S Dacií Duster II v terénu. Obstálo jedno z nejlevnějších SUV na trhu?

Novou generaci Dacie Duster jsme provětrali v terénu kousek za Prahou. Obstál, nebo zůstal někde viset?

První generace SUV Dacia Duster se stala bestsellerem. Rok od roku se jich prodávalo více. Například vloni v České republice přes pět tisíc. Na počátku letoška ještě dealeři značky doprodávají za zvýhodněné ceny Duster I, ale do Česka již dorazila dávka prvních dvou stovek nového modelu. Sedm z nich mohli novináři potrápit v notně rozbahněném terénu pražského Hummer Centra. Samozřejmě všechny byly vybaveny systémem pohonu všech kol.

Dacia Duster II má konečně český ceník. Je stále stejně výhodný

Dacia Duster II má konečně český ceník. Je stále stejně výhodný

Ten zůstal stejný jako v minulé generaci. Ostatně, Duster se proměnil jak po vizuální stránce, tak i po té technické jen minimálně. Pohon všech kol, o který v Hummer Centru šlo především, původně zkonstruoval Nissan. Redukční převodovku nemá, ale tu nahrazuje "krátká" jednička. Pokud je třeba (a v bahně to zapotřebí bylo), lze otočným knoflíkem "uzamknout" pohon všech kol. Tak to zůstane až do rychlosti 80 kilometrů v hodině. Já se ale v koloně pohyboval rychlostmi maximálně do třiceti kilometrů v hodině.

Při výjezdech přišel ke slovu zmíněný první rychlostní stupeň, při sjezdech jsem pak mohl vyzkoušet asistent pro sjíždění kopců, který má u Dacie premiéru. Také se na terénních zlomech hodila čelní kamera, abych se podíval, kam za chvíli pojedu.

Dacia představuje nový Duster! Základ zůstává stejný, přibyla moderní výbava

Dacia představuje nový Duster! Základ zůstává stejný, přibyla moderní výbava

Světlá výška 210 milimetrů je shodná s tou, kterou měl předešlý Duster. To je dostatek na drtivou většinu lesních a polních cest, na které se majitelé tohoto vozu vydají. Až na místa s opravdu hlubokými vyjetými bahnitými kolejemi se podvozek do styku s terénem nedostal ani v Hummer Centru.

Při cca čtvrthodinové projížďce v areálu jsem neměl moc času rozhlédnout se po kabině vozu, která v porovnání s předchůdcem doznala největších změn. Zatím jsme nejvíce ocenili to, že volant lze teď nastavovat výškově i podélně a sedačky mají o poznání větší boční vedení.

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Více se dočtete ve velkém testu, který vydáme v nejbližších týdnech. Již zanedlouho si totiž nového Dustera přebereme na týdenní soužití.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků