Dacia Duster přišla o nový kamerový systém. Kamer je nedostatek

Jednou z hlavních novinek nové generace Dacie Duster je kamerový systém Multiview. Prvek za příplatek 8000 Kč z českého ceníku vypadnul z docela komického důvodu.

Dacia Duster je vůz, který má nejenom v České republice širokou základnu příznivců. A upřímně řečeno se tomu ani nedivím. V době nafintěných crossoverů a SUV představuje alternativu pro ty, kteří potřebují dostupného pracanta se zajímavou výbavou. Obzvláště pak druhá generace, která vstoupila na český trh začátkem letošního roku.

Na novou Dacii Duster se čeká i půl roku. Pomůže navýšení produkce?

Na novou Dacii Duster se čeká i půl roku. Pomůže navýšení produkce?

Mezi hlavní nové prvky výbavy patří asistent sjíždění kopců, sledování slepého úhlu, samočinné brzdění před překážkou či systém Multiview, který díky čtveřici kamer (vpředu, vzadu a po stranách) pomáhá s orientací při jízdě v terénu a oceníte jej i ve městě. Takový byl stav v době uvedení na český trh, nejnovější ceník však prošel změnami.

Dacia Duster II má konečně český ceník. Je stále stejně výhodný

Dacia Duster II má konečně český ceník. Je stále stejně výhodný

V lednovém ceníku jste položku Multiview našli jako příplatkový prvek pro nejvyšší výbavu Prestige. Za 8000 Kč to nebyla žádná hrůza, v nejnovějším ceníku už byste však hledali marně. Ne z důvodu, že by nebyl zájem, právě naopak. Podle jednoho z českých dealerů kamer zkrátka není dostatek, a proto došlo k dočasnému zastavení objednávek. Pouze zadní parkovací kameru nicméně stále seženete.

V lednu stál nejdostupnější Duster II Prestige 339.900 korun (1.6 SCe/84 kW 4x4), což může naznačovat i smýšlení českých zákazníků. Berou to nejlepší, nezdráhají se připlatit za doplňkovou výbavu, a přesto je vůz finančně nezruinuje.

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Nyní už je cenová situace trochu jiná. Duster od uvedení na trh přišel o motor 1.2 TCe, který nahradí nová třináctistovka TCe, a čtyřválec 1.6 SCe, spalující vedle benzinu i LPG. Nejlevnější Prestige je stále se šestnáctistovkou SCe (stojí 344.900 Kč), ale nelze kombinovat s pohonem všech kol. Ten je dostupný pouze s motorem 1.5 dCi/80 kW, a navíc do vyprodání skladových zásob, protože plní „pouze“ normu Euro 6b. Od září by měl Duster disponovat obměněnou paletou motorů splňující novou emisní normu.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků