Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle našich informací jenom tak nebude. Ty slovenské už však jsou a mohou mnohé napovědět.

Druhá generace Dacie Duster je jednou z nejočekávanějších novinek na českém trhu. První testy už proběhly a dojmy jsou veskrze pozitivní, zbývá už pouze znát ceny. Na ty české si zatím musíme ještě počkat, podle našich informací budou k dispozici až někdy v příštím roce, naši slovenští sousedé už ale kompletní ceník mají, tak se na něj pojďme podívat.

Složení agregátů se mezigeneračně nezměnilo. Stále jsou v nabídce dva benzinové a jeden vznětový, přičemž tím nejdostupnějším je šestnáctistovka SCe s výkonem 84 kW. V základní výbavě Access stojí od 9.900 eur (asi 254.000 Kč), přičemž dostanete třeba šest airbagů, 16palcová kola bez velkoplošných krytů, palubní počítač, diodové denní svícení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, přípravu pro rádio nebo sadu na opravu pneumatik.

Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

S výbavou Essential se dostáváme na 11.290 eur (asi 290.000 Kč), případně na 13.090 eur (asi 336.000 Kč), pokud k motoru 1.6 SCe chcete pohon všech kol. S touto linií můžete sáhnout i po verzi na LPG (80 kW, stojí 12.090 eur, tedy asi 311.000 Kč), a nejlevnější turbodiesel 1.5 dCi/66 kW vychází na 13.240 eur (asi 340.000 Kč).

Základní výbava zahrnuje například „šestnáctky“ s velkoplošnými kryty, volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio s MP3 přehrávačem nebo asymetricky dělená zadní opěradla. Připlatit si už můžete i za klimatizaci – stojí 600 eur, tedy zhruba 15.400 Kč.

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Dacia Duster II na hromadě nových fotek. Máme i technická data

Linie Comfort stojí přinejmenším 12.090 eur (asi 311.000 Kč) a co do počtu motorů je nejobsáhlejší. Nejsilnější agregát nabídky, dvanáctistovka TCe/92 kW, začíná na 13.590 eurech (asi 350.000 Kč, se čtyřkolkou stojí asi 395.000 Kč), nejdráž v této „kolonce“ vychází patnáctistovka dCi kombinovaná s pohonem 4x4 (16.240 eur, asi 417.000 Kč).

Ani tady ještě nedostanete litá kola, ale zato například chromovanou koncovku výfuku, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci nebo elektrické ovládání zadních oken. Za klimatizaci automatickou se připlácí 300 eur (asi 7700 Kč).

Dacia Duster II - techniká data zážehových verzí a ceny na Slovensku
Motor Sce 115 (4x4) Sce 115 LPG Tce 125 (4x4)
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1197
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 84/5500 84/5500 92/5300
Točivý moment [N.m/min] 156/4000 156/4000 205/2300
Převodovka 5M(6M) 5M 6M
Max. rychlost [km/h] 172(172) 172 177(179)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,9(12,9) 12,2 10,4(11,0)
Cena Access [€] 9.900 - -
Cena Essential [€] 11.290 (13.090) 12.090 -
Cena Comfort [€] 12.090 (13.890) 12.890 13.590 (15.390)
Cena Prestige [€] 13.240 - 14.740 (16.540)
*údaje v závorkách platí pro 4x4

Na vrcholu nabídky je linie Prestige za nejméně 13.240 eur (asi 345.000 Kč), tady už ale po verzi na plyn budete shánět marně – prostě chybí. Vůz dostal litá 17palcová kola, nechybí mu navigace, zadní parkovací kamera, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s manuálně nastavitelnou bederní opěrkou nebo systém sledování slepého úhlu. Připlatit si můžete například za bezklíčové odemykání a startování (200 eur, asi 5100 korun) nebo koženkové čalounění  - stojí 430 eur, tedy asi 11.000 Kč.

Z uvedených cen vyplývá, že se částky, tedy alespoň po přepočtu z eur na české koruny, mezigeneračně vlastně nezměnily. Dacia Duster pro modelový rok 2017 u nás aktuálně začíná na 259.900 korunách, výbava Cool, kterou nahradí Essential, je v nabídce od 290.000 Kč a tak dále. Výraznější výkyvy cen tedy (snad) nečekejme ani v případě druhé generace oblíbeného SUV.

Dacia Duster II - techniká data vznětových verzí a ceny na Slovensku
Motor dCi 90 dCi 110 dCi 110 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1461 1461 1461
Válce/ventily 4/2 4/2 4/2
Největší výkon [kW/min] 66/3750 80/4000 80/4000
Točivý moment [N.m/min] 200/1750 260/1750 260/1750
Převodovka 6M 6M(6A) 6M
Max. rychlost [km/h] 158 171 169
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,8 11,9(11,8) 12,4
Cena Access [€] - - -
Cena Essential [€] 13.240 - -
Cena Comfort [€] - 14.440 (15.740) 16.240
Cena Prestige [€] - 15.590 (16.890) 17.390
*údaje v závorkách platí pro převodovku EDC

Prohlédněte si Dacii Duster v obrovské fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků