Dacia Logan a Sandero konečně dostanou automatickou převodovku

Automat nesází na klasický hydrodynamický měnič, jedná se o robotizovanou převodovku. Z Loganu by se mohl stát jeden z nejlevnějších vozů s automatem na trhu.
Dacia Logan a Sandero konečně dostanou automatickou převodovku

Rumunská značka Dacia představí na autosalonu ve Frankfurtu výrazně modernizovanou motorovou paletu modelů Logan, Duster a Sandero, které přecházejí na emisní normu Euro 6. Součástí balíčku inovací je vůbec poprvé samočinná převodovka pro modely Logan a Sandero.

Automat nesází (z celkem logických důvodů) na klasický hydrodynamický měnič, jedná se o robotizovanou převodovku. Dacia ji pojmenovává jako Easy-R a k dostání bude k motoru 0.9 TCe o výkonu 90 koní a točivém momentu 140 Nm. Nabídne buď plně samočinný, nebo manuální sekvenční režim řazení bez nutnosti obsluhovat spojkový pedál.

Testy | SUV | Dacia | Dacia Duster

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Jakkoli se robotizovaný automat nebude nikdy plynulostí a jemností řazení rovnat hydrodynamickému měniči, má i své výhody. Převodovka je lehká, kompaktní, výrobně docela levná a nekrade motoru výkon. Navíc se předpokládá vstřícná cena, což může otevřít úplně nové možnosti například lidem s tělesným hendikepem, kteří prostě automat potřebují a chtějí nové auto.

Dacia Logan s motorem 0.9 TCe stojí na našem trhu 230 900 korun a i když příplatek za automat ještě neznáme, troufáme si odhadnout, že za něj Dacia nebude chtít více než 25 000 korun. Tím by se mohl z Loganu (a příbuzného Sandera) stát jeden z nejlevnějších vozů s automatickou převodovkou na trhu. Rozhodně se můžeme těšit na nejlevnější vozy s automatem ve svých třídách.

Zajímavosti | SUV | Dacia | Byznys | Volkswagen | Luxusní auta | Kabriolety | Ceny | Palivo | Audi | Renault | Peugeot | Chevrolet | Dacia Duster

Přehled nejlevnějších aut: hatchbacky, diesely, čtyřkolky, SUV i kabria

Prozatím nejlevnější cestou k samočinnému řazení jsou malá městská auta, vede Škoda Citigo s cenou 211 700 korun. Pokud jde ale o větší vozy, nejlevnější automat má Opel Corsa za 259 900 korun, což je třída, kam řadí například SDA i Dacii Sandero. Dacia Logan je podle statistik SDA řazena do nižší střední třídy například ke Golfu nebo Focusu. V té je nyní nejlevnější „automatickou“ možností Peugeot 301 za 283 500 korun.

Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2013
Stav: 135 631 km
Cena: 94 000 Kč
Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2011
Stav: 131 397 km
Cena: 60 000 Kč
Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 148 892 km
Cena: 160 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků