Dacia jede! Po Dusteru dostanou silnější motor i ostatní modely

Motorovou paletu rumunské automobilky čeká silnější modernizace. Po Dusteru se totiž silnějšího motoru dočkají i další modely.

Dacia Duster, která u nás platí za velmi dobré a levné SUV, se nyní prodává s dvojicí motorů. Zážehová atmosférická jedna-šestka SCe se však loučí, nesplňuje současnou normu Euro 6d-TEMP. Pak je tu ještě nový vznětový čtyřválec Blue dCi o objemu 1.5 litru.

Jak už ale víme, zážehovou jednotku bude u Dusteru zastupovat nový tříválec 0.9 TCe ve dvou výkonových variantách a také nový motor 1.3 TCe, který bude mít dvě varianty výkonu také, 96 kW (130 koní) a 110 kW (150 koní). Oba větší motory by měly disponovat i možností čtyřkolky.

Změny pod kapotou Dacie Duster: 1.6 SCe skončí, nastoupí tříválec 1.0 TCe

Změny pod kapotou Dacie Duster: 1.6 SCe skončí, nastoupí tříválec 1.0 TCe

Jednotka 1.3 TCe se navíc podívá i do ostatních modelů automobilky, konkrétně to budou Dokker a Lodgy. Podle informací zveřejněných na facebooku RNews.cz se jí stane právě slabší varianta nového motoru pro Duster. Dvojice MPV tak nyní nabídne 130 koní.

Lodgy a Dokker se podle RNews.cz při zrychlení z 0 na 100 km/h podívají pod hranici devíti sekund a atakují maximální rychlost 190 km/h. Duster se k těmto hodnotám přiblíží také, mnohem lepší to ale bude mít se sto padesáti koňmi. Bližší technické specifikace o nejsilnějším motoru by měly následovat.

Dacia Duster

Rumunské SUV Dacia Duster přesvědčuje jednoduchou, ale robustní technikou, pohonem všech kol z Nissanu X-Trail a především vstřícnou cenovou politikou. Nejlevnější verze mají pohon pouze předních kol.

Ceny • Dacia Duster na LPG • Minitest Dacia Duster 1.0 TCe • Jak se vyrábí Dacia Duster • Test Dacia Duster 1.0 TCe LPG

S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Audi e-tron S Sportback: Rychlost a luxus v základu, lehká noha volitelně

Audi e-tron S

Pohybuje se tiše, přesto není nenápadné. Umí jezdit velmi svižně, ale lépe se cítí v uvolněném tempu. Audi e-tron S je i v akčním hávu s karoserií Sportback rozporuplné, ale kvalitní auto.

6.  4.  2021 | Richard Herbich
TEST Hyundai Nexo FCEV: Budoucnost může vypadat i takto. Je to dobrý směr?

Hyundai Nexo FCEV

Na Hyundai Nexo v Česku ještě nejsme dostatečně připraveni. I tak jsme si ho ale zkusili a zjistili, že je to moc fajn auto.

4.  4.  2021 | Vladimír Kadera