Dacia jede! Po Dusteru dostanou silnější motor i ostatní modely

Motorovou paletu rumunské automobilky čeká silnější modernizace. Po Dusteru se totiž silnějšího motoru dočkají i další modely.

Dacia Duster, která u nás platí za velmi dobré a levné SUV, se nyní prodává s dvojicí motorů. Zážehová atmosférická jedna-šestka SCe se však loučí, nesplňuje současnou normu Euro 6d-TEMP. Pak je tu ještě nový vznětový čtyřválec Blue dCi o objemu 1.5 litru.

Jak už ale víme, zážehovou jednotku bude u Dusteru zastupovat nový tříválec 0.9 TCe ve dvou výkonových variantách a také nový motor 1.3 TCe, který bude mít dvě varianty výkonu také, 96 kW (130 koní) a 110 kW (150 koní). Oba větší motory by měly disponovat i možností čtyřkolky.

Změny pod kapotou Dacie Duster: 1.6 SCe skončí, nastoupí tříválec 1.0 TCe

Změny pod kapotou Dacie Duster: 1.6 SCe skončí, nastoupí tříválec 1.0 TCe

Jednotka 1.3 TCe se navíc podívá i do ostatních modelů automobilky, konkrétně to budou Dokker a Lodgy. Podle informací zveřejněných na facebooku RNews.cz se jí stane právě slabší varianta nového motoru pro Duster. Dvojice MPV tak nyní nabídne 130 koní.

Lodgy a Dokker se podle RNews.cz při zrychlení z 0 na 100 km/h podívají pod hranici devíti sekund a atakují maximální rychlost 190 km/h. Duster se k těmto hodnotám přiblíží také, mnohem lepší to ale bude mít se sto padesáti koňmi. Bližší technické specifikace o nejsilnějším motoru by měly následovat.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků