Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle našich informací jenom tak nebude. Ty slovenské už však jsou a mohou mnohé napovědět.

Druhá generace Dacie Duster je jednou z nejočekávanějších novinek na českém trhu. První testy už proběhly a dojmy jsou veskrze pozitivní, zbývá už pouze znát ceny. Na ty české si zatím musíme ještě počkat, podle našich informací budou k dispozici až někdy v příštím roce, naši slovenští sousedé už ale kompletní ceník mají, tak se na něj pojďme podívat.

Složení agregátů se mezigeneračně nezměnilo. Stále jsou v nabídce dva benzinové a jeden vznětový, přičemž tím nejdostupnějším je šestnáctistovka SCe s výkonem 84 kW. V základní výbavě Access stojí od 9.900 eur (asi 254.000 Kč), přičemž dostanete třeba šest airbagů, 16palcová kola bez velkoplošných krytů, palubní počítač, diodové denní svícení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, přípravu pro rádio nebo sadu na opravu pneumatik.

Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

S výbavou Essential se dostáváme na 11.290 eur (asi 290.000 Kč), případně na 13.090 eur (asi 336.000 Kč), pokud k motoru 1.6 SCe chcete pohon všech kol. S touto linií můžete sáhnout i po verzi na LPG (80 kW, stojí 12.090 eur, tedy asi 311.000 Kč), a nejlevnější turbodiesel 1.5 dCi/66 kW vychází na 13.240 eur (asi 340.000 Kč).

Základní výbava zahrnuje například „šestnáctky“ s velkoplošnými kryty, volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio s MP3 přehrávačem nebo asymetricky dělená zadní opěradla. Připlatit si už můžete i za klimatizaci – stojí 600 eur, tedy zhruba 15.400 Kč.

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Linie Comfort stojí přinejmenším 12.090 eur (asi 311.000 Kč) a co do počtu motorů je nejobsáhlejší. Nejsilnější agregát nabídky, dvanáctistovka TCe/92 kW, začíná na 13.590 eurech (asi 350.000 Kč, se čtyřkolkou stojí asi 395.000 Kč), nejdráž v této „kolonce“ vychází patnáctistovka dCi kombinovaná s pohonem 4x4 (16.240 eur, asi 417.000 Kč).

Ani tady ještě nedostanete litá kola, ale zato například chromovanou koncovku výfuku, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci nebo elektrické ovládání zadních oken. Za klimatizaci automatickou se připlácí 300 eur (asi 7700 Kč).

Dacia Duster II - techniká data zážehových verzí a ceny na Slovensku
Motor Sce 115 (4x4) Sce 115 LPG Tce 125 (4x4)
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1197
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 84/5500 84/5500 92/5300
Točivý moment [N.m/min] 156/4000 156/4000 205/2300
Převodovka 5M(6M) 5M 6M
Max. rychlost [km/h] 172(172) 172 177(179)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,9(12,9) 12,2 10,4(11,0)
Cena Access [€] 9.900 - -
Cena Essential [€] 11.290 (13.090) 12.090 -
Cena Comfort [€] 12.090 (13.890) 12.890 13.590 (15.390)
Cena Prestige [€] 13.240 - 14.740 (16.540)
*údaje v závorkách platí pro 4x4

Na vrcholu nabídky je linie Prestige za nejméně 13.240 eur (asi 345.000 Kč), tady už ale po verzi na plyn budete shánět marně – prostě chybí. Vůz dostal litá 17palcová kola, nechybí mu navigace, zadní parkovací kamera, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s manuálně nastavitelnou bederní opěrkou nebo systém sledování slepého úhlu. Připlatit si můžete například za bezklíčové odemykání a startování (200 eur, asi 5100 korun) nebo koženkové čalounění  - stojí 430 eur, tedy asi 11.000 Kč.

Z uvedených cen vyplývá, že se částky, tedy alespoň po přepočtu z eur na české koruny, mezigeneračně vlastně nezměnily. Dacia Duster pro modelový rok 2017 u nás aktuálně začíná na 259.900 korunách, výbava Cool, kterou nahradí Essential, je v nabídce od 290.000 Kč a tak dále. Výraznější výkyvy cen tedy (snad) nečekejme ani v případě druhé generace oblíbeného SUV.

Dacia Duster II - techniká data vznětových verzí a ceny na Slovensku
Motor dCi 90 dCi 110 dCi 110 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1461 1461 1461
Válce/ventily 4/2 4/2 4/2
Největší výkon [kW/min] 66/3750 80/4000 80/4000
Točivý moment [N.m/min] 200/1750 260/1750 260/1750
Převodovka 6M 6M(6A) 6M
Max. rychlost [km/h] 158 171 169
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,8 11,9(11,8) 12,4
Cena Access [€] - - -
Cena Essential [€] 13.240 - -
Cena Comfort [€] - 14.440 (15.740) 16.240
Cena Prestige [€] - 15.590 (16.890) 17.390
*údaje v závorkách platí pro převodovku EDC

Prohlédněte si Dacii Duster v obrovské fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků