Dacia Duster: rumunský Yeti se prý dočká výroby

Hvězdu ženevského stánku Dacie, koncept Duster, prý čeká sériová výroba. Na jednu stranu to není informace ničím zvláštní, na druhou stranu je ale poněkud překvapivá - Duster totiž v Ženevě patřil mezi ty nejodvážnější koncepty a takové obvyklé čeká k výrobě velmi dlouhá cesta, pokud vůbec nějaká. Zdroje z Dacie ale tvrdí, že sériový Duster je hotová věc a představit se má již příští rok opět na ženevském autosalonu.

Designově zřejmě čeká tento vůz ještě velký vývoj, minimálně zadní partie budou v sériové verzi vypadat docela jinak. Podobně tomu ovšem bylo i v případě Škody Yeti, která se během pár let proměnila z odvážného konceptu do běžného praktického auta.

Pro Škodu Yeti by ostatně měl být Duster vážným konkurentem. Měl by být obdobně zaměřeným „volnočasovým” autem, schopným poradit si i s lehčím terénem. A také jej čekají čtyřválcové naftové i benzinové motory a volitelný pohon všech kol.

Z konceptu by se v sériové podobě měla objevit minimálně jedna libůstka - sedadlo spolujezdce, které bude možné zasunout pod to řidičovo, což podpoří variabilitu interiéru.

Jak to s Dusterem nakonec dopadne, nyní možná neví ani sama Dacia. Na každý pád více informací by mohl přinést již podzimní fanrkfurtstý autosalon, kde by se mohla objevit již civilnější, leč stále koncepční podoba.

Tip: Představení konceptu Dacia Duster.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Duster Concept
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků