Dacii Duster už v Česku koupíte s novými motory. Teď nabídne až 150 koní

Nabídka motorizací u Dacie Duster nebyla doteď zrovna pestrá. Od února však přichází rumunský pracant s další várkou motorizací a nabízí tak celkem široký výběr.

Již na začátku roku jsme přinesli zprávy, že dosti střídmá nabídka motorů pro Dacii Duster projde změnami. Teď už české zastoupení aktualizovalo svůj ceník a můžeme se na dosavadní novinky pod kapotou Dusteru podívat trochu blíže. Původní dvojice motorů se totiž od února rozšiřuje na celou pětici motorizací.

Začneme u nejslabší benzinové jednotky, a to u atmosférického čtyřválce 1.6 SCe o výkonu 84 kW (114 koní), který v nabídce zatím zůstává. Z dřívějška ale víme, že dlouho už pod kapotou Dusteru nevydrží, jelikož nesplňuje nejnovější normu Euro 6d-TEMP. Jestliže máte o starý motor zájem, pospěšte si. Jeho odstranění z nabídky se očekává na polovinu letošního roku. Šestnáctistovku má mimochodem nahradit litrový tříválec o výkonech kolem 74 kW (100 koní) a 85 kW (115 koní).

Dacia jede! Po Dusteru dostanou silnější motor i ostatní modely

Dacia jede! Po Dusteru dostanou silnější motor i ostatní modely

Nově teď do Dusteru putuje dvojice benzinových přeplňovaných čtyřválců 1.3 TCe, které dostanete s výkonem 96 kW (130 koní) nebo 110 kW (150 koní) a šestistupňovou manuální převodovkou. U těchto motorů ovšem není v ceníku možný příplatek za pohon všech kol. Uvidíme, zda Dacia později nabídku třináctistovek s pohonem 4x4 umožní.

Naftové čtyřválce 1.5 Blue dCi pak zůstávají na svém místě a stále je dostanete ve verzích o výkonu buď 70 kW (95 koní), nebo 85 kW (115 koní), přičemž silnější specifikace je k dostání s pohonem 4x4. Naftové patnáctistovky se pak odstranění obávat nemusí, také již splňují normu Euro 6d-TEMP.

Renault Clio jako malá hvězda Francie. Jak se v průběhu let vyvíjel?

Renault Clio jako malá hvězda Francie. Jak se v průběhu let vyvíjel?

Podle aktuálního ceníku platného od 1. února pak vychází nejlevněji právě Duster s odchozím motorem 1.6 SCe. U něj začíná cena se základní výbavou Access na 259.900 Kč. Na druhou stranu nejdražší verzí je právě model s naftovým čtyřválcem 1.5 Blue dCi a pohonem 4x4, který přijde v nové výbavě Techroad na 468.900 Kč.

Dacia Duster: Technická data a ceny od 1. února 2019
Motor 1.6 SCe 1.3 Tce 1.3 Tce 1.5 Blue dCi 1.5 Blue dCi
Emisní norma Euro 6c Euro 6d-TEMP Euro 6d-TEMP Euro 6d-TEMP Euro 6d-TEMP
Zdvihový objem [cm3] 1598 1332 1332 1461 1461
Největší výkon [kW/min] 84/5500 96/5000 110/zatím neuvedeno 70/3750 85/3750
Točivý moment [N.m/min] 156/4000 240/1600 zatím neuvedeno 240/1750 260/2000
Převodovka 5M(6M) 6M 6M 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 172(170) 191 zatím neuvedeno 167 179
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,9(12,9) zatím neuvedeno zatím neuvedeno 12,6 10,5
Komb. spotř. [l/100 km] 6,8(6,9) 6,0 zatím neuvedeno 4,4 4,4(4,7)
Cena Access [Kč] 259.900 - - -  
Cena Essential [Kč] 300.900
(345.900)
- - 353.900 -
Cena Comfort [Kč] 322.900
(367.900)
370.900 - - 391.900
(436.900)
Cena Prestige [Kč] 349.900
(394.900)
397.900 412.900 - 418.900
(463.900)
Cena Techroad [Kč] 354.900
(399.900)
402.900 417.900 - 423.900
(468.900)
*Údaje v závorkách platí pro verze 4x4        
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 51 příspěvků