Dacia Duster II má konečně český ceník. Je stále stejně výhodný

České zastoupení automobilky Dacia dnes uvedlo do prodeje novou generaci oblíbeného SUV Duster. Vůz startuje na částce 259.900 Kč.

Dacia ví, jak zapůsobit na své skalní fanoušky. Svou oficiální stránku na facebooku zásobovala snímky nové generace modelu Duster a jejich prostřednictvím postupně odhalovala základní cenu. Nyní už je ale všem tajenstvím konec. Po slovenských cenách konečně známe i ty české, a jak se dalo předpokládat, jsou stále velmi výhodné.

Základní cena Dacie Duster druhé generace byla stanovena na 259.900 Kč. Jde o výbavu Access, která je dostupná výhradně s motorem 1.6 SCe o výkonu 84 kW. Nárazníky jsou částečně lakované v barvě karoserie, ocelová kola mají průměr 16 palců, airbagů je šest a nechybí ani diodové denní svícení, palubní počítač nebo omezovač rychlosti.

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Linie Essential startuje s výše uvedenou šestnáctistovkou na částce 290.900 Kč. Šestnáctipalcová kola mají velkoplošné kryty, volant už je výškově i podélně nastavitelný, místo pouhé přípravy dostanete rádio s MP3 přehrávačem a USB, a připlatit si můžete i za klimatizaci. Stojí 15.000 Kč.

Dacia Duster II - technická data zážehových verzí a české ceny
Motor Sce 115 (4x4) Sce 115 LPG Tce 125 (4x4)
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1197
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 84/5500 84/5500 92/5300
Točivý moment [N.m/min] 156/4000 156/4000 205/2300
Převodovka 5M(6M) 5M 6M
Max. rychlost [km/h] 172(172) 172 177(179)
Zrychl. 0-100 km/h [s] 11,9(12,9) 12,2 10,4(11,0)
Cena Access [Kč] 259.900 - -
Cena Essential [Kč] 290.900 (335.900) 315.900 -
Cena Comfort [Kč] 312.900(357.900) 337.900 350.900 (395.900)
Cena Prestige [Kč] 339.900(384.900) - 377.900 (399.900) 
*údaje v závorkách platí pro pohon 4x4

Manuální klimatizaci má ve standardu až verze Comfort za 312.900 Kč (1.6 SCe/84 kW), za 8000 Kč nicméně můžete mít klimatizaci automatickou. Oproti předchozí linii dostanete navíc i tempomat, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nebo elektrické ovládání předních i zadních oken. Za šest tisíc dostanete zadní parkovací senzory, 2000 Kč stojí výškově nastavitelné sedalo řidiče s bederní opěrou a integrovanou loketní opěrkou.

Frankfurt živě: Do detailu jsme prozkoumali novou Dacii Duster

Frankfurt živě: Do detailu jsme prozkoumali novou Dacii Duster

Na samém vrcholu je linie Prestige za 339.900 Kč (1.6 SCe/84 kW). Výbava zahrnuje litá 17palcová kola, sledování slepého úhlu, palubní počítač s diplejem TFT, zatmavená zadní okna, a dokonce i navigaci se základním mapovým pokrytím (Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko). Nechybí ani zadní parkovací kamera, a za 12.000 Kč můžete mít kožené čalounění sedadel.

Záruka byla stanovena na 3 roky, nebo 100.000 ujetých kilometrů, za příplatek je však možné ji prodloužit.

Dacia Duster II - technická data vznětových verzí a české ceny
Motor dCi 90 dCi 110 dCi 110 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1461 1461 1461
Válce/ventily 4/2 4/2 4/2
Největší výkon [kW/min] 66/3750 80/4000 80/4000
Toč. mom. [N.m/min] 200/1750 260/1750 260/1750
Převodovka 6M 6M(6A) 6M
Max. rychlost [km/h] 158 171 169
Zrychl. 0-100 km/h [s] 13,8 11,9(11,8) 12,4
Cena Access [Kč] - - -
Cena Essential [Kč] 338.900 - -
Cena Comfort [Kč] - 376.900(411.900) 421.900
Cena Prestige[Kč] - 403.900(438.900) 448.900
*údaje v závorkách platí pro převodovku EDC
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků