Dacia Duster Pick-up je realitou. Nekoupí si ji ale ani rumunští zákazníci

15 komentářů

AGT
8. října • 12:10

LOL..
výsledek spolupráce Daice..
Kroba se může pochlubit délkou ..Trošku mco přelkepů, ne? :-)

jean
9. října • 7:50

Hej, trochu MCO :-D

Jozef Kostelansky
8. října • 11:15

Moc rozhodnutiu Dacie nerozumiem. Najdrahšie pri výrobe nového modelu je vyrobiť matrice nových súčiastok a overovacie série. To všetko už Dacia má.
Núkajú sa 2 dôvody:
1. zákazník si dal podmienku, že zaplatí vývoj a výrobu tohto pick-upu za podmienky, že ho Dacia potom nebude predávať bežným zákazníkom.
2. Pick-up nespĺňa podmienky pre prevádzku na pozemných komunikáciách a tých 500 kusov bude slúžiť len mimo oficiálnych ciest - napr. v lomoch, horách a pod. Dacii sa tak nechce riskovať náklady na homologizáciu. Tento variant však nepovažujem za príliš reálny.

Petr
8. října • 23:01

vyjádření nevylučuje výrobu pod značkou Renault, tak jak je prodáván Duster v JA

jan
8. října • 9:49

Ok...ale ta rezerva je jak pest na oko.

Lukas
8. října • 12:28

Presne to same jsem si rikal taky, ta rezerva tam vypada priserne, to mohli jeste nejak zapremejslet kam ji narvat a ne do nakladoveho prostoru kde zabira misto a jeste k tomu to vypada priserne...

Fantomas
8. října • 13:41

A kam bys ji dal třeba ty? Ona totiž není kam "narvat".

Petr
8. října • 22:59

na víko ložné plochy zvenku, kolo není zas tak těžké, aby to nešlo zavřít

Fantomas
8. října • 23:38

Je potřeba stále myslet na to, že je to nízkonákladové auto. A výrobně nejjednodušší a nejlevnější je šoupnout rezervu na korbu a nijak se s tím zbytečně nepárat.

Fantomas
8. října • 23:27

Jenže tam je značka, kam s ní? Navíc by se musely výrazně zesílit zámky víka a jejich uchycení, aby to dokázalo s dostatečnou životností nést tu váhu. A kolo je to dost velké, kvůli nárazníku by nešlo umístit na víku až dolů, čumělo by tedy hodně nad horní rovinu víka, vypadalo by to blbě a už by na korbě nešlo převážet nic dlouhého.
Já v tomhle souhlasím s výrobcem, umístění na boku korby je ze všech možností nejméně problematické. Dát ji kamkoliv jinam znamená potíže.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
9. října • 8:09

kolo do nákladového prostoru je rozhodně nejlevnější řešení a o to asi šlo, určitě jsou chytřejší než mi zde dohromady, tak bych je nepodceňoval, ale když kecáme o nesmyslech, tak si myslím, že by se nic zesilovat nemuselo, zadní víko ná velmi vysokou nosnost, kolo není tak těžké, aby jej zásadně ovlivnilo a když by muselo zesilovat, tak to je nákladově řešení stále nejlevnější, kolo by se umístilo na hranu nárazníku (horní přesah minimální) SPZ by mohla být na něm (možno přichytit na ocelovou kostru tak jak to udělali na ložné ploše)

Fantomas
9. října • 16:34

Kdepak.
Kolo je naopak těžké hodně, navíc za jízdy má tendenci se klepat a všelijak vibrovat, do plechu tedy přišroubovat nejde, takže by do víka museli přidat silné výztuže, aby víko to kolo uneslo a udrželo. To samé platí pro zámky víka. Bylo by to drahé a výrobně komplikované.
K hraně nárazníku kolo umístit taky nejde, všimni si, že při otevření víko svojí spodní částí leží na nárazníku. Takže by se kolo muselo dát o kus výš, zhruba do stejné výšky, jako je teď. A koukni jak moc čumí přes.
A umístit SPZ na rezervu nejde. SPZ by pak musela být snímatelná, což nejspíš neodpovídá předpisům, navíc by byl problém s povinným osvětlením SPZ.
Prostě samá negativa a sociální nejistoty :-)

Petr
10. října • 16:08

souhalsím, díky za doplnění

m
8. října • 18:11

Co takhle na střechu?

Fantomas
8. října • 20:02

Myšleno vážně, nebo jako vtip?
Manipulace s tak velkým kolem na střechu a ze střechy je nejhorší možná varianta. Ne každý by to zvládnul. A kromě toho by to vypadalo velice směšně.
A teď vážněji - Na zadních dveřích není místo, pod korbou taky ne, v kabině už vůbec. Zbývá tedy umístit ji někam na korbu. Ostatně, i některé dodávky mají rezervu umístěnou stejně v nákladním prostoru.

Doporučujeme

Články odjinud