Dacia dělá vítr mezi automobilkami, Logan s naftou

Velmi oblíbený model rumunské automobilky Dacia dostane konečně pod kapotu dlouho očekávaný nafťák. K tomuto kroku se Dacia odhodlala poté, co s Loganem slaví velké prodejní úspěchy nejen na nenáročných trzích, jako je Rumunsko či Rusko, ale také ve střední a západní Evropě. A to i přesto, že v posledních měsících vyplouvaly přes media nepravdivé zprávy o nekvalitě tohoto vozu.

Dacia Logan dostane v počátku jeden nafťák ve dvou verzích. Bude se jednat o koncernový motor 1.5 dCi, který bude do zemí EU dodávan ve verzi, která plní EURO IV a bude dosahova výkonu 50 kW (68 k) a kroutící moment 160 Nm. Do zemí, kde nejsou takové emisní normy, bude dodávan ve verzi, která plní normu EURO III. Tento motor bude dosahovat výkonu 48 kW (65 k) a kroutící moment shodně 160 Nm.

S tímto nafťákem sprintuje na stovku Logan za 15 s, resp. 15,5 s a dosáhne maximální rychlosti 158 resp. 155 km/h. Logan s nafťákem se v kombi cyklu spokojí se 4,7 l paliva na 100 km.

Dacia si od nasazení naftového motoru poměrně dost slibuje, protože hlad po nafťácích je v Evropě velký a právě toto má pomoci k ještě větší prodejnosti. V brzké době se také očekává definitivní zveřejnění verze Combi.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků