Dacia Jogger oficiálně: Má sedm míst, praktická řešení a přijede i jako hybrid

Novinka od Dacie chce zaujmout hlavně prostorným a praktickým interiérem. A klasicky bezkonkurenčně nízkou cenou.

Na víceúčelové rodinné modely Dacia s příchodem nové identity nezanevřela. Přivítat tedy můžeme novinku Jogger, prostorný víceúčelový crossover, dle rumunské značky určený pro každodenní dobrodružství velkých rodin. Design asi není třeba příliš rozvádět, model pokračuje na stylu zavedeném novým Sanderem a jeho robustnější verzí Stepway. Ostatně stojí i na stejné CMF-B platformě.

Na dostatek místa v kabině hledí Jogger s délkou 4547 mm, šířkou 1848 mm, výškou 1632 mm a rozvorem 2897 mm. Interiér bude dostupný v pětimístné či sedmimístné konfiguraci. Sezení úplně vzadu je řešeno samostatnými sedadly – prostorem nejde podle Dacie o místa pouze pro děti, pohodlné cestování má Jogger zajistit pro sedm dospělých.

V pětimístné verzi čítá základní objem kufru 708 litrů, v sedmimístné pak 160 litrů (v případě sklopení třetí řady sedadel 565 litrů). Maximálně ale nabídne Jogger se sklopenou druhou a vyjmutou třetí řadou sedadel až 1819 litrů zavazadlového prostoru. V kabině je taky dostatek odkládacích přihrádek pro každou řadu sedadel (celkový objem 24 litrů), druhou řadu lze vybavit sklápěcími stolky a v kufru zase nechybí kotvící oka a popruhy pro zajištění nákladu. Nakonec může mít Jogger v závislosti na zvolené výbavě i praktické střešní nosiče, které lze nastavit podélně i příčně (unesou až 80 kg).

Renault láká na IAA Mnichov. Čeká nás elektrický Mégane i sedmimístná Dacia

Renault láká na IAA Mnichov. Čeká nás elektrický Mégane i sedmimístná Dacia

Vpředu využívá novinka architekturu palubní desky nového Sandera, stejně jako varianty infotainmentu pro různé úrovně výbavy. Nejlevnější verze se spolehnou pouze na integrovanou dokovací stanici pro chytrý telefon, zatímco vrcholná výbava nabídne 8palcový infotainment s navigací a posledními funkcemi konektivity.

Z příplatků zmiňuje Dacie pro Jogger třeba vyhřívání předních sedadel, automatickou klimatizaci s displejem, bezklíčový přístup, tempomat s omezovačem rychlosti, parkovací senzory vpředu i vzadu (se zadní kamerou), dešťový senzor nebo asistent hlídání mrtvého úhlu.

Zkusili jsme nový Renault Arkana E-Tech Hybrid 145. Stojí více, ale vrátí se vám to

Zkusili jsme nový Renault Arkana E-Tech Hybrid 145. Stojí více, ale vrátí se vám to

Pod kapotou zatím nabídne Dacia dvě motorizace. Nejsilnější volbou bude litrový přeplňovaný tříválec TCe 110 (81 kW/110 k) spojený s manuální šestistupňovou převodovkou, jinak bude k mání i litrové TCe 100 na LPG (74 kW/100 k). V roce 2023 však chystá značka uvést do nabídky i hybridní motorizaci spojující 1,6litrový čtyřválec a dvojici elektromotorů, tedy techniku již známou v modelech Renaultu.

Nízká cena zůstává důležitou součástí charakteru značky – chystanou elektrifikovanou verzi Dacia už nyní označuje za nejdostupnější sedmimístný hybrid. Jogger bude začínat se základní cenou pod 15.000 eur (asi 380.000 Kč). První objednávky v Evropě odstartují v listopadu, v dealerstvích se novinka objeví příští rok v únoru. Naživo se model představí také na veletrhu mobility IAA v Mnichově (7.–12. září 2021).

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
TEST Audi Q4 SB 50 e-tron quattro: Když to má fungovat, berte plnou palbu!

Audi Q4 SB 50 e-tron quattro

Vysoký dojezd? Máme. Kvalitní zpracování? Také. Výkon? Nechybí. Jízdní komfort? Nadprůměrný. Designový elektromobil se Audi hodně povedl, ale bez chybičky není.

10.  10.  2021 | Richard Herbich | 5 příspěvků