Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Už od premiéry nové Dacie Duster na autosalonu ve Frankfurtu netrpělivě čekáme na české ceny. Ty zatím nejsou, místo toho ale máme k dispozici hromadu nových fotek i technická data.

Druhá generace Dacie Duster sice na první pohled vypadá jako předchůdce, stačí se však zadívat pozorněji a přijdete na to, že to není až tak pravda. Ostatně sama automobilka tvrdí, že je to „více Duster než kdykoliv jindy“, což si lze vyložit na několik způsobů. Třeba hned podle vnitřního prostoru.

Vůz na délku stále měří 4,3 metru a jde tak o typické kompaktní SUV, sloupek A karoserie je však nyní posunutý o 10 centimetrů dopředu, čímž se nafouknul prostor pro posádku. Odkládací prostory mají objem přes 27 litrů, včetně schránky pod sedadlem spolujezdce, která má 2,8 litru. Objem zavazadelníku u vozů s předním pohonem činí 445 litrů, u čtyřkolek je to 376 litrů.

Frankfurt živě: Do detailu jsme prozkoumali novou Dacii Duster

Frankfurt živě: Do detailu jsme prozkoumali novou Dacii Duster

Vůz jsem si poprvé prohlédnul už během premiéry ve Frankfurtu a musím uznat, že byl pro mě velkým překvapením. Vypadá drsněji, hodnotněji a luxusněji, dokonce se v něm i lépe sedí, protože přední sedadla mají o 20 milimetrů delší sedáky a volant lze nově nastavit ve dvou osách. Pozice k řízení sice stále není ideální, ale je lepší než dosud.

Stále půjde o levné SUV, na palubě to ale díky přepracované středové konzole není až tak znát. Když si pak jednotlivé materiály vyzkoušíte na omak, je to samozřejmě jiná písnička, s tím se ale u Dacie musí počítat.

Unikly fotky interiéru nové Dacie Duster. Uvnitř novinku poznáte okamžitě!

Unikly fotky interiéru nové Dacie Duster. Uvnitř novinku poznáte okamžitě!

V rámci balíčku, který automobilka Dacia zveřejnila na svých tiskových stránkách, jsou k dispozici i kompletní technická data. V nabídce budou dva benzinové (SCe 115, TCe 125) a dva vznětové motory (dCi90 a dCi 110), rozličné kombinace pohonů a převodovek ale nakonec dávají na výběr z celkem devíti verzí.

Dacia Duster II - techniká data zážehových verzí
Motor SCe 115 (4x4) SCe 115 LPG TCe 125 (4x4)
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1197
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 84/5500 84/5500 92/5300
Točivý moment [N.m/min] 156/4000 156/4000 205/2300
Převodovka 5M(6M) 5M 6M
Max. rychlost [km/h] 172(172) 172 177(179)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,9(12,9) 12,2 10,4(11,0)
*údaje v závorkách platí pro 4x4

Nechybí ani varianta na LPG. Až na slabší turbodiesel mohou být všechny motory kombinovány s pohonem všech kol, a motor dCi 110 lze dokonce párovat s dvouspojkovým automatem. Tak, jak je to možné i u stávající generace.

Český ceník zatím nebyl zveřejněn, mít bychom jej však mohli ještě před koncem letošního roku. Jenom pro představu: vůbec nejlevnější Dacia Duster první generace u nás aktuálně startuje na částce 259.900 korun, ani ta nejdražší vznětová čtyřkolka se pak nepřehoupne přes 450.000 korun (bez další příplatkové výbavy).

Ceny stanovené evropskou centrálou začínají na 11.990 eurech (asi 305.000 Kč) a končí na 20.650 eurech (asi 526.000 Kč). Uvidíme tedy, s čím se český importér nakonec vytasí.

Dacia Duster II - techniká data vznětových verzí
Motor dCi 90 dCi 110 dCi 110 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1461 1461 1461
Válce/ventily 4.2 4.2 4.2
Největší výkon [kW/min] 66/3750 80/4000 80/4000
Točivý moment [N.m/min] 200/1750 260/1750 260/1750
Převodovka 6M 6M(6A) 6M
Max. rychlost [km/h] 158 171 169
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,8 11,9(11,8) 12,4
*údaje v závorkách platí pro převodovku EDC

Prohlédněte si Dacii Duster v obrovské fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků