Dacia Duster přišla o nový kamerový systém. Kamer je nedostatek

Jednou z hlavních novinek nové generace Dacie Duster je kamerový systém Multiview. Prvek za příplatek 8000 Kč z českého ceníku vypadnul z docela komického důvodu.

Dacia Duster je vůz, který má nejenom v České republice širokou základnu příznivců. A upřímně řečeno se tomu ani nedivím. V době nafintěných crossoverů a SUV představuje alternativu pro ty, kteří potřebují dostupného pracanta se zajímavou výbavou. Obzvláště pak druhá generace, která vstoupila na český trh začátkem letošního roku.

Na novou Dacii Duster se čeká i půl roku. Pomůže navýšení produkce?

Na novou Dacii Duster se čeká i půl roku. Pomůže navýšení produkce?

Mezi hlavní nové prvky výbavy patří asistent sjíždění kopců, sledování slepého úhlu, samočinné brzdění před překážkou či systém Multiview, který díky čtveřici kamer (vpředu, vzadu a po stranách) pomáhá s orientací při jízdě v terénu a oceníte jej i ve městě. Takový byl stav v době uvedení na český trh, nejnovější ceník však prošel změnami.

Dacia Duster II má konečně český ceník. Je stále stejně výhodný

Dacia Duster II má konečně český ceník. Je stále stejně výhodný

V lednovém ceníku jste položku Multiview našli jako příplatkový prvek pro nejvyšší výbavu Prestige. Za 8000 Kč to nebyla žádná hrůza, v nejnovějším ceníku už byste však hledali marně. Ne z důvodu, že by nebyl zájem, právě naopak. Podle jednoho z českých dealerů kamer zkrátka není dostatek, a proto došlo k dočasnému zastavení objednávek. Pouze zadní parkovací kameru nicméně stále seženete.

V lednu stál nejdostupnější Duster II Prestige 339.900 korun (1.6 SCe/84 kW 4x4), což může naznačovat i smýšlení českých zákazníků. Berou to nejlepší, nezdráhají se připlatit za doplňkovou výbavu, a přesto je vůz finančně nezruinuje.

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Nyní už je cenová situace trochu jiná. Duster od uvedení na trh přišel o motor 1.2 TCe, který nahradí nová třináctistovka TCe, a čtyřválec 1.6 SCe, spalující vedle benzinu i LPG. Nejlevnější Prestige je stále se šestnáctistovkou SCe (stojí 344.900 Kč), ale nelze kombinovat s pohonem všech kol. Ten je dostupný pouze s motorem 1.5 dCi/80 kW, a navíc do vyprodání skladových zásob, protože plní „pouze“ normu Euro 6b. Od září by měl Duster disponovat obměněnou paletou motorů splňující novou emisní normu.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků