Dacia Duster má po faceliftu! Má větší nádrž na LPG a může mít automat EDC

Rumunský nezmar za dobré peníze přichází v omlazené formě. Nového je na něm dost, i když to na první pohled není moc vidět.

Dacia Duster má na kontě už téměř dva miliony prodaných kusů. Nyní nám automobilka představuje facelift druhé generace, která je na trhu od roku 2017. Vzhledově se novinka na první pohled moc nemění. Všimnout si ale můžete nového vzorování přední masky, které známé už z nových modelů Sandero a Logan.

Duster má nově přední světlomety i zadní svítilny typu EcoLED, vpředu s novým světelným podpisem ve tvaru písmene Y. LED technikou jsou vybavena i směrová světla a osvětlení poznávací značky. Dacia šla tady po menší spotřebě elektrické energie a vyšší světelné účinnosti. Do barevné palety pak přibyla oranžová Arizona (na fotkách).

Vůz má nyní také větší zadní spoiler a nový design 16 a 17 palcových kol. Ladění těchto nových prvků proběhlo ve větrném tunelu. Vše samozřejmě kvůli lepší aerodynamice ve jménu menší spotřeby paliva a snížení emisí CO2, které mají být u verze s pohonem všech kol o 5,8 g/km menší.

Dacia a její cesta na vrchol: Začátky měla skromné, teď je miláček i českých řidičů

Dacia a její cesta na vrchol: Začátky měla skromné, teď je miláček i českých řidičů

Uvnitř najdete nové čalounění sedadel s lepší ergonomií. Na středové konzoli pak najdete novou širokou loketní opěrku, která je délkově posuvná o 7 centimetrů. Pod ní najdete úložný prostor o velikosti 1,1 litru. Cestující pak vzadu najdou dva USB porty pro nabíjení svých zařízení.

Standardem je automatické zapínání světel i tempomat. V závislosti na zvolené výbavě se pak můžete těšit i na automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla či bezklíčový vstup s hands-free kartou. K dispozici jsou pak i dva nové multimediální systémy - Media Display a Media Nav. Informace budou přenášet přes 8palcovou obrazovku.

TEST Dacia Logan 1.0 TCe 100 LPG: Jedno z posledních normálních aut

TEST Dacia Logan 1.0 TCe 100 LPG: Jedno z posledních normálních aut

Media Display zahrnuje 6 reproduktorů, rádio DAB, možnost zrcadlení chytrých telefonů se systémy Android Auto a Apple Carplay či dva USB porty. Systém Media Nav je obohacen o vestavěnou navigaci a bezdrátové připojení mobilních telefonů pomocí Wi-Fi. Oba displeje nabídnou u verzí s pohonem všech kol funkci 4x4 Monitor, která ukazuje výškoměr, boční náklony i kompas.

Dacia Duster s pohonem předních kol nabídne světlou výšku 217 mm, u verze s pohonem všech kol je o 3 mm menší. Přechodový úhel činí 21 stupňů, přední nájezdový úhel pak 30 stupňů. U verze s pohonem předních kol je zadní nájezdový úhel 30 stupňů, u čtyřkolky 33 stupňů.

TEST Dacia Sandero 1.0 TCe LPG: Kdo to umí lépe a levněji, ať se přihlásí!

TEST Dacia Sandero 1.0 TCe LPG: Kdo to umí lépe a levněji, ať se přihlásí!

Obě verze pohonu kol mají ve standardu nové pneumatiky. Varianta 4x4 však dostane lepší gumy s označením 3PMSF (Three-Peak Mountain SnowFlake), které mají prohloubené drážky a optimalizovaný směr běhounu pro lepší trakci na sněhu a zledovatělé silnici. Jedná se o univerzální pneumatiky, které lze používat celý rok.

Velkou novinkou v nabídce Dacie Duster je šestistupňová automatická převodovka EDC, která bude dostupná v kombinaci s motorem TCe 150 s pohonem předních kol. Jinak je možné zvolit zážehové motory TCe 90, TCe 130 s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou.

Dacia Spring je nejlevnější elektromobil v Česku. Pro každého ale není ani náhodou

Dacia Spring je nejlevnější elektromobil v Česku. Pro každého ale není ani náhodou

Motor TCe 150 lze pak zvolit i s pohonem všech kol, ovšem pouze ve spojení s manuální převodovkou. Pohon všech kol pořídíte i u jediné vznětové motorizace Blue dCi 115, která je taktéž dostupná pouze s manuálem.

Ani novinka pak nezanevřela na pohon kombinující benzin a LPG, tedy motorizaci TCe 100 LPG, která je dostupná s pohonem předních kol a manuální převodovkou. Příjemné je zvětšení objemu nádrže na LPG, která nyní pojme 48,8 litrů místo původních 34 litrů. Dojezd tak má být vyšší o 250 km.

Ani Dacia Duster se nevyhne všemožným pomocníkům při jízdě. Vedle omezovače rychlosti, tempomatu a systému protiprokluzu kol má třeba hlídání slepého úhlu, asistenty pro parkování, rozjezdy do kopce a sjezdy prudkých svahů či snímání okolí vozu pomocí kamer. Boční kamery umístěné pod zrcátky jsme si u předchozí verze zvlášť oblíbili. Vymazlená Dacia Duster dorazí na naše trhy v září letošního roku.

Dacia Duster 2021: Rozměry
Verze  4x2 4x4
Zavazadlový prostor [l] 478 467
Maximální kapacita [l] 1623 1614
Délka [mm] 4341
Rozvor [mm] 2673 2676
Přední převis [mm] 842 841
Zadní převis [mm] 826 824
Šířka [mm] 1804
Výška [mm] 1633 1621
Přední rozchod [mm] 1563
Zadní rozchod [mm] 1570 1580

Dacia Duster

Rumunské SUV Dacia Duster přesvědčuje jednoduchou, ale robustní technikou, pohonem všech kol z Nissanu X-Trail a především vstřícnou cenovou politikou. Nejlevnější verze mají pohon pouze předních kol.

Ceny • Dacia Duster na LPG • Minitest Dacia Duster 1.0 TCe • Jak se vyrábí Dacia Duster • Test Dacia Duster 1.0 TCe LPG

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků