Dacia Duster na LPG je zpátky v Česku. Plyn nově spaluje litrový tříválec

LPG varianta Dusteru se vrací do nabídky českého zastoupení, a to hned s novým motorem.

Verzi Dusteru schopnou spalovat LPG už Dacia nabízela dříve, atmosférický čtyřválec 1.6 SCe však rovněž s touto možností paliva také nevyhovoval posledním emisním normám, a proto z nabídky zmizel. Teď jej ovšem nahrazuje nová jednotka 1.0 TCe, která spalování zkapalněného ropného plynu již opět umožňuje.

Přesněji se tedy jedná o zážehový tříválec, který v nabídce dostanete normálně také v čistě benzinové variantě. LPG verze přitom nabízí stejnou hodnotu výkonu 74 kW (100 koní) a navíc 10 N.m točivého momentu pro výsledných 170 N.m. Motorizaci také seženete výhradně s manuální pětistupňovou převodovkou a pohonem předních kol.

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Duster na LPG je pak dostupný od druhé úrovně výbavy Essential, která v tomto případě začíná na částce 321.900 Kč. Ve srovnání s čistě benzinovou variantou ve stejné výbavě je tak LPG dražší o 10.000 Kč.  

Bohužel u LPG verze s výbavou Essential nejsou dostupná 16palcová „okrasná“ kola, takže se musíte spokojit s klasickými „plecháči“. Zase ovšem nechybí asistent pro rozjezd do kopce, boční i hlavové airbagy vpředu, palubní počítač s LCD displejem, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení, elektricky ovládaná okna vpředu, rádio s MP3, USB, Bluetooth handsfree a DAB. Manuální klimatizace je příplatkem 15.000 Kč.

Elektromobil Dacia je na obzoru. Nabídku v Evropě možná rozšíří čínský crossover od Renaultu

Elektromobil Dacia je na obzoru. Nabídku v Evropě možná rozšíří čínský crossover od Renaultu

Motorizace na LPG je nicméně dostupná i ve vyšší výbavě Comfort od 343.900 Kč, kde už dostanete zmíněná 16palcová „okrasná“ kola, chromovanou koncovku výfuku, tempomat s omezovačem rychlosti, přední mlhovky, vyhřívaná a elektricky nastavitelná zrcátka, manuální klimatizaci, kožený volant a taky elektrické ovládání rovněž zadních oken.  

Nejdražší je LPG Duster v nejvyšší výbavě Prestige od 373.900 Kč, která nakonec přidává i chromované prvky na karoserii, 17palcová litá kola, zatmavená zadní okna, zadní parkovací senzory a kameru, sedadlo řidiče výškově nastavitelné s manuálně nastavitelnou bederní opěrkou a loketní opěrkou či palubní počítač s navigací.

Dacia Duster – technické údaje a české ceny nové motorizace na LPG 
Motor 1.0 TCe LPG
Zdvihový objem [cm3] 999
Výkon [kW/min] 74/5000
Točivý moment [Nm/min] 170/2000
Převodovka 5M
Provozní hmotnost [kg] 1327
Zrychlení 0-100 km/h [s] zatím neuvedeno
Maximální rychlost [km/h] zatím neuvedeno
Spotřeba paliva [l/100 km] zatím neuvedeno
Cena Essential [Kč] 321.900
Cena Comfort  [Kč] 343.900
Cena Prestige [Kč] 373.900
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků