Ďábelský sprinter jde do výslužby. Toto je poslední Challenger SRT Demon

Nejlépe zrychlující sériový vůz na světě se ve výrobě dlouho neohřál. Chrysler po roce a pár měsících uzavírá jeho limitovanou edici posledním kouskem z celkově 3300 aut.

Má sice poháněná pouze kola zadní nápravy, nicméně s pneumatikami Nitto NTO5R o rozměru 315/40 R18, které jsou určené pro sprinty, umí Dodge Challenger SRT Demon předvádět vskutku neuvěřitelné věci. Jsou natolik lepivé, že se vůz při plném zatížení staví na zadní. Aby ne, když má pod přední kapotou přepracovaný kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 litru z verze Hellcat.

Kdo zaváhá, nežere! Brutální Dodge Challenger SRT Demon letos skončí

Kdo zaváhá, nežere! Brutální Dodge Challenger SRT Demon letos skončí

Tato pohonná jednotka je schopna vyprodukovat 852 koní při 6500 otáčkách za minutu, maximální točivý moment 1044 newtonmetrů a ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovku TorqueFlite 8HP90 umí akcelerovat z místa na 60 mil v hodině (tedy 96,54 km/h) za 2,3 sekundy.

Také další dynamické parametry jsou fantastické. Demon zvládne čtvrt míle za 9,65 vteřiny a v cíli mu naměříte rychlost 225,4 km/h. A teď si představte, že tohle všechno může být vaše za v přepočtu 1,91 milionu korun. Může, ale už dlouho být nemusí.

Dodge má akci 1+1! Poslední Demon koupíte jen v páru s posledním Viperem

Dodge má akci 1+1! Poslední Demon koupíte jen v páru s posledním Viperem

Automobilka Chrysler se pochlubila fotografiemi posledního vyrobeného kousku, který nedávno sjel z výrobní linky v kanadském Bramptonu. Firma vyrobila přesně tolik aut, kolik loni při oficiální světové premiéře Demonu slíbila – pouhých 3300.

Nejlepší na tom je, že poslední Dodge Challenger SRT Demon osazený speciální plaketou půjde už příští měsíc do společné dražby přes aukční dům Barrett-Jackson s rovněž posledním Dodgem Viper s motorem 8.4 V10 (654 koní), přičemž tato dvojka bude nabízena jako jeden balíček s názvem „The ultimate last chance“, tedy něco jako definitivně poslední šance. Přihodíte si?

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků