CZECH TRUCK PRIX 2001

O prvním zářiovém víkendu se na mosteckém autodromu konaly závody Evropského poháru tahačů. Letošní ročník se odlišoval způsobem bodování, kdy se po šesti letech řazení do dvou skupin, vrátil k bodování ve třech skupinách - Race Truck, Super Race Truck skupiny A a B.
CZECH TRUCK PRIX  2001

Odlišoval se ale také počtem českých reprezentantů, letos startovali pouze dva - František Vojtíšek a Stanislav Matějovský. Ovšem kromě týmů zmiňovaných jezdců nás zastupovala ještě stáj Buggyra, v jejímž čele stojí dvojnásobný evropský šampion v závodech tahačů Martin Koloc. Za tento tým na závodech startoval německý jezdec Gred Körber.

František " Frankie" Vojtíšek zažíval v sobotu na vlastní kůži, co to znamená být jednou dole a jednou nahoře. Nejprve suveréně zvítězil v kvalifikačním závodě, aby se vzápětí dozvěděl, že bude penalizován deseti vteřinami za překročení rychlosti. Čekala ho tedy čtvrtá startovní pozice v pohárovém závodě.

Samotný závod provázel hustý a setrvalý déšť a hlasitá podpora fanoušků, kteří doufali, že Frankie dosáne alespoň třetího místa. Hned na začátku však vypadl Němec Lenz, který nezvládl svůj stroj na kluzkém povrchu a hned poté byl, do té chvíle vedoucí Bernau, penalizován za předčasný start . Tím se náš jezdec dostal na druhé místo. Rakušan Allgäuer vydržel setrvalému tlaku Vojtíška odolávat po pět kol, potom se v zatáčce dostal mimo trať a Frankimu pak stačilo dojet si pro vítězství.

V neděli paradoxně počasí našemu jezdci nepřálo - bylo totiž sucho. On sám říká, že má raději mokrou dráhu a svá slova také vzápětí potvrdil, když v kvalifikaci dojel až na pátém místě. V hlavním závodě se mu pak vedlo lépe a svou dravou jízdou a také trochu díky odstoupení Němce Lenze dosáhl pěkného třetího místa. V celkovém hodnocení si udržel pátou příčku.

Stanislav Matějovský měl v průběhu závodů starosti s motorem. Dokonce nastala situace, kdy kvalifikační závod jel s ne zcela opraveným vozem, přesto zajel velmi dobře - obsadil třetí místo. V samotném závodě třídy B pak suveréně zvítězil a upevnil si tak vedoucí pozici v celkovém hodnocení.

Stáj Buggyra zklamala sebe i diváky. Přes velká očekávání a přípravy nedokončil Körber ani jeden ze závodů. Oba předčasně ukončil pro poruchu vozu. Úvodní a testovací sezona tedy nevychází tak, jak si stáj představovala, ale podle vlastních slov, nezoufá si a s nadějí se připravuje na další závody.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků