Dacia Duster 1.6 MPI přežívá dál. Teď plní normu Euro 6

Řadový atmosférický čtyřválec 1,6 l s příchodem na normu Euro 6 posílil, narostl mu výkon i točivý moment.
Dacia Duster 1.6 MPI přežívá dál. Teď plní normu Euro 6

Vypadalo to, že stará atmosférická jednotka 1,6 l pod kapotou Renaultů a Dacií padne za oběť emisním normám, ale inženýrům se díky rozsáhlé modernizaci podařilo protlačit motor, jehož kořeny sahají až do první poloviny 90. let, přes normu Euro 6.

Řadový atmosférický čtyřválec 1,6 l navíc s příchodem na normu Euro 6 posílil. Nyní má výkon 85 kW (115 k) v 5500 ot./min., což je o deset koní víc než předešlá verze šestnáctiventilové jednotky v Dacii Duster.

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Zvýšil se i točivý moment a to o 8 Nm na 156 Nm v 4000 ot./min. Podařilo se dramaticky snížit normovanou spotřebu a emise CO2 – o 30 %. Předokolka spotřebuje v kombinaci 6,4 litru na 100 km (145 g/km CO2), čtyřkolka pak 6,8 l/100 km (155 g/km CO2).

Základní provedení koupíte pořád od 249 900 korun, ale to má jen pohon předních kol a nedostanete ani klimatizaci. Čtyřkolka je k dostání ve vyšší výbavě od 332 900 korun, má o 115 kg vyšší hmotnost a o sekundu horší zrychlení z 0 na 100 km/h, i když má krátce poskládaný šestistupňový manuál proti pětistupňové převodovce předokolky.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků