Duster přišel o dva zážehové motory. Mohou za to emise a slabý odbyt?

Dacia Duster nové generace vstoupila na český trh začátkem tohoto roku. Nedlouho poté přišla hned o dva benzinové motory.

České zastoupení automobilky Dacia uvedla novou generaci oblíbeného SUV Duster na český trh 10. ledna, více než čtvrt roku od premiéry ve Frankfurtu nad Mohanem. V nabídce figurovaly dva zážehové agregáty, z nichž ten atmosférický dokonce v provedení na LPG, a dvěma verzemi vznětové patnáctistovky. Zatímco v případě turbodieselů se situace nemění, nabídka benzinových motorů došla značného zjednodušení.

Toto jsou nejlepší kompaktní crossovery podle Britů. Arona i Duster bodují

Toto jsou nejlepší kompaktní crossovery podle Britů. Arona i Duster bodují

Podle nového ceníku Dacie Duster, který je k dohledání na stránkách českého zastoupení značky, zmizely z nabídky motory 1.6 SCe/84 kW v provedení na plyn (ryze benzinová verze v nabídce stále figuruje) a 1.2 TCe/92 kW jak ve verzi s předním pohonem, tak čtyřkolkou. Jediná cesta, jak si v současnosti pořídit Duster 4x4, je tak výběr motoru 1.5 dCi/80 kW za nejméně 421.900 Kč (druhá nejvyšší výbava Comfort).

Důvod stažení agregátu 1.2 TCe z nabídky se přímo nabízí. Duster by měl totiž ještě v letošním roce dostat agregát 1.3 TCe, který Renault plánuje vyrábět s výkony 85, 103 a 120 kW, a který mimo jiné najdete také v novém Mercedesu třídy A. S ním by se měl vrátit také pohon všech kol.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Ale co 1.6 SCe na plyn? Tady je možné brát v úvahu hned dva scénáře. Buď tato verze není pro Duster tak velkou prioritou a k jeho dočasnému stažení z nabídky došlo pouze z důvodů pozdější homologace na Euro 6c, nebo se s ním už zkrátka nepočítá.

Statistiky Svazu dovozců automobilů za období od ledna do března letošního roku vypovídají o druhé možnosti. Z 1194 letos prodaný Dusterů bylo pouze 20 ve verzi na benzin i LPG, což je v kontextu s 855 prodanými benziňáky a 355 turbodiesely opravdu málo. Tak či tak se sluší dodat, že zatím došlo pouze k omezení nabídky agregátů. Vůz nejlevnil ani nepodražil.

Dacia Duster II - technická data a nejnovější české ceny
Motor Sce 115 dCi 90 dCi 110 dCi 110 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1598 1461 1461 1461
Válce/ventily 4/4 4/2 4/2 4/2
Nejv. výkon [kW/min] 84/5500 66/3750 80/4000 80/4000
Toč. mom. [N.m/min] 156/4000 200/1750 260/1750 260/1750
Převodovka 5M 6M 6M(6A) 6M
Max. rychlost [km/h] 172 158 171 169
Zry. 0-100 km/h [s] 11,9 13,8 11,9(11,8) 12,4
Cena Access [Kč] 259.900 - - -
Cena Essential [Kč] 290.900 338.900 - -
Cena Comfort [Kč] 312.900 - 376.900(411.900) 421.900
Cena Prestige [Kč] 339.900 - 403.900(438.900) 448.900 

 

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků