Dacia Logan a Sandero konečně dostanou automatickou převodovku

Automat nesází na klasický hydrodynamický měnič, jedná se o robotizovanou převodovku. Z Loganu by se mohl stát jeden z nejlevnějších vozů s automatem na trhu.
Dacia Logan a Sandero konečně dostanou automatickou převodovku

Rumunská značka Dacia představí na autosalonu ve Frankfurtu výrazně modernizovanou motorovou paletu modelů Logan, Duster a Sandero, které přecházejí na emisní normu Euro 6. Součástí balíčku inovací je vůbec poprvé samočinná převodovka pro modely Logan a Sandero.

Automat nesází (z celkem logických důvodů) na klasický hydrodynamický měnič, jedná se o robotizovanou převodovku. Dacia ji pojmenovává jako Easy-R a k dostání bude k motoru 0.9 TCe o výkonu 90 koní a točivém momentu 140 Nm. Nabídne buď plně samočinný, nebo manuální sekvenční režim řazení bez nutnosti obsluhovat spojkový pedál.

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Jakkoli se robotizovaný automat nebude nikdy plynulostí a jemností řazení rovnat hydrodynamickému měniči, má i své výhody. Převodovka je lehká, kompaktní, výrobně docela levná a nekrade motoru výkon. Navíc se předpokládá vstřícná cena, což může otevřít úplně nové možnosti například lidem s tělesným hendikepem, kteří prostě automat potřebují a chtějí nové auto.

Dacia Logan s motorem 0.9 TCe stojí na našem trhu 230 900 korun a i když příplatek za automat ještě neznáme, troufáme si odhadnout, že za něj Dacia nebude chtít více než 25 000 korun. Tím by se mohl z Loganu (a příbuzného Sandera) stát jeden z nejlevnějších vozů s automatickou převodovkou na trhu. Rozhodně se můžeme těšit na nejlevnější vozy s automatem ve svých třídách.

Přehled nejlevnějších aut: hatchbacky, diesely, čtyřkolky, SUV i kabria

Přehled nejlevnějších aut: hatchbacky, diesely, čtyřkolky, SUV i kabria

Prozatím nejlevnější cestou k samočinnému řazení jsou malá městská auta, vede Škoda Citigo s cenou 211 700 korun. Pokud jde ale o větší vozy, nejlevnější automat má Opel Corsa za 259 900 korun, což je třída, kam řadí například SDA i Dacii Sandero. Dacia Logan je podle statistik SDA řazena do nižší střední třídy například ke Golfu nebo Focusu. V té je nyní nejlevnější „automatickou“ možností Peugeot 301 za 283 500 korun.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků