TEST Dacia Duster Extreme TCe 150 4x4: Skoro 600.000 Kč? I tak se vyplatí!

25 komentářů

Leo
12. května • 19:45

Dacia
Značka pro lidi co ztratili smysl života.

Praktické auto
12. května • 20:11

Nebo pro to co nemaj za smysl života se vytahovat;). Smyslem mého života je moje rodina, v druhé řadě přátelé, sport, moje obec kde žiju a kde chci přispět k rozvoji. ;) Jestli vašim smyslem život je mít "značkové" auto, hadry nebo jen proste za každou cenu dělat Machra tak je mi vás líto ;) stejně tak jestli se touhle optikou díváte na lidi.

Leo
16. května • 0:22

Přéésně.Ty seš přesně ten čecháček o kterém jsem zde psal. Zamindrákovaného když má někdo něco lepšího dražšího je hned ten co se musí předvádět a nemá rád svoji rodinu. :-))))
A nakoupit v akci v Penny zásoby a řízky na cestu a nakrřečkovat doma lednici a mrazák a vylejt si hlavu levným pivem doma tajné a na ulici vzorný občan a stará ti navaří obskace tě vypere. A ty si pak v práci hraješ na toho těžce pracujícího aqp jak se máš hroz.
Že jsi za cenu Dusteru mohl mít například zánovní bezpečné koně zle.Co je to místo kvalitní věci to tobě nic neříká.
Co to je třeba mít za štěně peníze komfortní a pohodlné Volvo XC60 nebo Toyotu Rav čisom jiné.
To by u vás na dědině asi nikdo nerozdejchal co. že jezdíš v kvalitním autě za cenu vykopávky Dusteru. Takhle můžeš u vás v malebném vidlákově vožralům a buranuům vykládat, jak na lepší nemáš a že ti to na nákupy stačí. Jak za Babiše bylo líp :-))) a plato vajec do kufru za sklo..Jako bych tohle neznal kolem. Made in czech. Zvracet se mě chce co jsi napsal....

Praktické auto
17. května • 16:36

Zkuste někdy nejdřív myslet a pak psát a zaměstnání před vlastním prahem. O vaší úrovni hodně svědčí jak obsah posledního příspěvku tak ten úvodní na který sem reagoval. Pokud máte potřebu urážet lidí za to že si koupí auto té či oné značky máte v hlavě nějaký velký problém, se kterým vám bohužel nepomuzu. Jinak míval sem ojetá auta a většinou se dost spálil i když byla snaha o maximální prověření historie i stavu. Takže sem šel do nového. Na druhou stranu kdo má zkušenost jinou neberu mu ji a nezávidím ani jiné ojete či nové auto;). Nemám to za potrebi. Jen pořád z vašeho "příspěvku" nevím jak souvisí nákup Daciie se smyslem života;). O tom čím a jak se kdo živí víte s prominutím úplně "nic". on někdo své vydělané peníze vrazi radej do hezkeho domu než do auta. Na sem opravil kulturní pamatku i když sem si mohl postavit bungalov. Je zajímavé kolik lidí si pořád myslí že z nich "Volvo nebo mercedes" udela lepšího cloveka. Já si nemyslím že horšího, ale auto samotné může přidat jen radost z jízdy, ukázat že sem něčeho fanda, nebo nějaký užitek, ale co se charakteru a pracovitosti týče neříká nic. Držím palce ať vám ojetiny dobře slouží a myslím to vážně.

Jano
10. května • 14:29

-osobne by som pri takomto rozpocte pokukoval po niecom inom,.....npr Suzuki -proti Dusteru nic nemam, pre vela ludi to je zaujimave auto na normalne jazdenie (nie dlhodobo dialnica) z bodu A do bodu B , v pripade potreby sa dostat niekde horebrehom, pripadne po snehu moznost 4x4 k dispozicii je.
-vsetko OK, ale v nizsej vybave......... mne osobne staci normalna spotreba , manualna klima, pouzitelne svetla (95% jazdim cez den), nabijacka na mobil-navigaciu, elektricke zrkadla a predne okna, moznost brzdenho vozika 1200kg, obyc. tempomat....... a ked dojdem domov ,tak jedno pivo nezaskodi.

Dacia
9. května • 21:14

Já mám jen negativní zkušenosti. Auto tak nějak určené do terénu bohužel častou jízdu v terénu nevydrží. Jeden po 150tis km motor kaput, u dalšího aktuálně najeto 75tis km dvakrát měněno uchycení sedadla řidiče kdy člověk lital na sedadle dopředu dozadu, tlumiče na odpis, brzdy komplet vše na odpis, rozvody už jsou slyšet takže výměna, klapka na výfuku na nejnižším místě takže je po ní plus čepy řízení a další prkotiny takže oprava skoro za 100tis. Na tom autě bohužel není naprosto nic kvalitního, technika z Renaultu před 20lety.

Q
10. května • 12:48

Můžete uvést motorizaci, co nepřežila 150 tkm?
A co myslíte klapkou na výfuku? O tom jsem nikdy neslyšel.
Jinak brzdy, tlumiče, čepy, to bych nebral jako závadu, ale opotřebení, které závisí na způsobu používání. Samozřejmě, Toyota Land Cruiser má tyto komponenty mnohem kvalitnější. Ale taky stojí jiný ranec peněz.
Taky hodně lidí zapomíná na to, že pro náročný provoz mají některé automobilky specifický servisní plán s častější pravidelnou údržbou.

Tom
10. května • 7:21

Ale to není auto určené do terénu. Duster je taky jen SUV, nevím kde se vzal ten mýtus o offroad.

šofér
9. května • 16:05

asi bych šel raději do Koranda, když už.... 4x4 . Možná to bude užranější ,ale určitě komfortnější..

Martin
9. května • 10:10

Za něco málo přes 600t už můžu mít základní Tucson, je to sice Hyundai ale pořád je to několikanásobně lepší auto než dacie a to i v základu

Lacoste
9. května • 10:26

Tucsona so štvorkolku za 600? A kde? Pridaj 200 a možno nájdeš.

Q
9. května • 15:05

Oficiální ceníkovka za Tucson 1.6 T-GDI 4x4 je 659 tisíc Kč.
Problém u Dacie Duster je, že má vysoko nastavenou cenovku na nejžádanější motor 1.3 TCe a navíc jsou na tento motor restriktivní kvóty, takže u prodejce ani nemusí jít sehnat.

Praktické auto
8. května • 22:02

Ač většinou Dacie chválím, tak tady se přidávám na stranu těch co u tak drahého dusteru už nevidí smysl. To v čem je Duster dobrý a co v jeho cenové kategorii prakticky nikdo nenabízí tady zapadá. Průchodnost terénem je fajn v levné verzi kde se pak člověk nebojí to auta v terénu použít. Tohle už je pseudolestenka. Víc smysl dává levný Duster a k tomu druhé auto. Tohle je jen pro opravdové Duster fans nebo pro lidi od značky. Něco jako když si Volvo udělalo s yamahou v8. Jen mi nesedí srovnání se ssang yongem. To je prakticky spíš crossover. Obě sou to relativně levná auta ale kromě ceny tam je víc odlišnosti než průniku ale pravda že část zákazníků dusteru co neplánují jej někdy vzít do většího terénu může reálně zvažovat i ssangyong a pak začne dávat smysl. Pokud chci silniční SUV nebo corssover a nenajezdim moc tak vede ssangyong. Pokud chci občas do terénu (neříkám že totální offroad) ale prostě dalnnez většina dnešních SUV nebo chci auto na práci kde mi nebude nějaký ten šrám vadit tak vede Duster a prakticky nemá konkurenci (nivu nepočítám to už je prostě taky třída sama pro sebe).

Tom
10. května • 7:19

Pořád jsem nepochopil, proč by ten důsledku měl v terénu dojet dále než ostatní. Chápu, že se u levného auta nemusí řešit oděrky, ale jinak nevidím důvod,pořád jsou tam nápravy z loga a, případně zadní z xtrailu, což taky není žádný offroad. 4x4 dělá lamelova spojka jako u konkurence.
Nejvice záleží na pneumatikach. Pokud nahodim na ssangyoung poradny drapaky, vyjede více než důsledku na sériových.

Praktické auto
10. května • 20:55

Tak se podívejte na nájezdové úhly, světlou výšku,rozvor. Jasně gumy jsou základ. Ale většina SUV má šílené dlouhý předek a minimální nájezdový úhel, stejná tak přechodový úhel. Takže proto píšu o dusteru že má větší terénní schopnosti než většina SUV.
Ke spolehlivosti mame na obci Duster jako sluzebak pro stavební úřad a lesní odbor, a oboje to jako sluzebak nešetří a duster drží. Mají i nivu a ta byla za stejný počet let ve výrazné horsim stavu.

10. května • 13:15

Spíš jde o to, že se s levným Dusterem (základní verze) v terénu méně bojíš než s drahým SUV, proto "dojede dál". Je to jen o řidiči. Má sice oproti ostatním SUV pár drobností navíc, jako lepší zpřevodování (ta krátká jednička je hodně poznat) nebo větší světlou výšku, ale co se týká pohonu, je to samozřejmě SUV jako každé jiné, jen levnější. Ale jak se píše níže, je to za cenu životnosti auta.

9. května • 8:11

Ale jako auto na práci a do terénu si asi nekoupíš Dustera za šest set tisíc, ne?

Praktické auto
9. května • 22:20

To přeci píšu že kdo chce Duster na práci tak ho chce v té jednodušší verzi bez příkras kde se o něj nebojí;).

Jarek
8. května • 20:53

Nejzajimavejsi v clanku je na konci ta zminka Ssangyonga jako mozne konkurence. Korando je cenove srovnatelne, motoricky lepsi, interier o tridu vyse, odhlucneni spickove, Duster za tyto penize je nesmysl. Auto v teto cene jsme resili na jare a Duster v Extreme edici je bohuzel auto, na kterem je uporna snaha setrit az moc videt (v maximalni vybave neexistuje napr podbeh (plastove ci jine nadkoli) na zadnich kolech.Levny Duster dava smysl. Pokud udelate prime porovnani s Korandem, Duster v teto cene je nesmysl.

8. května • 20:19

Óda na malost, tak by se dal článek bez problémů nazvat.
Ne, Duster za 600 000,- opravdu nedává smysl. Autorova nesmyslná adorace výkonnosti a zdánlivé výbavy a současné bagatelizování nedostatků (jako sorry, ale aby se auto v kopcovitých zatáčkách divně chovalo, to fakt ne) prostě popírá logiku.
A ty plky o "poctivé" a "jednoduché" technice? Elektronikou je to narvané jako každé jiné moderní auto, emisní systémy jsou stejné neúprosné jako kdekoli jinde, pohon všech kol je taky elektronicky řízený, tak kde je ta "jednoduchost". Snad jen v tom, že věci dnes běžné v obdobně velkých autech tam prostě nejsou ani za příplatek. Chcete elektricky sklopná zrcátka? Sorrvole, error. Front Assist (jo, je docela užitečný vzhledem k chování lidí na silnicích a okolí) taky není. Automatické stmívání vnitřního zrcátka? Nějaká ta variabilita v kufru? Trochu kvalitní zpracování? Sorry, nedodáváme.
Adorovat nízkou cenu je snadné. Ale chyby, které přináší (jestli mají například stejně hnusně opracované otřepy a hrany plastů jako v novém Sanderu, kde se o ně dá bez problémů pořezat, pak hodně štěstí), to fakt nejde pomíjet.
Ve skutečnosti na tom autě není poctivého vůbec nic. Dobře, možná ta rezerva.

šofér
9. května • 16:01

Všechny tři doplňky, které uvádíte mám ve svém autě a jsou mi... k hovnu! Totální cypoviny! Takový "fornt asistent" je ,dá se říct i nebezpečný, když začne z ničeho nic pištět, protože od předpokládá, že řidič asi nevidí, zatímco řidič chce pouze zareagovat jinak než ten posraný asistent.

Tom
10. května • 7:15

Tobě jsou na nic, já je třeba ocenuji. Proste si je já koupím a ty ne. Tady jde o to, že ani tu možnost nemáš. A dále třeba lepší sedačky apod....

LOL
8. května • 20:45

Duster je kategorie sama pro sebe. Dává smysl v nějaké základní výbavě s klimou v ceně okolo 450 tisíc, ale rozhodně ne v topu za 600 tisíc, protože za podobnou cenu je k mání už spousta aut s daleko lepší technikou i výbavou.

Jarek
8. května • 21:02

Jedina vyhoda Dacie je u levnych verzi LPG z vyroby. Jinak jak autor zminil na konci clanku korejce Ssangyonga, tak za tech 450 nabizi Tivoli Grand- pokud clovek nechce 4*4 tak jedine plus u Dustera je spotreba, ale na druhou stranu slaby motor.

9. května • 8:09

Spotřeba mi, dle testu, taky u Dustera moc pozitivně nevychází. Na celkem malé a lehké auto je mezi 6,8-8 litry novinářské spotřeby trošku moc. Je to sice "čtyřkolka", ale elektronická, takže v podstatě 99 % času předokolka s trochou zátěže navíc. To nepovažuju za dobrý výsledek.

Doporučujeme

Články odjinud