Dacia Duster 1.6 MPI přežívá dál. Teď plní normu Euro 6

Řadový atmosférický čtyřválec 1,6 l s příchodem na normu Euro 6 posílil, narostl mu výkon i točivý moment.
Dacia Duster 1.6 MPI přežívá dál. Teď plní normu Euro 6

Vypadalo to, že stará atmosférická jednotka 1,6 l pod kapotou Renaultů a Dacií padne za oběť emisním normám, ale inženýrům se díky rozsáhlé modernizaci podařilo protlačit motor, jehož kořeny sahají až do první poloviny 90. let, přes normu Euro 6.

Řadový atmosférický čtyřválec 1,6 l navíc s příchodem na normu Euro 6 posílil. Nyní má výkon 85 kW (115 k) v 5500 ot./min., což je o deset koní víc než předešlá verze šestnáctiventilové jednotky v Dacii Duster.

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Zvýšil se i točivý moment a to o 8 Nm na 156 Nm v 4000 ot./min. Podařilo se dramaticky snížit normovanou spotřebu a emise CO2 – o 30 %. Předokolka spotřebuje v kombinaci 6,4 litru na 100 km (145 g/km CO2), čtyřkolka pak 6,8 l/100 km (155 g/km CO2).

Základní provedení koupíte pořád od 249 900 korun, ale to má jen pohon předních kol a nedostanete ani klimatizaci. Čtyřkolka je k dostání ve vyšší výbavě od 332 900 korun, má o 115 kg vyšší hmotnost a o sekundu horší zrychlení z 0 na 100 km/h, i když má krátce poskládaný šestistupňový manuál proti pětistupňové převodovce předokolky.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků