S Dacií Duster II v terénu. Obstálo jedno z nejlevnějších SUV na trhu?

Novou generaci Dacie Duster jsme provětrali v terénu kousek za Prahou. Obstál, nebo zůstal někde viset?

První generace SUV Dacia Duster se stala bestsellerem. Rok od roku se jich prodávalo více. Například vloni v České republice přes pět tisíc. Na počátku letoška ještě dealeři značky doprodávají za zvýhodněné ceny Duster I, ale do Česka již dorazila dávka prvních dvou stovek nového modelu. Sedm z nich mohli novináři potrápit v notně rozbahněném terénu pražského Hummer Centra. Samozřejmě všechny byly vybaveny systémem pohonu všech kol.

Dacia Duster II má konečně český ceník. Je stále stejně výhodný

Dacia Duster II má konečně český ceník. Je stále stejně výhodný

Ten zůstal stejný jako v minulé generaci. Ostatně, Duster se proměnil jak po vizuální stránce, tak i po té technické jen minimálně. Pohon všech kol, o který v Hummer Centru šlo především, původně zkonstruoval Nissan. Redukční převodovku nemá, ale tu nahrazuje "krátká" jednička. Pokud je třeba (a v bahně to zapotřebí bylo), lze otočným knoflíkem "uzamknout" pohon všech kol. Tak to zůstane až do rychlosti 80 kilometrů v hodině. Já se ale v koloně pohyboval rychlostmi maximálně do třiceti kilometrů v hodině.

Při výjezdech přišel ke slovu zmíněný první rychlostní stupeň, při sjezdech jsem pak mohl vyzkoušet asistent pro sjíždění kopců, který má u Dacie premiéru. Také se na terénních zlomech hodila čelní kamera, abych se podíval, kam za chvíli pojedu.

Dacia představuje nový Duster! Základ zůstává stejný, přibyla moderní výbava

Dacia představuje nový Duster! Základ zůstává stejný, přibyla moderní výbava

Světlá výška 210 milimetrů je shodná s tou, kterou měl předešlý Duster. To je dostatek na drtivou většinu lesních a polních cest, na které se majitelé tohoto vozu vydají. Až na místa s opravdu hlubokými vyjetými bahnitými kolejemi se podvozek do styku s terénem nedostal ani v Hummer Centru.

Při cca čtvrthodinové projížďce v areálu jsem neměl moc času rozhlédnout se po kabině vozu, která v porovnání s předchůdcem doznala největších změn. Zatím jsme nejvíce ocenili to, že volant lze teď nastavovat výškově i podélně a sedačky mají o poznání větší boční vedení.

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Více se dočtete ve velkém testu, který vydáme v nejbližších týdnech. Již zanedlouho si totiž nového Dustera přebereme na týdenní soužití.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků