
15. září • 12:40

Z Loganu dela hit pouze a jenom jeho cena. Pokud budou uvedene zmeny znamenat priblezeni cen konkurenci, tak je to jen na skodu.
Bude dalsi "skoro Renault" o par tisic levnejsi

rejpal
16. září • 14:45

Cena není vše .Jen by mě zajímalo ,proč už je v AAA 6 kusů Loganu na prodej .Co může vést majitele vozu , aby ho prodaval už po necelém roce používání.Kdoví jaká je kvalita řadové produkce.

učitel
5. října • 21:10

:-O Dnes jsem na AAA našel jenom 4 a tak jsem si vyhledal Fabie staré rok. Je jich tam několik stránek. Proč se někdo zbavuje rok starého vozu? Asi si vybral špatně a má odvahu, peníze a čas vybírat znovu.

ötzi
15. září • 12:21

nebudu vyrabat nejaky kombik? to by bol hit. ;-)

Karl
15. září • 12:35

Kombik bude, měl být na trhu původně už ke konci roku ale nakonec se očekává až na jaře, nicméně není to kombik na které jsme zvyklí - vychází z této studie : http://automix.centrum.cz/zeneva/clanek.phtml?id=7893 a pokud bude dodžená cena (pod 300 000Kč) takl by to mohla být bomba.
Na internetu se ještě někde povalují fotky studie dalšího kombiku kterej vypadá jako běžný kombik ale nějak se mě nedaří najít je.

gogo2
15. září • 11:46

Že já vůl rok a půl nepočkal...
Jo a to víko kufru s tím minispoilerem je z ruského Renaultu Logan...

Doporučujeme

Články odjinud