Pokud musíte přepravit hromadu nákladu, potřebujete pohon všech kol a nechcete si kupovat dodávku, mrkněte se k Dacii. Duster Fiskal totiž může být přesně pro vás.
Ve spojitosti s vozy SUV, respektive jejich zavazadelníky, občas zmiňujeme přepravní kapacitu podobnou stěhováku, to ovšem s notnou dávkou nadsázky. Přestože po sklopení zadních opěradel a demontáži krycích plat a rolet často vzniklá obrovský prostor, který třeba slupne pračku nebo ledničku, pořád to není úplně ono, protože se nevyhnete obavám z poničení interiéru a tak podobně.
Jistě, pokud chcete denně převážet rozměrné předměty, můžete si koupit dodávku, co ale v případě, když například doručujete zboží do horských oblastí, potřebujete pohon všech kol a nemáte peníze na příslušný model, kterých je beztak jenom pár? Nyní se můžete obrátit na značku Dacia, jejíž řešení má název Duster Fiskal.
Jde v podstatě o Dacii Duster druhé generace přetvořenou v malý van, konkrétněji užitkový automobil odvozený od osobního. Nejedná se o úplnou novinku, protože totéž bylo možné v Rakousku pořídit i na základě minulé generace úspěšného SUV, tak či tak je vůz dražší než srovnatelná osobní verze (příplatek v přepočtu činí asi 44.000 korun).
Jak můžete vidět na přiložených fotografiích, nejde o nic odfláknutého. Podlaha nákladového prostoru je chráněna protiskluzovým povrchem, nechybí oka pro uchycení nákladu ani přepážka oddělující „kufr“ a prostor pro posádku. Ani okna nejsou zakryta narychlo kusem plastu. Výplň je plechová, z vnitřní strany navíc chráněná textilií.
Ložná plocha je dlouhá 1,64 metru, a protože vůz vychází z běžného Dusteru, činí objem více než 1600 litrů nehledě na to, zda se jedná o předokolku, nebo čtyřkolku. Je otázkou, jak to bude s užitečným zatížením. Standardní Duster totiž uveze maximálně 539 kilogramů včetně řidiče (1.5 dCi/80 kW 2WD), což je dost pro drobné podnikatele, ale málo pro ty, kteří chtějí prostor zaplnit třeba stavebním materiálem.