Dacia Logan: facelift a nový motor pro evropský trhák

Stejně jako sesterský Renault Thalia, i Dacia Logan se dočkal změn pro modelový rok 2007. Ty jsou v trochu širším spektru a určitě nejsou na škodu.

Tip: O faceliftu Renaultu Thalia si můžete přečíst zde.

Jednotlivé stupně výbavy se dočkají různých změn karosérie. Od výbavy Ambiente získá zákazník nové koncové světlomety a od výbavy Lauréate pak i nový spoiler na víku kufru a zcela nově také přední masku lakovanou v barvě vozu.

Všechny verze dostanou nové otevírání víka zavazadelníku. Nyní musí řidič použít klíček, od nového modelového roku, bude sloužit pro otevírání pouze tlačítko. V nabídce přibudou i barvy, budete si tak moci vybrat z nové modré Mineral, šedé Platinum a Comet a béžové Tundra.

V interiéru se odehrají také nemalé změny. Nové čalounění, nové koberečky, hlavice řadící páky, nové audio Blaupunkt s podporou MP3 budou dostupné pro všechny verze. S výbavou Lauréate nyní získáte i přihrádku na středové konzoli.

Zcela novou výbavou bude provedení Prestige, která bude tvořit vrchol nabídky Loganu. Ta se bude vyznačovat lakováním všech vnějších dílů do barvy karosérie, novými vnějšími zpětnými zrcátky a také mírně upravenou přední maskou. V interiéru se dočkáte kůži potaženého volantu, stříbrném dekorování přístrojů, červeným podsvícením palubního počítače a mnoha dalších prvků.

Nově se pod kapotou Loganu objeví čtyřválec o objemu 1,6 l se čtyřmi ventily na válec. Ten bude dostupný pouze pro nejvyšší výbavu Prestige. Agregát nabídne výkon 77 kW (105 k) při 5 750 ot./min a točivý moment 148 Nm při 3 750 ot./min. Logan s ním zrychlí na stovku za solidních 10,2 s a dosáhne maximální rychlosti 183 km/h. To vše při kombinované spotřebě 7,1 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  

Dacia Logan 2007
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků