Omlazená Dacia Duster zná české ceny. Vejde se pod 300.000 Kč, má až 150 koní

Dacia Duster po faceliftu lehce zdražila, ale stále umí být dost levná. S automatem se a pohonem všech kol se ale cena přirozeně dost zvyšuje.

Po červnovém debutu se omlazená Dacia Duster dostává i do nabídky českého zastoupení. Pro své zákazníky má připravené čtyři výbavy a pět různých druhů pohonu. Základní výbava Access startuje na částce 284.900 Kč a je dostupná pouze s motorem TCe 90, tedy tříválcem s nepřímým vstřikováním paliva o výkonu 67 kW (91 koní). Výbava Access má ve standardu třeba denní a potkávací LED světlomety, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, přípravu na rádio či ocelové šestnáctky. 

Dacia Spring pomalu vstupuje na český trh. Nejlevnější EV spouští objednávky

Dacia Spring pomalu vstupuje na český trh. Nejlevnější EV spouští objednávky

Vyšší výbava Essential za minimálně 336.900 Kč přidá do vozu výškově nastavitelné sedadlo řidiče, 16palcová ocelová kola v jiném designu oproti Access a autorádio s bluetooth a čtyřmi reproduktory. Výbava je k dispozici s motory TCe 90 a TCe 100 LPG. Agregát s LPG dosahuje stejných výkonů jako TCe 90. Nádrž na plyn pojme 48,8 litrů. Zůstává i klasická palivová nádrž na 50 litrů benzínu.

U varianty Comfort už si můžete dopřát přeplňovaný přímovstřikový motor TCe 130 o výkonu 96 kW (130 koní) a s točivým momentem 240 N.m. Výbava je také k mání s dieselovým agregátem Blue dCi 115 o výkonu 84 kW (114 koní). Comfort zahrnuje třeba kliky dveří v barvě karoserie, elektrické ovládání zadních oken, zadní parkovací senzory a infotainment s možností zrcadlení chytrých telefonů. Zároveň je první výbavou, se kterou jde objednat pohon všech kol.

TEST Dacia Logan 1.0 TCe 100 LPG: Jedno z posledních normálních aut

TEST Dacia Logan 1.0 TCe 100 LPG: Jedno z posledních normálních aut

Nejvyšší varianta Prestige už má 17palcová kola z lehkých slitin, systém sledování slepého úhlu, automatickou klimatizaci, větší infotainment či zatmavená zadní okna. K dispozici je s výše zmíněnými motorizacemi a přidává k nim možnost zvolit verzi TCe 150, která dosahuje výkonu 150 koní a točivého momentu 250 N.m. K dispozici je s pohonem 4x4 i se žhavou novinkou v nabídce Dacie, dvouspojkovou převodovkou EDC. Pod půl milionu ale pořídit nejde. Bohužel také nelze mít automat s pohonem všech kol společně.

Dacia Duster 2021: Technické údaje a české ceny
Motor TCe 90 TCe 100 LPG* TCe 130 TCe 150 EDC
Objem [cm3] 999 999 1332 1332
Vstřikování nepřímé nepřímé přímé přímé
Výkon [kW/ot.min] 67/4400-4900 67/4400-4900 96/4500-6000 110/5250-6000
T. moment [N.m/ot.min] 160/2200-3750 160/2200-3750 240/1600-3500 250/1700-3250
Zrychlení [s] 13,1 15,1 10,6 9,7
Rychlost [km/h] 166 166 193 199
Spotřeba [l/100 km] 6,1 - 6,2 6,4 6,2 6,2
Cena Access [Kč] 284.900 - - -
Cena Essential [Kč] 336.900 346.900 - -
Cena Comfort [Kč] 369.900 379.900 422.900 -
Cena Prestige [Kč] 400.900 410.900 453.900 513.900
*uvedené údaje platí při provozu na benzín.
Dacia Duster 2021: Technické údaje a české ceny
Motor Blue dCi 115 Blue dCi 115 4x4 TCe 150 4x4
Objem [cm3] 1461 1332
Vstřikování common-rail přímé
Výkon [kW/ot.min] 84/3750 110/5250-6000
T. moment [N.m/ot.min] 260/1750-2750 250/1700-3250
Zrychlení [s] 10,2 10,2 10,6
Rychlost [km/h] 183 198 175
Spotřeba [l/100 km] 4,8 6,8 5,3
Cena Access [Kč] - - -
Cena Essential [Kč] - - -
Cena Comfort [Kč] 426.900 471.900 -
Cena Prestige [Kč] 457.900 502.900 518.900
Dacia Duster 2021: Rozměry
Verze  4x2 4x4
Zavazadlový prostor [l] 478 467
Maximální kapacita [l] 1623 1614
Délka [mm] 4341
Rozvor [mm] 2673 2676
Přední převis [mm] 842 841
Zadní převis [mm] 826 824
Šířka [mm] 1804
Výška [mm] 1633 1621
Přední rozchod [mm] 1563
Zadní rozchod [mm] 1570 1580

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků