Dacia Logan Cup: sporťák pro začátečníky

Renault Sport Technologies, neboli divize Renaultu, která se věnuje sportovním aktivitám, připravila speciální kit pro Dacii Logan.

Renault patří dlouhé roky k automobilkám, který se významně angažují v motoristickém sportu. Své vozy nasazuje do různých závodů a pořádá i vlastní „Cupy”, které jsou určeny jen pro vozy značky Renault.

Nyní přichází na řadu i dceřiná Dacie, pro kterou byly vytvořeny tři kity Loganu Cup, které umožní majiteli jezdit jakékoli okruhové nebo rallye závody s platnou homologací třídy N. Navíc se bude pořádat vlastní okruhový Dacia Cup pro takto upravené vozy.

Dacia Logan Cup bude dostupná ve třech verzích. Jednou okruhovou a dvěma rallye. Jako základ pro úpravu slouží Logan s motorem 1,6 8V o výkonu 64 kW (90 k) a točivém momentu 128 Nm. Všechny verze byly zbaveny zbytečné výbavy a dostaly klasický FIA rám, skořepinovou sedačku, vícebodové pásy a další dílčí úpravy, které jsou nutné pro vlastní závody.

Díky redukcím v interiéru a použitím lehčích materiálů na různé části bylo dosaženo hmotnosti 1030 kg.

O přenos výkonu na přední kola se nyní stará převodovka Ricardo JH3 s pěti převodovými stupni. Klasická převodovka je pak vybavena posílenou spojkou o průměru 200 mm. Standardně je vůz dodáván s 15" koly z lehké slitiny Toora Competizione s pneu 185/66 a 185/55.

Podvozkové díly pak byly zachovány, jen byly posíleny o silnější stabilizátory a byly vyměněny tlumiče a pružiny, které umožní vlastní nastavení. O zastavení se pak starají přední 259 mm kotouče a zadní 8" bubnové brzdy.

Okruhový kit bude stát 3 960 eur (přibližně 110 tis. Kč). Rallye kit pro silnice pak 3 990 eur (přibližně 110 tis. Kč) a rallye kit pro šotolinu 4 990 eur (přibližně 140 tis. Kč). K ceně je třeba připočítat i vlastní pořízení Dacie Logan 1,6 8V.

Celkově tak lze pořídit homologovaný vůz, byť ve velmi základním provedení a nízkým výkonem vůči objemu za přibližně 300 000 Kč, což je pro začínající závodníky cena vcelku příznivá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Logan Cup
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků