Velké změny u Dacie Duster. 1.6 SCe končí, vstup do světa 4x4 podražil

Tříválcová jednotka 1.0 TCe, jednorožec bez filtru pevných částic na emisně přísném trhu, se nyní dostala i do oblíbeného SUV od Dacie. To ale není jediná změna v nabídce Dusteru.

Nabídkou motorů Dacie Duster, nejen u nás jednoho z nejlevnějších SUV, se momentálně prohnal inovační vítr. Motor 1.6 SCe, atmosférická jednotka s vícebodovým vstřikováním, svou kariéru končí. Novým základním motorem se stává tříválec 1.0 TCe o výkonu 74 kW (100 koní).

Minitest Dacia Duster 1.3 TCe 96 kW: Lepší prostě neseženete

Minitest Dacia Duster 1.3 TCe 96 kW: Lepší prostě neseženete

V zásadě to znamená, že ve vstupní výbavě Access začíná Duster s motorem TCe na částce 264.900 Kč. Podražil tak oproti 1.6 SCe o zanedbatelných pět tisíc korun. Motor 1.3 TCe, vyhledávaný nováček v různých výkonových variantách, je nově k mání s pohonem všech kol. Ve výbavě Comfort začíná na částce 410.900 Kč.

Dacii Duster už v Česku koupíte s novými motory. Teď nabídne až 150 koní

Dacii Duster už v Česku koupíte s novými motory. Teď nabídne až 150 koní

To ovšem způsobuje palčivou bolest v českých peněženkách. Před změnou v ceníku jste totiž nejlevnější Duster 4x4 koupili s právě ukončeným motorem SCe za 345.900 Kč, tedy o 65.000 Kč levněji. A to už je opravdu hodně znát.

Tříválec nastoupil, čtyřválec odstoupil. Sympatické však je, že se motor 1.0 TCe procpal na trh bez filtru pevných částic, z dlouhodobého hlediska tedy můžete očekávat menší náklady na údržbu a podobně.

Dacia Duster: Technická data a ceny 6/2019
Motor 1.0 TCe 1.3 TCe 1.3 TCe 1.5 Blue dCi 1.5 Blue dCi
Zdvihový objem [cm3] 999 1332 1332 1461 1461
Válce/Ventily 3/4 4/4 4/4 4/2 4/2
Největší výkon [kW/min] 74/5000 96/5000 110/5250 70/3750 85/3750
Točivý moment [N.m/min] 160/2750 240/1600 250/1700 240/1750 260/2000
Převodovka 5M 6M 6M 6M 6M
Max. rychlost [km/h] - 191 (186) 200 (196) 167 179
Zrychlení 0-100 km/h [s] - 11,1 10,4 (10,6) 12,6 10,5
Komb. spotř. [l/100 km] 6,5 7,0 (7,5) 7,0 (7,5) 5,1 5,1 (5,8)
Cena Access [Kč] 264.900 - - - -
Cena Essential [Kč] 309.900 - - 353.900 -
Cena Comfort [Kč] 331.900 365.900 (410.900) 385.900 (430.900) - 436.900
Cena Prestige [Kč] 361.900 395.900 (440.900) 415.900 (460.900) - 421.900 (466.900)
Cena Techroad [Kč] 366.900 400.900 (445.900) 420.900 (465.900) - 426.900 (471.900)
*Údaje v závorkách platí pro verze 4x4

 

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků