Druhá generace Dacie Duster je jednou z nejočekávanějších novinek na českém trhu.

Druhá generace Dacie Duster je jednou z nejočekávanějších novinek na českém trhu.

První testy už proběhly a dojmy jsou veskrze pozitivní, zbývá už pouze znát ceny.

První testy už proběhly a dojmy jsou veskrze pozitivní, zbývá už pouze znát ceny.

Na ty české si zatím musíme ještě počkat, podle našich informací budou k dispozici až někdy v příštím roce, naši slovenští sousedé už ale kompletní ceník mají.

Na ty české si zatím musíme ještě počkat, podle našich informací budou k dispozici až někdy v příštím roce, naši slovenští sousedé už ale kompletní ceník mají.

Složení agregátů se mezigeneračně nezměnilo.

Složení agregátů se mezigeneračně nezměnilo.

Stále jsou v nabídce dva benzinové a jeden vznětový, přičemž tím nejdostupnějším je šestnáctistovka SCe s výkonem 84 kW.

Stále jsou v nabídce dva benzinové a jeden vznětový, přičemž tím nejdostupnějším je šestnáctistovka SCe s výkonem 84 kW.

V základní výbavě Access stojí od 9.900 eur (asi 254.000 Kč), přičemž dostanete třeba šest airbagů, 16palcová kola bez velkoplošných krytů, palubní počítač, diodové denní svícení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, přípravu pro rádio nebo sadu na opravu pneumatik.

V základní výbavě Access stojí od 9.900 eur (asi 254.000 Kč), přičemž dostanete třeba šest airbagů, 16palcová kola bez velkoplošných krytů, palubní počítač, diodové denní svícení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, přípravu pro rádio nebo sadu na opravu pneumatik.

S výbavou Essential se dostáváme na 11.290 eur (asi 290.000 Kč), případně na 13.090 eur (asi 336.000 Kč), pokud k motoru 1.6 SCe chcete pohon všech kol.

S výbavou Essential se dostáváme na 11.290 eur (asi 290.000 Kč), případně na 13.090 eur (asi 336.000 Kč), pokud k motoru 1.6 SCe chcete pohon všech kol.

 S touto linií můžete sáhnout i po verzi na LPG (80 kW, stojí 12.090 eur, tedy asi 311.000 Kč), a nejlevnější turbodiesel 1.5 dCi/66 kW vychází na 13.240 eur (asi 340.000 Kč).

S touto linií můžete sáhnout i po verzi na LPG (80 kW, stojí 12.090 eur, tedy asi 311.000 Kč), a nejlevnější turbodiesel 1.5 dCi/66 kW vychází na 13.240 eur (asi 340.000 Kč).

Základní výbava zahrnuje například „šestnáctky“ s velkoplošnými kryty, volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio s MP3 přehrávačem nebo asymetricky dělená zadní opěradla.

Základní výbava zahrnuje například „šestnáctky“ s velkoplošnými kryty, volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio s MP3 přehrávačem nebo asymetricky dělená zadní opěradla.

Připlatit si už můžete i za klimatizaci – stojí 600 eur, tedy zhruba 15.400 Kč.

Připlatit si už můžete i za klimatizaci – stojí 600 eur, tedy zhruba 15.400 Kč.

Linie Comfort stojí přinejmenším 12.090 eur (asi 311.000 Kč) a co do počtu motorů je nejobsáhlejší.

Linie Comfort stojí přinejmenším 12.090 eur (asi 311.000 Kč) a co do počtu motorů je nejobsáhlejší.

Nejsilnější agregát nabídky, dvanáctistovka TCe/92 kW, začíná na 13.590 eurech (asi 350.000 Kč, se čtyřkolkou stojí asi 395.000 Kč), nejdráž v této „kolonce“ vychází patnáctistovka dCi kombinovaná s pohonem 4x4 (16.240 eur, asi 417.000 Kč).

Nejsilnější agregát nabídky, dvanáctistovka TCe/92 kW, začíná na 13.590 eurech (asi 350.000 Kč, se čtyřkolkou stojí asi 395.000 Kč), nejdráž v této „kolonce“ vychází patnáctistovka dCi kombinovaná s pohonem 4x4 (16.240 eur, asi 417.000 Kč).

U linie Comfort dostanete například chromovanou koncovku výfuku, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci nebo elektrické ovládání zadních oken. Za klimatizaci automatickou se připlácí 300 eur (asi 7700 Kč).

U linie Comfort dostanete například chromovanou koncovku výfuku, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci nebo elektrické ovládání zadních oken. Za klimatizaci automatickou se připlácí 300 eur (asi 7700 Kč).

Na vrcholu nabídky je linie Prestige za nejméně 13.240 eur (asi 345.000 Kč), tady už ale po verzi na plyn budete shánět marně – prostě chybí.

Na vrcholu nabídky je linie Prestige za nejméně 13.240 eur (asi 345.000 Kč), tady už ale po verzi na plyn budete shánět marně – prostě chybí.

Vůz dostal litá 17palcová kola, nechybí mu navigace, zadní parkovací kamera, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s manuálně nastavitelnou bederní opěrkou nebo systém sledování slepého úhlu.

Vůz dostal litá 17palcová kola, nechybí mu navigace, zadní parkovací kamera, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s manuálně nastavitelnou bederní opěrkou nebo systém sledování slepého úhlu.

Připlatit si můžete například za bezklíčové odemykání a startování (200 eur, asi 5100 korun) nebo koženkové čalounění  - stojí 430 eur, tedy asi 11.000 Kč.

Připlatit si můžete například za bezklíčové odemykání a startování (200 eur, asi 5100 korun) nebo koženkové čalounění - stojí 430 eur, tedy asi 11.000 Kč.

Z uvedených cen vyplývá, že se částky, tedy alespoň po přepočtu z eur na české koruny, mezigeneračně vlastně nezměnily.

Z uvedených cen vyplývá, že se částky, tedy alespoň po přepočtu z eur na české koruny, mezigeneračně vlastně nezměnily.

Dacia Duster pro modelový rok 2017 u nás aktuálně začíná na 259.900 korunách, výbava Cool, kterou nahradí Essential, je v nabídce od 290.000 Kč a tak dále.

Dacia Duster pro modelový rok 2017 u nás aktuálně začíná na 259.900 korunách, výbava Cool, kterou nahradí Essential, je v nabídce od 290.000 Kč a tak dále.

Výraznější výkyvy cen tedy (snad) nečekejme ani v případě druhé generace oblíbeného SUV.

Výraznější výkyvy cen tedy (snad) nečekejme ani v případě druhé generace oblíbeného SUV.

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

Dacia Duster

Dacia Duster

Dacia Duster

Dacia Duster

Dacia Duster

Dacia Duster

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

Dacia Duster

Dacia Duster

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

  | Dacia Duster II

| | Dacia Duster II

První testy už proběhly a dojmy jsou veskrze pozitivní, zbývá už pouze znát ceny.
Na ty české si zatím musíme ještě počkat, podle našich informací budou k dispozici až někdy v příštím roce, naši slovenští sousedé už ale kompletní ceník mají.
Složení agregátů se mezigeneračně nezměnilo.
Stále jsou v nabídce dva benzinové a jeden vznětový, přičemž tím nejdostupnějším je šestnáctistovka SCe s výkonem 84 kW.
215
Fotogalerie

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Už od premiéry nové Dacie Duster na autosalonu ve Frankfurtu netrpělivě čekáme na české ceny. Ty zatím nejsou, místo toho ale máme k dispozici hromadu nových fotek i technická data.

Druhá generace Dacie Duster sice na první pohled vypadá jako předchůdce, stačí se však zadívat pozorněji a přijdete na to, že to není až tak pravda. Ostatně sama automobilka tvrdí, že je to „více Duster než kdykoliv jindy“, což si lze vyložit na několik způsobů. Třeba hned podle vnitřního prostoru.

Vůz na délku stále měří 4,3 metru a jde tak o typické kompaktní SUV, sloupek A karoserie je však nyní posunutý o 10 centimetrů dopředu, čímž se nafouknul prostor pro posádku. Odkládací prostory mají objem přes 27 litrů, včetně schránky pod sedadlem spolujezdce, která má 2,8 litru. Objem zavazadelníku u vozů s předním pohonem činí 445 litrů, u čtyřkolek je to 376 litrů.

Vůz jsem si poprvé prohlédnul už během premiéry ve Frankfurtu a musím uznat, že byl pro mě velkým překvapením. Vypadá drsněji, hodnotněji a luxusněji, dokonce se v něm i lépe sedí, protože přední sedadla mají o 20 milimetrů delší sedáky a volant lze nově nastavit ve dvou osách. Pozice k řízení sice stále není ideální, ale je lepší než dosud.

Stále půjde o levné SUV, na palubě to ale díky přepracované středové konzole není až tak znát. Když si pak jednotlivé materiály vyzkoušíte na omak, je to samozřejmě jiná písnička, s tím se ale u Dacie musí počítat.

V rámci balíčku, který automobilka Dacia zveřejnila na svých tiskových stránkách, jsou k dispozici i kompletní technická data. V nabídce budou dva benzinové (SCe 115, TCe 125) a dva vznětové motory (dCi90 a dCi 110), rozličné kombinace pohonů a převodovek ale nakonec dávají na výběr z celkem devíti verzí.

Dacia Duster II - techniká data zážehových verzí
Motor SCe 115 (4x4) SCe 115 LPG TCe 125 (4x4)
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1197
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 84/5500 84/5500 92/5300
Točivý moment [N.m/min] 156/4000 156/4000 205/2300
Převodovka 5M(6M) 5M 6M
Max. rychlost [km/h] 172(172) 172 177(179)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,9(12,9) 12,2 10,4(11,0)
*údaje v závorkách platí pro 4x4

Nechybí ani varianta na LPG. Až na slabší turbodiesel mohou být všechny motory kombinovány s pohonem všech kol, a motor dCi 110 lze dokonce párovat s dvouspojkovým automatem. Tak, jak je to možné i u stávající generace.

Český ceník zatím nebyl zveřejněn, mít bychom jej však mohli ještě před koncem letošního roku. Jenom pro představu: vůbec nejlevnější Dacia Duster první generace u nás aktuálně startuje na částce 259.900 korun, ani ta nejdražší vznětová čtyřkolka se pak nepřehoupne přes 450.000 korun (bez další příplatkové výbavy).

Ceny stanovené evropskou centrálou začínají na 11.990 eurech (asi 305.000 Kč) a končí na 20.650 eurech (asi 526.000 Kč). Uvidíme tedy, s čím se český importér nakonec vytasí.

Dacia Duster II - techniká data vznětových verzí
Motor dCi 90 dCi 110 dCi 110 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1461 1461 1461
Válce/ventily 4.2 4.2 4.2
Největší výkon [kW/min] 66/3750 80/4000 80/4000
Točivý moment [N.m/min] 200/1750 260/1750 260/1750
Převodovka 6M 6M(6A) 6M
Max. rychlost [km/h] 158 171 169
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,8 11,9(11,8) 12,4
*údaje v závorkách platí pro převodovku EDC

Prohlédněte si Dacii Duster v obrovské fotogalerii:

21199975_2017_New_Dacia_DUSTER_tests_drive_in_Greece.jpg21199976_2017_New_Dacia_DUSTER_tests_drive_in_Greece.jpg21199979_2017_New_Dacia_DUSTER_tests_drive_in_Greece.jpg

21199977_2017_New_Dacia_DUSTER_tests_drive_in_Greece.jpg21199978_2017_New_Dacia_DUSTER_tests_drive_in_Greece.jpg21199980_2017_New_Dacia_DUSTER_tests_drive_in_Greece.jpg

 

Dacia Duster

Rumunské SUV Dacia Duster přesvědčuje jednoduchou, ale robustní technikou, pohonem všech kol z Nissanu X-Trail a především vstřícnou cenovou politikou. Nejlevnější verze mají pohon pouze předních kol.

Ceny • Dacia Duster na LPG • Minitest Dacia Duster 1.0 TCe • Jak se vyrábí Dacia Duster • Test Dacia Duster 1.0 TCe LPG

Doporučujeme

Články odjinud