Dacia Logan Cup: sporťák pro začátečníky

Renault Sport Technologies, neboli divize Renaultu, která se věnuje sportovním aktivitám, připravila speciální kit pro Dacii Logan.

Renault patří dlouhé roky k automobilkám, který se významně angažují v motoristickém sportu. Své vozy nasazuje do různých závodů a pořádá i vlastní „Cupy”, které jsou určeny jen pro vozy značky Renault.

Nyní přichází na řadu i dceřiná Dacie, pro kterou byly vytvořeny tři kity Loganu Cup, které umožní majiteli jezdit jakékoli okruhové nebo rallye závody s platnou homologací třídy N. Navíc se bude pořádat vlastní okruhový Dacia Cup pro takto upravené vozy.

Dacia Logan Cup bude dostupná ve třech verzích. Jednou okruhovou a dvěma rallye. Jako základ pro úpravu slouží Logan s motorem 1,6 8V o výkonu 64 kW (90 k) a točivém momentu 128 Nm. Všechny verze byly zbaveny zbytečné výbavy a dostaly klasický FIA rám, skořepinovou sedačku, vícebodové pásy a další dílčí úpravy, které jsou nutné pro vlastní závody.

Díky redukcím v interiéru a použitím lehčích materiálů na různé části bylo dosaženo hmotnosti 1030 kg.

O přenos výkonu na přední kola se nyní stará převodovka Ricardo JH3 s pěti převodovými stupni. Klasická převodovka je pak vybavena posílenou spojkou o průměru 200 mm. Standardně je vůz dodáván s 15" koly z lehké slitiny Toora Competizione s pneu 185/66 a 185/55.

Podvozkové díly pak byly zachovány, jen byly posíleny o silnější stabilizátory a byly vyměněny tlumiče a pružiny, které umožní vlastní nastavení. O zastavení se pak starají přední 259 mm kotouče a zadní 8" bubnové brzdy.

Okruhový kit bude stát 3 960 eur (přibližně 110 tis. Kč). Rallye kit pro silnice pak 3 990 eur (přibližně 110 tis. Kč) a rallye kit pro šotolinu 4 990 eur (přibližně 140 tis. Kč). K ceně je třeba připočítat i vlastní pořízení Dacie Logan 1,6 8V.

Celkově tak lze pořídit homologovaný vůz, byť ve velmi základním provedení a nízkým výkonem vůči objemu za přibližně 300 000 Kč, což je pro začínající závodníky cena vcelku příznivá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Logan Cup

bazar

Dacia Duster 1,5
Rok výroby: 2011
Stav: 127 315 km
Cena: 225 000 Kč
Dacia Dokker 1,6
Rok výroby: 2016
Stav: 19 544 km
Cena: 200 000 Kč
Dacia Duster 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: 121 km
Cena: 370 000 Kč
Dacia Sandero 1
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 230 000 Kč
Dacia Sandero 1
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 220 000 Kč
Dacia Dokker 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků