Dacia Duster 1.6 MPI přežívá dál. Teď plní normu Euro 6

Řadový atmosférický čtyřválec 1,6 l s příchodem na normu Euro 6 posílil, narostl mu výkon i točivý moment.
Dacia Duster 1.6 MPI přežívá dál. Teď plní normu Euro 6

Vypadalo to, že stará atmosférická jednotka 1,6 l pod kapotou Renaultů a Dacií padne za oběť emisním normám, ale inženýrům se díky rozsáhlé modernizaci podařilo protlačit motor, jehož kořeny sahají až do první poloviny 90. let, přes normu Euro 6.

Řadový atmosférický čtyřválec 1,6 l navíc s příchodem na normu Euro 6 posílil. Nyní má výkon 85 kW (115 k) v 5500 ot./min., což je o deset koní víc než předešlá verze šestnáctiventilové jednotky v Dacii Duster.

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Zvýšil se i točivý moment a to o 8 Nm na 156 Nm v 4000 ot./min. Podařilo se dramaticky snížit normovanou spotřebu a emise CO2 – o 30 %. Předokolka spotřebuje v kombinaci 6,4 litru na 100 km (145 g/km CO2), čtyřkolka pak 6,8 l/100 km (155 g/km CO2).

Základní provedení koupíte pořád od 249 900 korun, ale to má jen pohon předních kol a nedostanete ani klimatizaci. Čtyřkolka je k dostání ve vyšší výbavě od 332 900 korun, má o 115 kg vyšší hmotnost a o sekundu horší zrychlení z 0 na 100 km/h, i když má krátce poskládaný šestistupňový manuál proti pětistupňové převodovce předokolky.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků