Dacia Duster dostane inovovaný diesel. Blue dCi nabídne vyšší výkon

Dacia představuje první výsledek přezbrojení svých dieselových motorů na přísnější emisní limity a měření.

Kvůli novým emisním předpisům a způsobu jejich měření se celá řada motorů i modelů přestává vyrábět. Někteří ale změnu stíhají, jako Dacia u nového Dusteru. Pokud jste si pořídili nový Duster s dieselovým motorem, možná vás bude mrzet, že jste prošvihli inovovaný motor Blue dCi.

Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Ten nyní automobilka prezentuje. Označení připomíná vznětové motory nové generace u konkurenčního PSA. I tady znamená "modrá" zkratka instalaci systému katalytické redukce do výfukového potrubí, pomocí vstřikování močoviny, kapaliny adBlue. 

Základ pod kapotou ale zůstane stále stejný. Pod tímto názvem se totiž skrývá už poněkolikáté zmodernizovaný motor 1,5 dCi. Jak verze s devadesáti, tak se sto deseti koni v rámci modernizace posílí o pět koňských sil. Navíc jednotky nabídnou o 30 Nm točivého momentu více. U slabší verze to znamená hodnotu 240, u silnější 260 Nm, vždy v 1.750 otáčkách za minutu.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Díky posilnění se zlepšila dynamika, zrychlení z nuly na sto o více než sekundu. Slabší verze teď stovku dosáhne za 12,6 sekund a silnější za 10,5. Nově se výkonnější dieselový Duster rozjede na 179 kilometrů za hodinu.

Normovaná spotřeba se přitom nemění. Oba motory v kombinovaném cyklu ukážou 4,4 litru na sto kilometrů. Na evropských trzích včetně toho českého se podle Dacie nové motory v nabídce objeví "v následujících týdnech".

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků