Velké změny u Dacie Duster. 1.6 SCe končí, vstup do světa 4x4 podražil

Tříválcová jednotka 1.0 TCe, jednorožec bez filtru pevných částic na emisně přísném trhu, se nyní dostala i do oblíbeného SUV od Dacie. To ale není jediná změna v nabídce Dusteru.

Nabídkou motorů Dacie Duster, nejen u nás jednoho z nejlevnějších SUV, se momentálně prohnal inovační vítr. Motor 1.6 SCe, atmosférická jednotka s vícebodovým vstřikováním, svou kariéru končí. Novým základním motorem se stává tříválec 1.0 TCe o výkonu 74 kW (100 koní).

Minitest Dacia Duster 1.3 TCe 96 kW: Lepší prostě neseženete

Minitest Dacia Duster 1.3 TCe 96 kW: Lepší prostě neseženete

V zásadě to znamená, že ve vstupní výbavě Access začíná Duster s motorem TCe na částce 264.900 Kč. Podražil tak oproti 1.6 SCe o zanedbatelných pět tisíc korun. Motor 1.3 TCe, vyhledávaný nováček v různých výkonových variantách, je nově k mání s pohonem všech kol. Ve výbavě Comfort začíná na částce 410.900 Kč.

Dacii Duster už v Česku koupíte s novými motory. Teď nabídne až 150 koní

Dacii Duster už v Česku koupíte s novými motory. Teď nabídne až 150 koní

To ovšem způsobuje palčivou bolest v českých peněženkách. Před změnou v ceníku jste totiž nejlevnější Duster 4x4 koupili s právě ukončeným motorem SCe za 345.900 Kč, tedy o 65.000 Kč levněji. A to už je opravdu hodně znát.

Tříválec nastoupil, čtyřválec odstoupil. Sympatické však je, že se motor 1.0 TCe procpal na trh bez filtru pevných částic, z dlouhodobého hlediska tedy můžete očekávat menší náklady na údržbu a podobně.

Dacia Duster: Technická data a ceny 6/2019
Motor 1.0 TCe 1.3 TCe 1.3 TCe 1.5 Blue dCi 1.5 Blue dCi
Zdvihový objem [cm3] 999 1332 1332 1461 1461
Válce/Ventily 3/4 4/4 4/4 4/2 4/2
Největší výkon [kW/min] 74/5000 96/5000 110/5250 70/3750 85/3750
Točivý moment [N.m/min] 160/2750 240/1600 250/1700 240/1750 260/2000
Převodovka 5M 6M 6M 6M 6M
Max. rychlost [km/h] - 191 (186) 200 (196) 167 179
Zrychlení 0-100 km/h [s] - 11,1 10,4 (10,6) 12,6 10,5
Komb. spotř. [l/100 km] 6,5 7,0 (7,5) 7,0 (7,5) 5,1 5,1 (5,8)
Cena Access [Kč] 264.900 - - - -
Cena Essential [Kč] 309.900 - - 353.900 -
Cena Comfort [Kč] 331.900 365.900 (410.900) 385.900 (430.900) - 436.900
Cena Prestige [Kč] 361.900 395.900 (440.900) 415.900 (460.900) - 421.900 (466.900)
Cena Techroad [Kč] 366.900 400.900 (445.900) 420.900 (465.900) - 426.900 (471.900)
*Údaje v závorkách platí pro verze 4x4

 

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků