Dacia Lodgy: Scenic pro méně majetné

Nízkonákladová značka koncernu Renault přichází s novým modelem, jenž poprvé míří přímo do kategorie MPV.
Dacia Lodgy: Scenic pro méně majetné

Možná namítnete, že vozem třídy MPV je také již řadu let vyráběné sedmimístné kombi Dacia Logan MCV, nicméně ve skutečnosti jde spíše o dosti spartánský přepravní prostředek odvozený z jednoduchého malého sedanu. Značka Dacia nyní dále rozšiřuje svoji modelovou nabídku (a ruku na srdce, ta za několik posledních let opravdu nabyla na rozsahu!) o první skutečné MPV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nová Dacia Lodgy na prvních oficiálních snímcích

Novinka nese označení Dacia Lodgy a my jsme o ní hovořili již v létě loňského roku v souvislosti se špionážními snímky z testování prototypů. Lodgy oslaví oficiální výstavní premiéru již na březnovém autosalonu v Ženevě, k dispozici bude v pěti i sedmimístném provedení a má jít o levnější variantu pro ty, kteří pomrkávají po vozech Ford C-Max nebo Renault Scenic/Grand Scenic.

Dacia MPV a nový van zachyceny (spy photos)

Dacia MPV a nový van zachyceny (spy photos)

Podle tvrzení představitelů rumunské Dacie je jméno novinky odvozeno z anglického výrazu „lodge“, tedy chata nebo ubytovna, čímž chce zdůrazňovat záměr modelu nabídnout dostatek prostoru pro rodinu a její zavazadla. Dacia Lodgy měří na délku 4 500 mm a až sedm cestujících usadí do třech řad, nicméně v tom případě zřejmě nebude zavazadlový prostor nijak objemný.

Žádné další podrobnosti zatím k dispozici nemáme, snad krom ujištění, že v Evropě by se Dacia Lodgy měla začít prodávat již na sklonku letošního roku. Pod kapotou se objeví různé zážehové i vznětové motory z portfolia značky Renault.
 

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 32 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků