Dacia Duster dostane inovovaný diesel. Blue dCi nabídne vyšší výkon

Dacia představuje první výsledek přezbrojení svých dieselových motorů na přísnější emisní limity a měření.

Kvůli novým emisním předpisům a způsobu jejich měření se celá řada motorů i modelů přestává vyrábět. Někteří ale změnu stíhají, jako Dacia u nového Dusteru. Pokud jste si pořídili nový Duster s dieselovým motorem, možná vás bude mrzet, že jste prošvihli inovovaný motor Blue dCi.

Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Chcete malý užitkáč, ale chybí vám pohon 4x4? Dacia má elegantní řešení

Ten nyní automobilka prezentuje. Označení připomíná vznětové motory nové generace u konkurenčního PSA. I tady znamená "modrá" zkratka instalaci systému katalytické redukce do výfukového potrubí, pomocí vstřikování močoviny, kapaliny adBlue. 

Základ pod kapotou ale zůstane stále stejný. Pod tímto názvem se totiž skrývá už poněkolikáté zmodernizovaný motor 1,5 dCi. Jak verze s devadesáti, tak se sto deseti koni v rámci modernizace posílí o pět koňských sil. Navíc jednotky nabídnou o 30 Nm točivého momentu více. U slabší verze to znamená hodnotu 240, u silnější 260 Nm, vždy v 1.750 otáčkách za minutu.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Díky posilnění se zlepšila dynamika, zrychlení z nuly na sto o více než sekundu. Slabší verze teď stovku dosáhne za 12,6 sekund a silnější za 10,5. Nově se výkonnější dieselový Duster rozjede na 179 kilometrů za hodinu.

Normovaná spotřeba se přitom nemění. Oba motory v kombinovaném cyklu ukážou 4,4 litru na sto kilometrů. Na evropských trzích včetně toho českého se podle Dacie nové motory v nabídce objeví "v následujících týdnech".

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků