Navzdory těžké situaci nejen v automobilovém průmyslu zaznamenala rumunská značka nárůst podílu na trhu. Téměř polovina jejích prodaných aut jezdí na LPG.
Letošní rok se pro Dacii zatím vyvíjí velmi optimisticky. V meziročním srovnání podle posledních dat prodala o 5,9 procenta vozů více a zvýšila svůj podíl na trhu na 3,9 procenta. Za první polovinu roku 2022 dodala zákazníkům 277.885 vozů a mezi soukromníky drží v Evropě třetí pozici.
V maloobchodním prodeji je značka například druhá ve Francii, první v domovském Rumunsku, taktéž v Portugalsku, třetí v Itálii, Polsku a České republice a čtvrtá v Belgii a Španělsku. Na německém trhu se posunula o čtyři pozice výše na 9. místo, mezi soukromníky jde o druhý nejlepší růst.
V porovnání s prvním pololetím loňského roku se zvedly prodeje vozů s kombinovaným pohonem benzin+LPG na 48 procent. Další zlepšení postavení na trhu značka očekává od nedávné změny vizuální identity, kdy její vozy (s výjimkou dosluhujícího Lodgy) dostaly nová loga s písmeny DC místo tradičního modro stříbrného znáčku.
Dle údajů Svazu dovozců automobilů je Dacia na českém trhu za první pololetí šestá s tržním podílem 4,52 % a 4473 prodanými vozidly. Tuzemští zákazníci nejvíce kupují Duster (1896 kusů) a Sandero (1404 kusů), nové rodinné MPV Jogger si zatím letos pořídilo 672 řidičů. A pro zajímavost – elektrický Spring našel 24 kupců.