TEST Dacia Logan 1.0 TCe 100 LPG: Jedno z posledních normálních aut

Stále častěji zaznívají hlasy, že právě nyní máme poslední možnost koupit si „normální“ auto. Pokud nějaké takové chcete, Dacia Logan na plyn je skvělou volbou pro racionálně uvažujícího člověka.
Radosti
Dvě plnohodnotné nádrže
Úsporný provoz
Prostorný vnitřek
Jízdní komfort
Starosti
Slabší odhlučnění
Vyšší nakládací hrana bez krytu
9  /10

Dacii Sandero jsme nedávno v testu velmi chválili (a řekl bych, že po právu) a u Loganu by to nemělo být jiné. Ta auta mají společné téměř vše. Tím největším a očividným rozdílem je samozřejmě tvar karoserie – zatímco hatchback Sandero nabídne v kufru základní objem 410 litrů, tříprostorový Logan se chlubí 628 litry. Vyšší linie pasu autu sluší, je o 3,6 centimetru delší než dříve a o 1 centimetr nižší. Proporce tedy působí elegantněji, i když nezapřou orientaci na hodnotu.

Renault a Dacia chtějí následovat Volvo. Hromadně omezí rychlost na 180 km/h

Renault a Dacia chtějí následovat Volvo. Hromadně omezí rychlost na 180 km/h

Výrazně atraktivněji působí vnějšek, počínaje diodovými předními světlomety (bez příplatku), přes členitější boky a zvýrazněné blatníky až po elegantnější zadní světla. Samozřejmě nechybí kola flexwheel, tedy plechy, tvářící se jako slitinové disky.

I uvnitř se mnohé změnilo. Strohou palubní desku s poněkud odbytě působícími stříbřitými doplňky a kulatými výdechy ventilace nahradila atraktivněji tvarovaná pracovna řidiče v moderním střihu, ale s klasickým ovládáním. Klimatizaci ovládáte kulatými voliči, ovládání audiosystému na tykadle pod volantem má tlačítka mačkatelná směrem k řidiči (jako měly starší vozy Renault, v těch novějších je výrazně méně příjemné), vypínání stop/startu je po ruce na středovém panelu – později si řekneme proč je to důležité.

TEST Dacia Sandero 1.0 TCe LPG: Kdo to umí lépe a levněji, ať se přihlásí!

TEST Dacia Sandero 1.0 TCe LPG: Kdo to umí lépe a levněji, ať se přihlásí!

V testované verzi Comfort dostáváte automaticky hezký textilní potah palubní desky a opěrek v předních dveřích plus volant potažený umělou kůží. Na velký luxus si sice vnitřek Dacie Logan nehraje, ale rozhodně nepůsobí odbytě i z hlediska zpracování. Prostě odpovídá ceně. Ovládací prvky máte na očích a po ruce, displej v přístrojovém štítu má pouhé dvě sekce (aktuální jízdní údaje a palubní počítač) a zorientuje se v něm i technicky nenadaný řidič. Umí zobrazovat údaje o dojezdu a spotřebě pro oba typy paliva, takže informace o stavu LPG nemusíte hledat na nehezky působících a nepřesných ukazatelích.

Dacia Spring je nejlevnější elektromobil v Česku. Pro každého ale není ani náhodou

Dacia Spring je nejlevnější elektromobil v Česku. Pro každého ale není ani náhodou

Snadná práce je i s příplatkovým systémem Media NAV, který ve výbavě Comfort (vyšší ze dvou nabízených) dostanete za pět tisíc korun. Na osmipalcovém displeji se pohybujete skrze šest velkých dlaždic a v jednotlivých sekcích snadno najdete vše, co potřebujete. Samozřejmě nechybí zrcadlení pro Android Auto a Apple CarPlay, telefon si můžete uchytit do držáku vlevo od obrazovky a zapojit do USB portu, který se nachází hned za ním v palubní desce. V širokých předních sedadlech se pohodlně sedí a štíhlý středový tunel jim neukrajuje místo. Některým typům postav by ale mohla vadit poloha příplatkové loketní opěrky na jeho konci.

Dacia oslaví 55 let. Proslula zastaralostí i odolností, teď je trnem v oku konkurence

Dacia oslaví 55 let. Proslula zastaralostí i odolností, teď je trnem v oku konkurence

Ani vzadu s místem není problém. Tři ramenaté chlapy sem sice neposkládáte, ale dva průměrné rostlé jedince plus třeba menší dítě doprostřed usadíte zcela bez problémů. Dozadu se snadno nasedá a sedáky jsou v pohodové výšce nad podlahou. K testované výbavě Comfort automaticky dostáváte i šikovné sklopné stolky, uchycené do opěradel předních sedadel.

Objem kufru jsme již zmínili, v tomto ohledu může Dacia Logan téměř nahradit populární Škodu Rapid (to byl však liftback), jeho nakládací hrana je ale poměrně vysoko. A navíc není ničím krytá, takže se snadno poškrábe. Doporučujeme připlatit si 1490 Kč za její ochranu z nabídky originálního příslušenství.

Dacia Sandero

Dacia Sandero je hatchback od rumunské značky. V roce 2020 se Dacia Sandero představila již ve třetí generaci. Značka auto popisuje jako prostorné, jednoduché a robustní.

3. generace • Test Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe • Dacia Sandero RS

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků