Dacia dělá vítr mezi automobilkami, Logan s naftou

Velmi oblíbený model rumunské automobilky Dacia dostane konečně pod kapotu dlouho očekávaný nafťák. K tomuto kroku se Dacia odhodlala poté, co s Loganem slaví velké prodejní úspěchy nejen na nenáročných trzích, jako je Rumunsko či Rusko, ale také ve střední a západní Evropě. A to i přesto, že v posledních měsících vyplouvaly přes media nepravdivé zprávy o nekvalitě tohoto vozu.

Dacia Logan dostane v počátku jeden nafťák ve dvou verzích. Bude se jednat o koncernový motor 1.5 dCi, který bude do zemí EU dodávan ve verzi, která plní EURO IV a bude dosahova výkonu 50 kW (68 k) a kroutící moment 160 Nm. Do zemí, kde nejsou takové emisní normy, bude dodávan ve verzi, která plní normu EURO III. Tento motor bude dosahovat výkonu 48 kW (65 k) a kroutící moment shodně 160 Nm.

S tímto nafťákem sprintuje na stovku Logan za 15 s, resp. 15,5 s a dosáhne maximální rychlosti 158 resp. 155 km/h. Logan s nafťákem se v kombi cyklu spokojí se 4,7 l paliva na 100 km.

Dacia si od nasazení naftového motoru poměrně dost slibuje, protože hlad po nafťácích je v Evropě velký a právě toto má pomoci k ještě větší prodejnosti. V brzké době se také očekává definitivní zveřejnění verze Combi.

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

včera | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky