Dacia Logan: facelift a nový motor pro evropský trhák

Stejně jako sesterský Renault Thalia, i Dacia Logan se dočkal změn pro modelový rok 2007. Ty jsou v trochu širším spektru a určitě nejsou na škodu.

Tip: O faceliftu Renaultu Thalia si můžete přečíst zde.

Jednotlivé stupně výbavy se dočkají různých změn karosérie. Od výbavy Ambiente získá zákazník nové koncové světlomety a od výbavy Lauréate pak i nový spoiler na víku kufru a zcela nově také přední masku lakovanou v barvě vozu.

Všechny verze dostanou nové otevírání víka zavazadelníku. Nyní musí řidič použít klíček, od nového modelového roku, bude sloužit pro otevírání pouze tlačítko. V nabídce přibudou i barvy, budete si tak moci vybrat z nové modré Mineral, šedé Platinum a Comet a béžové Tundra.

V interiéru se odehrají také nemalé změny. Nové čalounění, nové koberečky, hlavice řadící páky, nové audio Blaupunkt s podporou MP3 budou dostupné pro všechny verze. S výbavou Lauréate nyní získáte i přihrádku na středové konzoli.

Zcela novou výbavou bude provedení Prestige, která bude tvořit vrchol nabídky Loganu. Ta se bude vyznačovat lakováním všech vnějších dílů do barvy karosérie, novými vnějšími zpětnými zrcátky a také mírně upravenou přední maskou. V interiéru se dočkáte kůži potaženého volantu, stříbrném dekorování přístrojů, červeným podsvícením palubního počítače a mnoha dalších prvků.

Nově se pod kapotou Loganu objeví čtyřválec o objemu 1,6 l se čtyřmi ventily na válec. Ten bude dostupný pouze pro nejvyšší výbavu Prestige. Agregát nabídne výkon 77 kW (105 k) při 5 750 ot./min a točivý moment 148 Nm při 3 750 ot./min. Logan s ním zrychlí na stovku za solidních 10,2 s a dosáhne maximální rychlosti 183 km/h. To vše při kombinované spotřebě 7,1 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  

Dacia Logan 2007
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků