Duster přišel o dva zážehové motory. Mohou za to emise a slabý odbyt?

Dacia Duster nové generace vstoupila na český trh začátkem tohoto roku. Nedlouho poté přišla hned o dva benzinové motory.

České zastoupení automobilky Dacia uvedla novou generaci oblíbeného SUV Duster na český trh 10. ledna, více než čtvrt roku od premiéry ve Frankfurtu nad Mohanem. V nabídce figurovaly dva zážehové agregáty, z nichž ten atmosférický dokonce v provedení na LPG, a dvěma verzemi vznětové patnáctistovky. Zatímco v případě turbodieselů se situace nemění, nabídka benzinových motorů došla značného zjednodušení.

Toto jsou nejlepší kompaktní crossovery podle Britů. Arona i Duster bodují

Toto jsou nejlepší kompaktní crossovery podle Britů. Arona i Duster bodují

Podle nového ceníku Dacie Duster, který je k dohledání na stránkách českého zastoupení značky, zmizely z nabídky motory 1.6 SCe/84 kW v provedení na plyn (ryze benzinová verze v nabídce stále figuruje) a 1.2 TCe/92 kW jak ve verzi s předním pohonem, tak čtyřkolkou. Jediná cesta, jak si v současnosti pořídit Duster 4x4, je tak výběr motoru 1.5 dCi/80 kW za nejméně 421.900 Kč (druhá nejvyšší výbava Comfort).

Důvod stažení agregátu 1.2 TCe z nabídky se přímo nabízí. Duster by měl totiž ještě v letošním roce dostat agregát 1.3 TCe, který Renault plánuje vyrábět s výkony 85, 103 a 120 kW, a který mimo jiné najdete také v novém Mercedesu třídy A. S ním by se měl vrátit také pohon všech kol.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Ale co 1.6 SCe na plyn? Tady je možné brát v úvahu hned dva scénáře. Buď tato verze není pro Duster tak velkou prioritou a k jeho dočasnému stažení z nabídky došlo pouze z důvodů pozdější homologace na Euro 6c, nebo se s ním už zkrátka nepočítá.

Statistiky Svazu dovozců automobilů za období od ledna do března letošního roku vypovídají o druhé možnosti. Z 1194 letos prodaný Dusterů bylo pouze 20 ve verzi na benzin i LPG, což je v kontextu s 855 prodanými benziňáky a 355 turbodiesely opravdu málo. Tak či tak se sluší dodat, že zatím došlo pouze k omezení nabídky agregátů. Vůz nejlevnil ani nepodražil.

Dacia Duster II - technická data a nejnovější české ceny
Motor Sce 115 dCi 90 dCi 110 dCi 110 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1598 1461 1461 1461
Válce/ventily 4/4 4/2 4/2 4/2
Nejv. výkon [kW/min] 84/5500 66/3750 80/4000 80/4000
Toč. mom. [N.m/min] 156/4000 200/1750 260/1750 260/1750
Převodovka 5M 6M 6M(6A) 6M
Max. rychlost [km/h] 172 158 171 169
Zry. 0-100 km/h [s] 11,9 13,8 11,9(11,8) 12,4
Cena Access [Kč] 259.900 - - -
Cena Essential [Kč] 290.900 338.900 - -
Cena Comfort [Kč] 312.900 - 376.900(411.900) 421.900
Cena Prestige [Kč] 339.900 - 403.900(438.900) 448.900 

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků