Dacia Duster: vize dostupného crossoveru

Nejprve to mělo být kupé, pak MPV a nakonec se z toho vyklubal crossover. Co naznačuje nový koncept rumunské značky?

Jednou z ženevských novinek, která mezi veřejností vzbudila patřičný ohlas, bylo představení nového konceptu cenově dostupného vozu spadajícího do stále oblíbenější kategorie CUV, neboli crossoveru. Dacia, jejíž vozy se objevují v dalších a dalších segmentech, má tedy zřejmě naplánováno proniknout i do tohoto, v němž chce mít každého kočkopsa téměř každá automobilka.

Rumunský výrobce, patřící Renaultu, zřejmě opět vsadí na osvědčenou taktiku a ačkoli od jeho modelů nemůžeme čekat inovativnost a nějakou vyšší technickou vyspělost, u běžných lidí si své místo jistě najde a to opět díky nízké pořizovací ceně. Nepředbíhejme však dobu a pojďme se podívat, co zamýšlí Dacia do budoucnosti a co nám připravila prostřednictvím robustní, 4,25 m dlouhé a 1,64 m široké studie Duster.

Na první pohled nepůsobí Dacia Duster jako přímá předprodukční verze nějakého modelu a připsat to můžeme zejména futuristickému vzhledu, který sice u konceptů není ničím výjimečným, ovšem zpravidla poukazuje na to, že sériová produkce obdobného modelu ještě ani zdaleka není za humny. Zda je tomu tak i v případě tohoto modelu, se můžeme pouze domnívat, jelikož automobilka své bližší plány pro výrobu ještě nezveřejnila. Designové studio z metropole Rumunska, jež má vzhled tohoto konceptu na svědomí, se pochlubilo tím, že první crossover s logem Dacia na přídi měl být v mnohém odlišný od těch ostatních a kromě tradičních atributů tohoto segmentu, jako je variabilita a praktičnost, měl být brán zřetel i na sportovnost a celkovou aerodynamiku vozu, o čemž svědčí i nízký koeficient odporu vzduchu Cx = 0,30.
Dacia Duster je ozvláštněna hned několika desénovými prvky, jež pouze stěží uvidíme někdy v brzké budoucnosti na některém ze sériových modelů. I navzdory svému dynamickému vzhledu si ale konstruktéři s pohonným ústrojeím příliš hlavu nelámali a osadili jej známým dieselovým čtyřválcem 1,5 dCi, který konceptu dodává výkon 77 kW/105 koní a umožňuje zrychlení z nuly na stovku za 9,6 vteřin. Jen tak na okraj, konceptů, které nedisponují některým z hybridních systémů, je v současnosti jako šafránu, takže i v tomto ohledu připadá Dacii Duster jistá výjimečnost.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Duster
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků