Dacia Logan Cup: sporťák pro začátečníky

Renault Sport Technologies, neboli divize Renaultu, která se věnuje sportovním aktivitám, připravila speciální kit pro Dacii Logan.

Renault patří dlouhé roky k automobilkám, který se významně angažují v motoristickém sportu. Své vozy nasazuje do různých závodů a pořádá i vlastní „Cupy”, které jsou určeny jen pro vozy značky Renault.

Nyní přichází na řadu i dceřiná Dacie, pro kterou byly vytvořeny tři kity Loganu Cup, které umožní majiteli jezdit jakékoli okruhové nebo rallye závody s platnou homologací třídy N. Navíc se bude pořádat vlastní okruhový Dacia Cup pro takto upravené vozy.

Dacia Logan Cup bude dostupná ve třech verzích. Jednou okruhovou a dvěma rallye. Jako základ pro úpravu slouží Logan s motorem 1,6 8V o výkonu 64 kW (90 k) a točivém momentu 128 Nm. Všechny verze byly zbaveny zbytečné výbavy a dostaly klasický FIA rám, skořepinovou sedačku, vícebodové pásy a další dílčí úpravy, které jsou nutné pro vlastní závody.

Díky redukcím v interiéru a použitím lehčích materiálů na různé části bylo dosaženo hmotnosti 1030 kg.

O přenos výkonu na přední kola se nyní stará převodovka Ricardo JH3 s pěti převodovými stupni. Klasická převodovka je pak vybavena posílenou spojkou o průměru 200 mm. Standardně je vůz dodáván s 15" koly z lehké slitiny Toora Competizione s pneu 185/66 a 185/55.

Podvozkové díly pak byly zachovány, jen byly posíleny o silnější stabilizátory a byly vyměněny tlumiče a pružiny, které umožní vlastní nastavení. O zastavení se pak starají přední 259 mm kotouče a zadní 8" bubnové brzdy.

Okruhový kit bude stát 3 960 eur (přibližně 110 tis. Kč). Rallye kit pro silnice pak 3 990 eur (přibližně 110 tis. Kč) a rallye kit pro šotolinu 4 990 eur (přibližně 140 tis. Kč). K ceně je třeba připočítat i vlastní pořízení Dacie Logan 1,6 8V.

Celkově tak lze pořídit homologovaný vůz, byť ve velmi základním provedení a nízkým výkonem vůči objemu za přibližně 300 000 Kč, což je pro začínající závodníky cena vcelku příznivá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Logan Cup
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků