Dacia Duster přišla o nový kamerový systém. Kamer je nedostatek

Jednou z hlavních novinek nové generace Dacie Duster je kamerový systém Multiview. Prvek za příplatek 8000 Kč z českého ceníku vypadnul z docela komického důvodu.

Dacia Duster je vůz, který má nejenom v České republice širokou základnu příznivců. A upřímně řečeno se tomu ani nedivím. V době nafintěných crossoverů a SUV představuje alternativu pro ty, kteří potřebují dostupného pracanta se zajímavou výbavou. Obzvláště pak druhá generace, která vstoupila na český trh začátkem letošního roku.

Na novou Dacii Duster se čeká i půl roku. Pomůže navýšení produkce?

Na novou Dacii Duster se čeká i půl roku. Pomůže navýšení produkce?

Mezi hlavní nové prvky výbavy patří asistent sjíždění kopců, sledování slepého úhlu, samočinné brzdění před překážkou či systém Multiview, který díky čtveřici kamer (vpředu, vzadu a po stranách) pomáhá s orientací při jízdě v terénu a oceníte jej i ve městě. Takový byl stav v době uvedení na český trh, nejnovější ceník však prošel změnami.

Dacia Duster II má konečně český ceník. Je stále stejně výhodný

Dacia Duster II má konečně český ceník. Je stále stejně výhodný

V lednovém ceníku jste položku Multiview našli jako příplatkový prvek pro nejvyšší výbavu Prestige. Za 8000 Kč to nebyla žádná hrůza, v nejnovějším ceníku už byste však hledali marně. Ne z důvodu, že by nebyl zájem, právě naopak. Podle jednoho z českých dealerů kamer zkrátka není dostatek, a proto došlo k dočasnému zastavení objednávek. Pouze zadní parkovací kameru nicméně stále seženete.

V lednu stál nejdostupnější Duster II Prestige 339.900 korun (1.6 SCe/84 kW 4x4), což může naznačovat i smýšlení českých zákazníků. Berou to nejlepší, nezdráhají se připlatit za doplňkovou výbavu, a přesto je vůz finančně nezruinuje.

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Nyní už je cenová situace trochu jiná. Duster od uvedení na trh přišel o motor 1.2 TCe, který nahradí nová třináctistovka TCe, a čtyřválec 1.6 SCe, spalující vedle benzinu i LPG. Nejlevnější Prestige je stále se šestnáctistovkou SCe (stojí 344.900 Kč), ale nelze kombinovat s pohonem všech kol. Ten je dostupný pouze s motorem 1.5 dCi/80 kW, a navíc do vyprodání skladových zásob, protože plní „pouze“ normu Euro 6b. Od září by měl Duster disponovat obměněnou paletou motorů splňující novou emisní normu.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků