Dacia Duster přišla o nový kamerový systém. Kamer je nedostatek

Jednou z hlavních novinek nové generace Dacie Duster je kamerový systém Multiview. Prvek za příplatek 8000 Kč z českého ceníku vypadnul z docela komického důvodu.

Dacia Duster je vůz, který má nejenom v České republice širokou základnu příznivců. A upřímně řečeno se tomu ani nedivím. V době nafintěných crossoverů a SUV představuje alternativu pro ty, kteří potřebují dostupného pracanta se zajímavou výbavou. Obzvláště pak druhá generace, která vstoupila na český trh začátkem letošního roku.

Na novou Dacii Duster se čeká i půl roku. Pomůže navýšení produkce?

Na novou Dacii Duster se čeká i půl roku. Pomůže navýšení produkce?

Mezi hlavní nové prvky výbavy patří asistent sjíždění kopců, sledování slepého úhlu, samočinné brzdění před překážkou či systém Multiview, který díky čtveřici kamer (vpředu, vzadu a po stranách) pomáhá s orientací při jízdě v terénu a oceníte jej i ve městě. Takový byl stav v době uvedení na český trh, nejnovější ceník však prošel změnami.

Dacia Duster II má konečně český ceník. Je stále stejně výhodný

Dacia Duster II má konečně český ceník. Je stále stejně výhodný

V lednovém ceníku jste položku Multiview našli jako příplatkový prvek pro nejvyšší výbavu Prestige. Za 8000 Kč to nebyla žádná hrůza, v nejnovějším ceníku už byste však hledali marně. Ne z důvodu, že by nebyl zájem, právě naopak. Podle jednoho z českých dealerů kamer zkrátka není dostatek, a proto došlo k dočasnému zastavení objednávek. Pouze zadní parkovací kameru nicméně stále seženete.

V lednu stál nejdostupnější Duster II Prestige 339.900 korun (1.6 SCe/84 kW 4x4), což může naznačovat i smýšlení českých zákazníků. Berou to nejlepší, nezdráhají se připlatit za doplňkovou výbavu, a přesto je vůz finančně nezruinuje.

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Nyní už je cenová situace trochu jiná. Duster od uvedení na trh přišel o motor 1.2 TCe, který nahradí nová třináctistovka TCe, a čtyřválec 1.6 SCe, spalující vedle benzinu i LPG. Nejlevnější Prestige je stále se šestnáctistovkou SCe (stojí 344.900 Kč), ale nelze kombinovat s pohonem všech kol. Ten je dostupný pouze s motorem 1.5 dCi/80 kW, a navíc do vyprodání skladových zásob, protože plní „pouze“ normu Euro 6b. Od září by měl Duster disponovat obměněnou paletou motorů splňující novou emisní normu.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků