Dacia dělá vítr mezi automobilkami, Logan s naftou

Velmi oblíbený model rumunské automobilky Dacia dostane konečně pod kapotu dlouho očekávaný nafťák. K tomuto kroku se Dacia odhodlala poté, co s Loganem slaví velké prodejní úspěchy nejen na nenáročných trzích, jako je Rumunsko či Rusko, ale také ve střední a západní Evropě. A to i přesto, že v posledních měsících vyplouvaly přes media nepravdivé zprávy o nekvalitě tohoto vozu.

Dacia Logan dostane v počátku jeden nafťák ve dvou verzích. Bude se jednat o koncernový motor 1.5 dCi, který bude do zemí EU dodávan ve verzi, která plní EURO IV a bude dosahova výkonu 50 kW (68 k) a kroutící moment 160 Nm. Do zemí, kde nejsou takové emisní normy, bude dodávan ve verzi, která plní normu EURO III. Tento motor bude dosahovat výkonu 48 kW (65 k) a kroutící moment shodně 160 Nm.

S tímto nafťákem sprintuje na stovku Logan za 15 s, resp. 15,5 s a dosáhne maximální rychlosti 158 resp. 155 km/h. Logan s nafťákem se v kombi cyklu spokojí se 4,7 l paliva na 100 km.

Dacia si od nasazení naftového motoru poměrně dost slibuje, protože hlad po nafťácích je v Evropě velký a právě toto má pomoci k ještě větší prodejnosti. V brzké době se také očekává definitivní zveřejnění verze Combi.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků