S Dacií Duster II v terénu. Obstálo jedno z nejlevnějších SUV na trhu?

Novou generaci Dacie Duster jsme provětrali v terénu kousek za Prahou. Obstál, nebo zůstal někde viset?

První generace SUV Dacia Duster se stala bestsellerem. Rok od roku se jich prodávalo více. Například vloni v České republice přes pět tisíc. Na počátku letoška ještě dealeři značky doprodávají za zvýhodněné ceny Duster I, ale do Česka již dorazila dávka prvních dvou stovek nového modelu. Sedm z nich mohli novináři potrápit v notně rozbahněném terénu pražského Hummer Centra. Samozřejmě všechny byly vybaveny systémem pohonu všech kol.

Dacia Duster II má konečně český ceník. Je stále stejně výhodný

Dacia Duster II má konečně český ceník. Je stále stejně výhodný

Ten zůstal stejný jako v minulé generaci. Ostatně, Duster se proměnil jak po vizuální stránce, tak i po té technické jen minimálně. Pohon všech kol, o který v Hummer Centru šlo především, původně zkonstruoval Nissan. Redukční převodovku nemá, ale tu nahrazuje "krátká" jednička. Pokud je třeba (a v bahně to zapotřebí bylo), lze otočným knoflíkem "uzamknout" pohon všech kol. Tak to zůstane až do rychlosti 80 kilometrů v hodině. Já se ale v koloně pohyboval rychlostmi maximálně do třiceti kilometrů v hodině.

Při výjezdech přišel ke slovu zmíněný první rychlostní stupeň, při sjezdech jsem pak mohl vyzkoušet asistent pro sjíždění kopců, který má u Dacie premiéru. Také se na terénních zlomech hodila čelní kamera, abych se podíval, kam za chvíli pojedu.

Dacia představuje nový Duster! Základ zůstává stejný, přibyla moderní výbava

Dacia představuje nový Duster! Základ zůstává stejný, přibyla moderní výbava

Světlá výška 210 milimetrů je shodná s tou, kterou měl předešlý Duster. To je dostatek na drtivou většinu lesních a polních cest, na které se majitelé tohoto vozu vydají. Až na místa s opravdu hlubokými vyjetými bahnitými kolejemi se podvozek do styku s terénem nedostal ani v Hummer Centru.

Při cca čtvrthodinové projížďce v areálu jsem neměl moc času rozhlédnout se po kabině vozu, která v porovnání s předchůdcem doznala největších změn. Zatím jsme nejvíce ocenili to, že volant lze teď nastavovat výškově i podélně a sedačky mají o poznání větší boční vedení.

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Více se dočtete ve velkém testu, který vydáme v nejbližších týdnech. Již zanedlouho si totiž nového Dustera přebereme na týdenní soužití.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 195 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků