Téměř polovina Dacií jezdí na LPG... však taky je to jediný motor, který v nabídce dává smysl, zbytek je podřadná bída.
Jasne tce 90 do snadera to je bída, tce 110 do joggeru to je úplně něco jiného než 81 kW v Octavii combi;), 1.3 tci a 1.5 tci a 1.5 DCI v dusteru hrůza odladěný motor který už je spolehlivý a má obstojný výkon, ;). Ach jo to je bída v dacii si nemůže koupit v6 :( ale co to překvapení ve škodě Superb taky ne a přesto si myslím že paleta motorů škody je dostatečná. To SOU prostě stesky, značka která roste dělá vše špatně, má nabídku na prd a je ztrátová i když vydělává ;) jo měl byste dělat analytika. Zkuste to ve strakovce tam by se někdo s takovou dovednosti hodil.
Nářek nad rostoucí cenou Dacií pokud trochu stoupá kvalita a ceny ostatních značek jsou také vysoko je naprosto zbytečný. Chce snad někdo návrat "levných" Loganů? Ještě před pár lety byly běžně na silnicích, ale momentálně je jejich výskyt sporadický. Kde jsou? Ve šrotě? To dlouho nevydržely.
A kolik by jich podle vás mělo na silnicích být? Zase tak moc se jich neprodalo (ve srovnání třeba se Škodovkami) a dovozci ojetin je dováželi jen sporadicky.Konkrétně třeba v roce 2006 se prodalo 1535 Dacií Logan. K minulému roku bylo takto starých Dacií Logan registrováno 1441. Nevidím moc velký rozdíl.Kolik za tu dobu ubylo na silnicích Renaultů Laguna, Mazd 6, Škod Superb nebo jiných několikanásobně dražších aut?
Počet registrací není vypovídající. Kolik je ještě registrovaných třeba embéček nebo Trabantů?
Beru zpět, to jsem nedomyslel. To jsou veterány a to ještě Logan nebude.
Tak vezměte třeba Felicie. Registrovaných je plno, ale na silnici ji prakticky nepotkáte.
To je fakt.
To se nejlepší moc nedívate, já jich vídám dost. jednoho jsem měl a potom co jsem ho prodal ho stále potkáváme a nový majitel jezdí a jezdí a jen mění spotřební materiál, dnes je to 17 leté auto. Ale chápu že když EU nařídí tolik povinných prvků že už to nemůže být nikdy tak levné auto. O to mi ani nejde jen by měl být větší odstup např. Jogger vs i30 combi nebo Sandro vs i20 nebo Rio. Prostě tam už je to téměř přímá konkurence.
Jedničkové Logany a první Sandera už opravdu zcela vymizely. Ještě dojíždí pár kusů prvních MCV, ale i ta se rozsypávají. Dokonce i na vesnici spíš potkáte druhé generace Dacií.
Já to vidím tak, jak jsem to napsal. A nemám žádný důvod si to vymýšlet. Zrovna nedávno jsem potkal úplně nového Logana sedan a konstatoval jsem, že je to docela hezké auto. A v ten moment mne napadlo to co jsem popsal. Že se ty staré nějak vypařily.
Jasný ono to taky bude jiné ve městě a na vsi atd. Ale řek bych že je to prostě daní dům že Logan velmi rychle ztratil na atraktivitě proti snaderu, dusteru a dokkeru a tím pádem jich nikdy nebylo tolik v absolutních číslech a poměr se zmenšoval, tak nejsou tolik vidět. Sandero je prakticky schodné a vidíte jich málo? Kdyby to bylo kvalitou neviděl byste ani snadera. To samé kolik vidíte dusteru, těch je mraky i z počátku produkce.
Duster - pokud to nebudou přehánět s čipama, naftový 2litr bude dostupný všude, samozřejmě doplněný patřičnými brzdami, převodovkou, tak budou mít odbyt zaručen.
Naftový dvoulitr? Kde by ho Duster vzal.
Do Ruska a na Ukrajinu ho dodávali.
Do Dusteru se vždy montoval pouze zážehový dvoulitr, tzn. na benzín pro trhy jako je Rusko, případě na ethanol pro Brazílii.
Dost tragédie pro Renault, tomu prodeje prudce padají a tím pádem přichází o vyšší marže z jeho modelů a levné Dachny, kde je marže nula, nula, prd jdou na odbyt.
Už před 10 lety se v automobilových kruzích mluvilo o tom, že Dacia je pro Renault zlatý důl. Nízké náklady na vývoj díky použití starší techniky, nízké výrobní náklady díky jednoduchosti auta, nízké mzdy v Rumunsku a Maroku, nízké náklady na marketing. Přitom původně se vůbec nepočítalo s tím, že by se Dacie měly prodávat ve Francii či Německu.Na dražších modelech typu Espace nebo Talisman Renault pravděpodobně prodělává, protože jich prodává příliš málo.
Tak jednak bych se byt vámi podíval na letošní ceny Dacie :) Sandero už začíná prakticky na 290 tis. A je to jedno z nejprodávanějších aut v Evropě ;) s levnější technikou než fabia a to ještě většina prodejů je ve vyšších výbavach:). Jinak Clio padlo v Evropě za první čtvrtletí o 25 procent na 38 tis. Kusů a Sandera se prodalo 47,5 tisíc;) evidentne si pro něj chodí dost zkazníku jiných značek. No a polo a fabia se pro jistotu do top 20 ani nedostali. Jestli někdo rychle padá tak je to někde jinde. Koncernu VW to zatím zachraňují marže, ale s klesajícím objemem porostou náklady a plno zákazníků se uz nevrátí.
Clio je mazel jen na obrázku. Na živo je to trochu zklamání. Dacia byla ještě na jaře poměrně rozumná volba, ale teďka už cenama střílí do vod, kde je prostě vidět, že je to low cost proti ostatním. Baví mě její jednoduchost i design, obzvlášť teď po implementaci nového loga je to fajn, ale peníze, které za trochu vybavenější verze chtějí dnes, bych za to opravdu nedal. Např Sandero Stepway byla fajn volba v době, kdy se v plnejch pohyboval kolem 400K. Teď už atakuje skoro 500K a to už je prostě nesmysl.
Za mě mají největší smysl Dacie s minimální výbavou, manuální klima, lpg. Nebo pak 4x4 s větším motorem pokud to někdo fakt potřebuje nebo ho to baví. Na té spodní hranici to ještě pro někoho smysl mít může. Ale taky nechápu že se jich tolik prodává ve vyšších výbavach. Na druhou stranu pokud někdo často využije 7 míst v joggeru nemá moc jinou volbu. Stejně tak fabricke lpg v motoru co má snaci jeho zástavbu déle přežít. Ale evidentně jdou prodeje pořád dobře.
Ceny rostou u všech značek, automobilkám prudce rostou náklady, i tak je Dacie pořád zdaleka nejlevnější s minimálními zisky, za celý loňský rok Dacia vydělala 100 mil. euro, pakatel vedle ostatních automobilek.
Jasně je horší mít automobilku co vyydlela 100 mil euro cca desetina škody, než mít Seat co prodělá cca 200 -300 mil euro;). Ale ona je ta logika ještě o trochu složitější. Renault věděl od počátku že Dacie tu není pro vysoké zisky. Proto ji budoval jako nízkonákladovou znacku. On by taky jinak nikdo neprodával rohlíky nebo do nedávná hospody pivo (bývala tam neskutečně malá marže a slušný podnik pivo de facto dotoval). Jaký zisky by měla škoda kdyby prodávala jen fabie a kamiq a proč je vlastně prodává kdyz na nich má malé marže? Myslím že Renault je s výsledky Dacie dost spokojený, má ji i jako značku co ponese spalovaky dokud to jde l, zatímco on už se soustředí na elektrifikaci (což taky částečně souvisí s padem jeho prodejů). Ale opět srovnejte tempo pádu Renaultu a škody a trhu obecně.
Dacia ve chvíli, kdy nebude mít jak těžit techniku z mateřského Renaultu, totálně krachne. Jen díky tomu je levná, jede na minimální marže a minimální zisk, protože vývoj všeho jí udělá Renault. Rumuni si už jen namalují vnější design.
No a co je na tom špatně prosím? A jak se to liší od Škody nebo seatu? Pokud ji Renault při konci spalovaku zařízene tak na tom může pořád vydělat, nebo ji necha řešit vozy pro mimoevropské regiony jak měl v plánu (dokud měl i ladu) nebo je prodává pod Renaultem znakem. Nebo z ní udělá low cost elektro ;) jak to zkusil Springem.
Třeba od Škody se to liší podstatně, ta vyvíjí motory, dělá vlastní úpravy platforem a skeletů, vlastní technická řešení do interiéru a podobně. Dacia dostává kompletní techniku, a ještě nijak špičkovou, i platformu po Cliu a skelet dostali ochuzený. A na rozdíl od Dacie je taky výrazně ziskovější.
Prosím vás když Dacia upraví platformy Renault na Duster nebo Jogger tak jak se to liší od úprav škody? Ano motor Dacia nebývají nemusí. Prostě na to se specializuje Renault s nissanem a je to efektivnější. Kolik motoru prosím od vstupu do koncernu škoda vyvinula a kolik jich převzala naopak od koncernu??? Takže prakticky zanedbatelné, ale neberu jim to. A ano chápu škoda je větší automobilka a má trochu jinou úlohu v koncernu. Ale ty rozdíly nejsou tak propastné. Taky máte dost velký rozdíl od kdy koncerny kterou značku začali rozvíjet. Interiér třeba skutečně simply Clever Dacia média control oproti deštníku ve dveřích ;). Ale obecně prostě low cost má jiné priority, ale to se s nenávisti a pozérstvím těžko chápe. Škodu jsme měl a byl jsem s ní celém spokojen dávala smysl fabia combi 1.4 16v ale od té doby už mi většina z nich smysl nedává, neříkám že to pro někoho jiného není dobrá volba, ale za mě se prostě škoda au moc tlačí do vyššího segmentu a přichází o praktické modely za rozumnou cenu. Proč je Sandero jedno z nejprodávanějších aut i v západní Evropě? A myslíte si že je rozumné aby tedy všechny automobilky tenhle segment opustily? Všichni k tomu směřují a Dacia na tom pár let bude vydělávat. Jestli to má spočítané aby se to koncernu vrátilo to je na Renaultu ale zatím to vypadá věrohodně.
Gratulace, jen se trochu obávám že dalšímu růstu bude bránit už dost sebevědomá cenova politika. Třeba u joggeru je proti i30 combi výhoda jen v 7 místech a lpg (max ještě zvýšený podvozek) ale kdo tohle nepotřebuje a plánuje třeba druhé větší rodinné auto co tak často nejezdí už může větší smysl za stejnou cenu dávat ta i30.
Myslím, že to nebude tak dávno, co se tady v diskusi řešilo, že se brzy bude hledat nová Dacie, protože Dacie, tak jako před lety Škoda prostě začíná ulítávat a stát nesmysly.
Jo snad až začne krize jim zas trochu klesne hřebínek. Když sem kupoval snadero stepway tak už se ceny prakticky rovnaly slušně vybavenému Riu nebo i20. Kdybych nestal o LPG a vyšší podvozek tak bych do něj nešel. Uvidíme jak dlouho Korejci vydrží být dole. Nebo jestli lidí fakt začnou zvažovat činu. Volvu to prošlo a BMW s ix3 mozna taky. Když se dívám jak si postupně čistí vlastní trh tak se trochu obávám že máme zadelano na slušný problém.
Čína bude s hodně, ale v segmentu eletro vozu. Dřív ve vstupu na EU trh hodně bránily emise a i normy na bezpečnost. Bezpečnost se ted nahrazuje asistenty a emise má EV ok.
Tohle hodně diskredituje ENCAP, když stačí aby i papírovější auto mělo hlídání v pruhu a je bezpečnější tabulkově než auto, ve kterým je pravděpodobnější přežít díky jeho konstrukci.
Ač nerad musím se MG zastat třeba MG Marvel R mělo 2021 výsledek z fyzické bezpečnosti 80 procent to není marný, minimálně srovnatelné s mnoha evr. auty. Ale k EuroNCAP bych byl taky kritický, chybí přechodová hodnocení s novou metodikou, není jasný výběr vzorku, uvádění výsledků pro auta která ani na test neposlali, politické kecy resp. Účelové Komentáře výsledků ze strany představitelů EuroNCAP atd.....
ako je to s dodacimi lehotami full nakonfigurovaneho Dusteru 4x4?
Pořád cca 3- 4 měsíce většinou má dealer něco v pořadí co vám upraví.
na slovensku 1rok a viac. preto sme vzali suzuki scross
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.