Dacia Logan: ceny začínají na 199 900 Kč

Dacia Logan, malý sedan s velkým vnitřním prostorem, co nevidět zabrousí na český trh. Zatím má pod kapotou jen dva motory, 1.4 55 kW (112 Nm) a 1.6 64 kW (128 Nm), časem ale přibude nafťák 1.5 dCi 48 kW a silnější šestnáctistovka s 79 kW. Do budoucna se dokonce počítá i s kombikem a užitkovou verzí.

Základní verze s motorem 1.4 bude stát 199 900 Kč a v základu bude pouze airbag řidiče, držák nápojů a 14" kola, v příplatkové výbavě figuruje jen airbag spolujezdce (+8 000 Kč) a rádio s kazetovým přehrávačem (+8 000 Kč). Lepší výbavu Ambiance je možné pořídit jak se slabším motorem (216 900 Kč), tak s šestnáctistovkou (236 900 Kč). Zde dostanete navíc výškové nastavení pásů, vnitřní cirkulaci vzduchu, zpětná zrcátka s možností vnitřního nastavení, centrální zamykání, osvětelní zavazadlového prostoru a tónovaná skla.

K Ambiance si už můžete připlatit za ABS (+16 000 Kč), posilovač řízení (+10 000 Kč), přední mlhová světla (+3 000 Kč), klimatizaci (+32 000 Kč) a el. ovládaná přední okna vč. dálkového ovládání centrálního zamykání (+8 000 Kč). Nejvyšší výbava Lauréate pak stojí se čtrnáctistovkou 240 900 Kč a se šestnáctistovkou 260 900 Kč. V základu už je posilovač řízení, palubní počítač, el. ovládání předních oken, mlhovky, vyhřívání zpětných zrcátek, dálkové ovládání centrálu a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Lauréate stojí na patnáctkách a od slabších výbav se liší vzhledem - má nárazníky v barvě karoserie. (Zdroj: Svět motorů)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Logan: nová štika v rybníku s levnými auty

Zde stojí za to poznamenat, že Logan nemá výškově ani podélně nastavitelný volant a tato funkce není ani za příplatek. Pokud si do nejvyšší výbavy Loganu přidáte ABS, klimatizaci a rádio, zaplatíte za šestnáctistovku 316 900 Kč, což není za tak prostorné auto (rozvor 2 630 mm) s velkým zavazadlovým prostorem (510 l) vůbec špatné. Čtrnáctistovka pak vyjde na 296 900 Kč. Pro srovnání, Škoda Fabia sedan s motorem 1.2 47 kW stojí 292 900 Kč, v základu je jen posilovač a airbag řidiče. Na druhou stranu za stejnou cenu pořídíte kombi, které ač má menší zavazadlový prostor, lze ho lépe využít.

Tip: Kompletní představení novinky plus rozsáhlá fotogalerie

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků