Dacia Logan a Sandero konečně dostanou automatickou převodovku

Automat nesází na klasický hydrodynamický měnič, jedná se o robotizovanou převodovku. Z Loganu by se mohl stát jeden z nejlevnějších vozů s automatem na trhu.
Dacia Logan a Sandero konečně dostanou automatickou převodovku

Rumunská značka Dacia představí na autosalonu ve Frankfurtu výrazně modernizovanou motorovou paletu modelů Logan, Duster a Sandero, které přecházejí na emisní normu Euro 6. Součástí balíčku inovací je vůbec poprvé samočinná převodovka pro modely Logan a Sandero.

Automat nesází (z celkem logických důvodů) na klasický hydrodynamický měnič, jedná se o robotizovanou převodovku. Dacia ji pojmenovává jako Easy-R a k dostání bude k motoru 0.9 TCe o výkonu 90 koní a točivém momentu 140 Nm. Nabídne buď plně samočinný, nebo manuální sekvenční režim řazení bez nutnosti obsluhovat spojkový pedál.

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Jakkoli se robotizovaný automat nebude nikdy plynulostí a jemností řazení rovnat hydrodynamickému měniči, má i své výhody. Převodovka je lehká, kompaktní, výrobně docela levná a nekrade motoru výkon. Navíc se předpokládá vstřícná cena, což může otevřít úplně nové možnosti například lidem s tělesným hendikepem, kteří prostě automat potřebují a chtějí nové auto.

Dacia Logan s motorem 0.9 TCe stojí na našem trhu 230 900 korun a i když příplatek za automat ještě neznáme, troufáme si odhadnout, že za něj Dacia nebude chtít více než 25 000 korun. Tím by se mohl z Loganu (a příbuzného Sandera) stát jeden z nejlevnějších vozů s automatickou převodovkou na trhu. Rozhodně se můžeme těšit na nejlevnější vozy s automatem ve svých třídách.

Přehled nejlevnějších aut: hatchbacky, diesely, čtyřkolky, SUV i kabria

Přehled nejlevnějších aut: hatchbacky, diesely, čtyřkolky, SUV i kabria

Prozatím nejlevnější cestou k samočinnému řazení jsou malá městská auta, vede Škoda Citigo s cenou 211 700 korun. Pokud jde ale o větší vozy, nejlevnější automat má Opel Corsa za 259 900 korun, což je třída, kam řadí například SDA i Dacii Sandero. Dacia Logan je podle statistik SDA řazena do nižší střední třídy například ke Golfu nebo Focusu. V té je nyní nejlevnější „automatickou“ možností Peugeot 301 za 283 500 korun.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků