Dacia Duster 2014: první jízdní dojmy

Stejně jako nedávno Škoda u Yetiho, také Dacia v případě svého malého SUV provedla modernizaci. A věřte tomu, že jenom u světel se opravdu neskončilo.
Seznam kapitol
  1. Drsnější design, Na první pohled
  2. Nová navigace?, Zatím bez Euro 6
  3. Jak jezdí, Stejný, ale lepší
  4. Fotogalerie (77x foto)
  5. Oficiální fotogalerie (59x foto)

Příběh Dacie Duster začal v roce 2010, kdy tato automobilka představila levné SUV s ambicemi oslovit především východní trhy (Dusterů se od té doby prodalo přes 450 000 kusů). Jenže co se nestalo, Duster si našel řadu příznivců po celé Evropě, kteří jej velmi často využívali jako automobil pro všední den a pro jízdu do města.

Na tom určitě není nic špatného, nicméně podle původního zaměření na podobný provoz Duster tak úplně připravený nebyl. Přesně tohle je ta hlavní stránka věci, kterou měl facelift změnit. A já jsem si téměř jistý, že díky modernizaci výrazně ubude těch, kteří nad tímto autem ještě stále ohrnovali nos.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nová maska a přepracované světlomety, to jsou hlavní rozdíly, které můžete najít na karoserii. V praxi vypadá Duster velmi dobře.

Drsnější design

Konkrétní novinky? Už od pohledu je jasné, že se měnil design (jak je to téměř vždy u běžných faceliftů). Nové jsou světlomety nebo chromová maska, vzadu najdete jakýsi chromový prvek na zadních svítilnách, zvětšily se střešní ližiny a jiná jsou samozřejmě také kola. Mimochodem o všechny tyto úpravy se nepostaral stejný designér, který navrhl původní Duster.

Test Dacia Duster 1,5 dCi 4x4: Drákula útočí

Test Dacia Duster 1,5 dCi 4x4: Drákula útočí

Ve skupině Renault-Dacia pracuje na designu 120 lidí. Když se objeví nový projekt, všichni mohou poslat své návrhy, ze kterých se postupnou selekcí vybere jeden vítězný. Jeho autor pak provází nové auto během celého vývoje. Jinak řečeno, původní designér (údajně z Mongolska) zrovna pracoval na jiném projektu, takže se modernizace účastnit nemohl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nové ližiny jsou větší, dostaly jakýsi otvor a nápis Duster. Vše má podtrhovat fakt, že je Duster drsná čtyřkolka.

Pár drobností na karoserii jednoznačně Dusteru pomohlo. Vypadá výrazně moderněji, možná i řekněme drsněji, nicméně jak známo, nejdrsnější výraz stejně zařídí plechová kola, bílá karoserie a černé nelakované nárazníky. Každopádně Duster už od pohledu díky faceliftu nepůsobí tak laciným dojmem, což je věc poměrně důležitá.

Ale Dacia se i tak stále snaží držet cenu na absolutním minimu, takže se objevují na jejích modelech občas řekněme úsměvné detaily. Jeden takový najdete na předních světlech. Ta nabízejí denní svícení. Svítí se klasickými žárovkami, nicméně když se podíváte blíže, zjistíte, že alespoň sklo těchto světel se tváří, jako kdyby šlo o diody.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jeden trochu úsměvný detail. Světla denního svícení se alespoň na pohled tváří, jako kdyby šlo o diody.

Na první pohled

Ještě více se toho událo v interiéru, i když to na první pohled není vidět. Předělaná je palubní deska, která díky faceliftu nabídne více odkládacích prostorů. Nový je i přístrojový štít, který opět nevypadá tak lacině, jako tomu bylo dříve. Tlačítka elektrického ovládání oken se odstěhovala klasicky na dveře a vzadu už nenajdete ten velmi nešťastně vypadající (řekněme si to upřímně) hadr kryjící zavazadelník. Na jeho místě se objevuje pevný kryt.

Spolu s modernizací souvisí ještě bohatší výbava. Hlavní novinkou je multimediální systém s navigací a tempomat. Je zajímavé, že ještě v době uvádění na trh modelu Lodgy Dacia na otázku, proč její MPV nemá tempomat, ale pouze omezovač, odpovídala, že zákazníci tempomat v podstatě nechtějí. Zřejmě došlo k přehodnocení tohoto stanoviska, což je pro zájemce samozřejmě dobrá zpráva.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Drsnější design, Na první pohled
  2. Nová navigace?, Zatím bez Euro 6
  3. Jak jezdí, Stejný, ale lepší
  4. Fotogalerie (77x foto)
  5. Oficiální fotogalerie (59x foto)
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

včera | Svět motorů | 48 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků