Dacia Duster Ice pro letošní Andros Trophy

Renault představil vylepšené provedení Dacie Duster pro „ledovou“ anabázi Alaina Prosta. Vyhraje další Andros Trophy?

V souvislosti s posilováním prestiže značky Dacia připravila automobilka Renault modernizované provedení loňského speciálu Duster Ice, který má i letos pilotovat bývalý jezdec šampionátu Formule 1 Alain Prost v seriálu Andros Trophy (vloni zde dosáhl až na druhé místo). Novinka se vyznačuje řadou dílčích modifikací a prvně vystartuje v úvodním závodě sezóny, jenž se pojede ve dnech 4. a 5. prosince ve francouzském Thorensu.

Vůz vznikl v dílnách společnosti Renault Sport Technologies a se sériovou verzí Dacie Duster toho má společného jen pramálo. Spočívá na prostorovém trubkovém rámu, karoserie je vyrobena ze skelného laminátu a o pohon se stará před zadní nápravou uložený, výrazně modifikovaný zážehový vidlicový šestiválec VQ 30 s objemem 3,0 l z konstrukčního prkna aliance Renault  Nissan. Při vrtání/zdvihu 93/73,3 mm dosahuje výkonu 360 koní (257 kW) při 7 500 ot./min. a točivého momentu 360 Nm při 5 500 ot./min. Navazuje na něj šestistupňová převodovka SADEV se sekvenčním řazením, jež posílá výkon na všechna kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Konstruktérům se podařilo především zlepšit průběh výkonu v oblasti středních otáček, závěsy kol a jejich tlumení byly lépe přizpůsobeny povaze ledového povrchu a pilot bude těžit z předností nového elektrohydraulického posilovače řízení, jehož účinek se přenáší na kola obou náprav. Brzdy mají kotouče o průměru 260 mm vpředu (ventilované) a 265 mm vzadu, lité ráfky o rozměru 5,5 x 16 palců nazouvají pneumatiky Continental Ice Racing Contact 3. Vůz je dlouhý 4 001 mm a široký 1 900 mm, rozchod kol vpředu i vzadu je 1 690 mm. Rozvor náprav činí 2 500 mm, Dacia Duster Ice váží 950 kg a jeho palivová nádrž pojme 25 l benzínu.  

Alain Prost k novému vozu poznamenal: „Chceme stavět na tom, s čím jsme skončili minulou zimu. Vloni jsme ve vítězství v seriálu Andros Trophy nedoufali, neboť jsme do sezóny nastoupili poměrně pozdě. Naším cílem bylo zúčastnit se, bojovat a vyhrávat závody, ale také přesvědčit publikum. Tentokrát však hodlám zápasit o titul. Minulý víkend jsme velmi úspěšně absolvovali testovací jízdy ve Val Thorensu. Naše mravenčí práce na Dusteru se vyplatila a věříme, že se nám v nové sezóně podaří vystartovat výborně.“

Za připomenutí stojí, že značka Dacia v Evropě zažívá renesanci díky svým kvalitním a dostupným automobilům, sériový Duster se navíc dostal mezi finalisty ankety o Auto roku 2011 (Car of the Year 2011).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Duster Ice pro letošní Andros Trophy
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků