Dacia Duster 1.6 MPI přežívá dál. Teď plní normu Euro 6

Řadový atmosférický čtyřválec 1,6 l s příchodem na normu Euro 6 posílil, narostl mu výkon i točivý moment.
Dacia Duster 1.6 MPI přežívá dál. Teď plní normu Euro 6

Vypadalo to, že stará atmosférická jednotka 1,6 l pod kapotou Renaultů a Dacií padne za oběť emisním normám, ale inženýrům se díky rozsáhlé modernizaci podařilo protlačit motor, jehož kořeny sahají až do první poloviny 90. let, přes normu Euro 6.

Řadový atmosférický čtyřválec 1,6 l navíc s příchodem na normu Euro 6 posílil. Nyní má výkon 85 kW (115 k) v 5500 ot./min., což je o deset koní víc než předešlá verze šestnáctiventilové jednotky v Dacii Duster.

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Zvýšil se i točivý moment a to o 8 Nm na 156 Nm v 4000 ot./min. Podařilo se dramaticky snížit normovanou spotřebu a emise CO2 – o 30 %. Předokolka spotřebuje v kombinaci 6,4 litru na 100 km (145 g/km CO2), čtyřkolka pak 6,8 l/100 km (155 g/km CO2).

Základní provedení koupíte pořád od 249 900 korun, ale to má jen pohon předních kol a nedostanete ani klimatizaci. Čtyřkolka je k dostání ve vyšší výbavě od 332 900 korun, má o 115 kg vyšší hmotnost a o sekundu horší zrychlení z 0 na 100 km/h, i když má krátce poskládaný šestistupňový manuál proti pětistupňové převodovce předokolky.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků