Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Pokud musíte přepravit hromadu nákladu, potřebujete pohon všech kol a nechcete si kupovat dodávku, mrkněte se k Dacii. Duster Fiskal totiž může být přesně pro vás.

Ve spojitosti s vozy SUV, respektive jejich zavazadelníky, občas zmiňujeme přepravní kapacitu podobnou stěhováku, to ovšem s notnou dávkou nadsázky. Přestože po sklopení zadních opěradel a demontáži krycích plat a rolet často vzniklá obrovský prostor, který třeba slupne pračku nebo ledničku, pořád to není úplně ono, protože se nevyhnete obavám z poničení interiéru a tak podobně.

Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Jistě, pokud chcete denně převážet rozměrné předměty, můžete si koupit dodávku, co ale v případě, když například doručujete zboží do horských oblastí, potřebujete pohon všech kol a nemáte peníze na příslušný model, kterých je beztak jenom pár? Nyní se můžete obrátit na značku Dacia, jejíž řešení má název Duster Fiskal.

Duster přišel o dva zážehové motory. Mohou za to emise a slabý odbyt?

Duster přišel o dva zážehové motory. Mohou za to emise a slabý odbyt?

Jde v podstatě o Dacii Duster druhé generace přetvořenou v malý van, konkrétněji užitkový automobil odvozený od osobního. Nejedná se o úplnou novinku, protože totéž bylo možné v Rakousku pořídit i na základě minulé generace úspěšného SUV, tak či tak je vůz dražší než srovnatelná osobní verze (příplatek v přepočtu činí asi 44.000 korun).

Toto jsou nejlepší kompaktní crossovery podle Britů. Arona i Duster bodují

Toto jsou nejlepší kompaktní crossovery podle Britů. Arona i Duster bodují

Jak můžete vidět na přiložených fotografiích, nejde o nic odfláknutého. Podlaha nákladového prostoru je chráněna protiskluzovým povrchem, nechybí oka pro uchycení nákladu ani přepážka oddělující „kufr“ a prostor pro posádku. Ani okna nejsou zakryta narychlo kusem plastu. Výplň je plechová, z vnitřní strany navíc chráněná textilií.

Na novou Dacii Duster se čeká i půl roku. Pomůže navýšení produkce?

Na novou Dacii Duster se čeká i půl roku. Pomůže navýšení produkce?

Ložná plocha je dlouhá 1,64 metru, a protože vůz vychází z běžného Dusteru, činí objem více než 1600 litrů nehledě na to, zda se jedná o předokolku, nebo čtyřkolku. Je otázkou, jak to bude s užitečným zatížením. Standardní Duster totiž uveze maximálně 539 kilogramů včetně řidiče (1.5 dCi/80 kW 2WD), což je dost pro drobné podnikatele, ale málo pro ty, kteří chtějí prostor zaplnit třeba stavebním materiálem.

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků