Dacia Logan: ceny začínají na 199 900 Kč

Dacia Logan, malý sedan s velkým vnitřním prostorem, co nevidět zabrousí na český trh. Zatím má pod kapotou jen dva motory, 1.4 55 kW (112 Nm) a 1.6 64 kW (128 Nm), časem ale přibude nafťák 1.5 dCi 48 kW a silnější šestnáctistovka s 79 kW. Do budoucna se dokonce počítá i s kombikem a užitkovou verzí.

Základní verze s motorem 1.4 bude stát 199 900 Kč a v základu bude pouze airbag řidiče, držák nápojů a 14" kola, v příplatkové výbavě figuruje jen airbag spolujezdce (+8 000 Kč) a rádio s kazetovým přehrávačem (+8 000 Kč). Lepší výbavu Ambiance je možné pořídit jak se slabším motorem (216 900 Kč), tak s šestnáctistovkou (236 900 Kč). Zde dostanete navíc výškové nastavení pásů, vnitřní cirkulaci vzduchu, zpětná zrcátka s možností vnitřního nastavení, centrální zamykání, osvětelní zavazadlového prostoru a tónovaná skla.

K Ambiance si už můžete připlatit za ABS (+16 000 Kč), posilovač řízení (+10 000 Kč), přední mlhová světla (+3 000 Kč), klimatizaci (+32 000 Kč) a el. ovládaná přední okna vč. dálkového ovládání centrálního zamykání (+8 000 Kč). Nejvyšší výbava Lauréate pak stojí se čtrnáctistovkou 240 900 Kč a se šestnáctistovkou 260 900 Kč. V základu už je posilovač řízení, palubní počítač, el. ovládání předních oken, mlhovky, vyhřívání zpětných zrcátek, dálkové ovládání centrálu a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Lauréate stojí na patnáctkách a od slabších výbav se liší vzhledem - má nárazníky v barvě karoserie. (Zdroj: Svět motorů)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Logan: nová štika v rybníku s levnými auty

Zde stojí za to poznamenat, že Logan nemá výškově ani podélně nastavitelný volant a tato funkce není ani za příplatek. Pokud si do nejvyšší výbavy Loganu přidáte ABS, klimatizaci a rádio, zaplatíte za šestnáctistovku 316 900 Kč, což není za tak prostorné auto (rozvor 2 630 mm) s velkým zavazadlovým prostorem (510 l) vůbec špatné. Čtrnáctistovka pak vyjde na 296 900 Kč. Pro srovnání, Škoda Fabia sedan s motorem 1.2 47 kW stojí 292 900 Kč, v základu je jen posilovač a airbag řidiče. Na druhou stranu za stejnou cenu pořídíte kombi, které ač má menší zavazadlový prostor, lze ho lépe využít.

Tip: Kompletní představení novinky plus rozsáhlá fotogalerie

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků