S Dacií Duster II v terénu. Obstálo jedno z nejlevnějších SUV na trhu?

Novou generaci Dacie Duster jsme provětrali v terénu kousek za Prahou. Obstál, nebo zůstal někde viset?

První generace SUV Dacia Duster se stala bestsellerem. Rok od roku se jich prodávalo více. Například vloni v České republice přes pět tisíc. Na počátku letoška ještě dealeři značky doprodávají za zvýhodněné ceny Duster I, ale do Česka již dorazila dávka prvních dvou stovek nového modelu. Sedm z nich mohli novináři potrápit v notně rozbahněném terénu pražského Hummer Centra. Samozřejmě všechny byly vybaveny systémem pohonu všech kol.

Dacia Duster II má konečně český ceník. Je stále stejně výhodný

Dacia Duster II má konečně český ceník. Je stále stejně výhodný

Ten zůstal stejný jako v minulé generaci. Ostatně, Duster se proměnil jak po vizuální stránce, tak i po té technické jen minimálně. Pohon všech kol, o který v Hummer Centru šlo především, původně zkonstruoval Nissan. Redukční převodovku nemá, ale tu nahrazuje "krátká" jednička. Pokud je třeba (a v bahně to zapotřebí bylo), lze otočným knoflíkem "uzamknout" pohon všech kol. Tak to zůstane až do rychlosti 80 kilometrů v hodině. Já se ale v koloně pohyboval rychlostmi maximálně do třiceti kilometrů v hodině.

Při výjezdech přišel ke slovu zmíněný první rychlostní stupeň, při sjezdech jsem pak mohl vyzkoušet asistent pro sjíždění kopců, který má u Dacie premiéru. Také se na terénních zlomech hodila čelní kamera, abych se podíval, kam za chvíli pojedu.

Dacia představuje nový Duster! Základ zůstává stejný, přibyla moderní výbava

Dacia představuje nový Duster! Základ zůstává stejný, přibyla moderní výbava

Světlá výška 210 milimetrů je shodná s tou, kterou měl předešlý Duster. To je dostatek na drtivou většinu lesních a polních cest, na které se majitelé tohoto vozu vydají. Až na místa s opravdu hlubokými vyjetými bahnitými kolejemi se podvozek do styku s terénem nedostal ani v Hummer Centru.

Při cca čtvrthodinové projížďce v areálu jsem neměl moc času rozhlédnout se po kabině vozu, která v porovnání s předchůdcem doznala největších změn. Zatím jsme nejvíce ocenili to, že volant lze teď nastavovat výškově i podélně a sedačky mají o poznání větší boční vedení.

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Více se dočtete ve velkém testu, který vydáme v nejbližších týdnech. Již zanedlouho si totiž nového Dustera přebereme na týdenní soužití.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků