Czinger ukázal naživo svůj hypersport 21C. Značka chce být průkopníkem v oboru

Po on-line premiéře už nový malosériový výrobce Czinger ukazuje hypersport 21C rovněž naživo a přidává další zajímavé informace.

Nová kalifornská automobilka Czinger zaujala svět hypersportů pár dní zpátky při představení svého modelu 21C. Ambice má automobilka vskutku velké. Chce se totiž stát jednou ze slavných značek 21. století, a to jakožto průkopník nových technologií a pracovních postupů v automobilovém průmyslu. Vždyť titulky o hypersportu vyrobeném na 3D tiskárně doslova obletěly média po celém světě.

Hypersport 21C se tedy vyznačuje celou řadou komponentů vyrobených za pomocí 3D tisku, ať už mluvíme o dílech podvozku, motoru nebo částech samotného šasi vozu. Výsledkem jsou díly, které mají na dnešní poměry velice organický design a zároveň ty nejlepší možné vlastnosti. Suchá hmotnost dvoumístného modelu pod 1200 kg mluví za vše.

Czinger C21 oficiálně: Brutální hybrid dá stovku pod dvě sekundy. Zní úžasně!

Czinger C21 oficiálně: Brutální hybrid dá stovku pod dvě sekundy. Zní úžasně!

A to mluvíme o hybridu. Srdcem vozu je sice 2,88litrový V8 vlastní výroby, s plochou klikovou hřídelí, dvojicí turbodmychadel a schopností vytáčet se až k 11.000 ot./min, této strojovně ovšem sekunduje celkem čtveřice elektromotorů a lithium-titanátová baterie, jejíž použití se v automobilovém průmyslu teprve probouzí.

Na zmíněnou hmotnost je poté systémový výkon hybridního ústrojí 1250 koní (919 kW) více než dostatečný. Zdolání čtvrtmíle ve 21C je podle Czingeru otázkou 8,1 vteřiny, na stovku se má hypersport rozjet za 1,9 vteřiny a disciplínu 0-300-0 prý zvládá do 15 vteřin. Maximálně však automobilka hledí na atakování rychlosti až 432 km/h.

Aston Martin ruší start Valkyrie v Le Mans. Odstupuje z třídy hyperaut a pozastavuje vývoj

Aston Martin ruší start Valkyrie v Le Mans. Odstupuje z třídy hyperaut a pozastavuje vývoj

21C bude produkcí limitováno na 80 kusů, přičemž zájemci budou mít možnost z výběru komfortnější silniční verze, nebo dále odlehčené varianty zaměřené spíše na okruhy. Specifikace se liší, jak po stránce techniky, tak vnějším designem či zařízením dvoumístného interiéru, ve kterém pasažéři sedí za sebou jako ve stíhačce.

Už nyní přitom Czinger zmiňuje, že 21C bude teprve první sérii modelů, které automobilka chystá postavit na základě použitých technologií. Produkce bude probíhat v Los Angeles v Kalifornii. Živé představení proběhlo v Londýně jako alternativa zrušeného autosalonu v Ženevě.

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků