Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Pokud musíte přepravit hromadu nákladu, potřebujete pohon všech kol a nechcete si kupovat dodávku, mrkněte se k Dacii. Duster Fiskal totiž může být přesně pro vás.

Ve spojitosti s vozy SUV, respektive jejich zavazadelníky, občas zmiňujeme přepravní kapacitu podobnou stěhováku, to ovšem s notnou dávkou nadsázky. Přestože po sklopení zadních opěradel a demontáži krycích plat a rolet často vzniklá obrovský prostor, který třeba slupne pračku nebo ledničku, pořád to není úplně ono, protože se nevyhnete obavám z poničení interiéru a tak podobně.

Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Jistě, pokud chcete denně převážet rozměrné předměty, můžete si koupit dodávku, co ale v případě, když například doručujete zboží do horských oblastí, potřebujete pohon všech kol a nemáte peníze na příslušný model, kterých je beztak jenom pár? Nyní se můžete obrátit na značku Dacia, jejíž řešení má název Duster Fiskal.

Duster přišel o dva zážehové motory. Mohou za to emise a slabý odbyt?

Duster přišel o dva zážehové motory. Mohou za to emise a slabý odbyt?

Jde v podstatě o Dacii Duster druhé generace přetvořenou v malý van, konkrétněji užitkový automobil odvozený od osobního. Nejedná se o úplnou novinku, protože totéž bylo možné v Rakousku pořídit i na základě minulé generace úspěšného SUV, tak či tak je vůz dražší než srovnatelná osobní verze (příplatek v přepočtu činí asi 44.000 korun).

Toto jsou nejlepší kompaktní crossovery podle Britů. Arona i Duster bodují

Toto jsou nejlepší kompaktní crossovery podle Britů. Arona i Duster bodují

Jak můžete vidět na přiložených fotografiích, nejde o nic odfláknutého. Podlaha nákladového prostoru je chráněna protiskluzovým povrchem, nechybí oka pro uchycení nákladu ani přepážka oddělující „kufr“ a prostor pro posádku. Ani okna nejsou zakryta narychlo kusem plastu. Výplň je plechová, z vnitřní strany navíc chráněná textilií.

Na novou Dacii Duster se čeká i půl roku. Pomůže navýšení produkce?

Na novou Dacii Duster se čeká i půl roku. Pomůže navýšení produkce?

Ložná plocha je dlouhá 1,64 metru, a protože vůz vychází z běžného Dusteru, činí objem více než 1600 litrů nehledě na to, zda se jedná o předokolku, nebo čtyřkolku. Je otázkou, jak to bude s užitečným zatížením. Standardní Duster totiž uveze maximálně 539 kilogramů včetně řidiče (1.5 dCi/80 kW 2WD), což je dost pro drobné podnikatele, ale málo pro ty, kteří chtějí prostor zaplnit třeba stavebním materiálem.

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků