Czinger ukázal naživo svůj hypersport 21C. Značka chce být průkopníkem v oboru

Po on-line premiéře už nový malosériový výrobce Czinger ukazuje hypersport 21C rovněž naživo a přidává další zajímavé informace.

Nová kalifornská automobilka Czinger zaujala svět hypersportů pár dní zpátky při představení svého modelu 21C. Ambice má automobilka vskutku velké. Chce se totiž stát jednou ze slavných značek 21. století, a to jakožto průkopník nových technologií a pracovních postupů v automobilovém průmyslu. Vždyť titulky o hypersportu vyrobeném na 3D tiskárně doslova obletěly média po celém světě.

Hypersport 21C se tedy vyznačuje celou řadou komponentů vyrobených za pomocí 3D tisku, ať už mluvíme o dílech podvozku, motoru nebo částech samotného šasi vozu. Výsledkem jsou díly, které mají na dnešní poměry velice organický design a zároveň ty nejlepší možné vlastnosti. Suchá hmotnost dvoumístného modelu pod 1200 kg mluví za vše.

Czinger C21 oficiálně: Brutální hybrid dá stovku pod dvě sekundy. Zní úžasně!

Czinger C21 oficiálně: Brutální hybrid dá stovku pod dvě sekundy. Zní úžasně!

A to mluvíme o hybridu. Srdcem vozu je sice 2,88litrový V8 vlastní výroby, s plochou klikovou hřídelí, dvojicí turbodmychadel a schopností vytáčet se až k 11.000 ot./min, této strojovně ovšem sekunduje celkem čtveřice elektromotorů a lithium-titanátová baterie, jejíž použití se v automobilovém průmyslu teprve probouzí.

Na zmíněnou hmotnost je poté systémový výkon hybridního ústrojí 1250 koní (919 kW) více než dostatečný. Zdolání čtvrtmíle ve 21C je podle Czingeru otázkou 8,1 vteřiny, na stovku se má hypersport rozjet za 1,9 vteřiny a disciplínu 0-300-0 prý zvládá do 15 vteřin. Maximálně však automobilka hledí na atakování rychlosti až 432 km/h.

Aston Martin ruší start Valkyrie v Le Mans. Odstupuje z třídy hyperaut a pozastavuje vývoj

Aston Martin ruší start Valkyrie v Le Mans. Odstupuje z třídy hyperaut a pozastavuje vývoj

21C bude produkcí limitováno na 80 kusů, přičemž zájemci budou mít možnost z výběru komfortnější silniční verze, nebo dále odlehčené varianty zaměřené spíše na okruhy. Specifikace se liší, jak po stránce techniky, tak vnějším designem či zařízením dvoumístného interiéru, ve kterém pasažéři sedí za sebou jako ve stíhačce.

Už nyní přitom Czinger zmiňuje, že 21C bude teprve první sérii modelů, které automobilka chystá postavit na základě použitých technologií. Produkce bude probíhat v Los Angeles v Kalifornii. Živé představení proběhlo v Londýně jako alternativa zrušeného autosalonu v Ženevě.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 136 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků