Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

Bugatti, Aston Martin, McLaren a naposledy i Hyundai se řadí mezi automobilky, které nedávno představily vozítka pro ty nejmenší zákazníky. Pokud však hledáte něco blíže domovině, bez elektrického pohonu a se špetkou retra, u samotné Škody nehledejte. Na naší scéně přivádí zpátky na svět klasická šlapací autíčka někdo jiný, ve Zlíně působící firma Czech Pedal Car.

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Jak uvádějí sami tvůrci, ve světě jsou dnes kvalitní šlapací autíčka ceněna stejně jako historická vozidla a stávají se tak sběratelskou záležitostí. Stačí vzpomenout na legendární šlapací Moskvič v pastelově modré. Proto se u Czech Pedal Car rozhodli rozjet svou vlastní výrobu šlapacích autíček na zakázku.

I Škoda uměla prodávat auta skrze fotky. Dobové snímky mají ohromné kouzlo!

I Škoda uměla prodávat auta skrze fotky. Dobové snímky mají ohromné kouzlo!

V tuto chvíli je v portfoliu firmy trojice modelů. Označení 440 naznačuje tvary kabrioletů Škoda 450/Felicia, model ZK1000 odkazuje na Škodu 1000 MB, kdežto Monte Carlo je taky „embéčkem“, avšak vyvedeným do závodních barev včetně dodatečné světelné rampy a dalších detailů. Společnost už pracuje i na modelu Tatry 603, přičemž dříve vzniklo i pár kusů staré nákladní Tatry 148 (viz video níže).

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Samotná ruční výroba šlapacích autíček se pak podobá zadání výroby opravdového automobilu. „Jedná se o kusovou ruční výrobu, kdy zákazník obdrží své výrobní číslo, určí si barvu a autíčko se pro něj začne vyrábět,“ zmiňuje výrobce. Zvolit můžete i příplatky jako třeba funkční osvětlení vozu vpředu i vzadu, polepy karoserie a další.

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Samotná konstrukce je hliníková a vybavená nastavitelným sedlem, a s ohlédnutím na pořádnou jízdu, má vydržet i hrubé zacházení. Odolnost je zmiňována i pro karoserii z ručně vkládaného sklolaminátu, nárazníky jsou zase uchyceny na gumových silentblocích. Nechybí funkční klakson, zatímco přístrojová deska je vyhotovena ve formě samolepky na palubní desce.

Škoda 760 mohla všechno změnit. Moderní vůz však odstřelili Němci

Škoda 760 mohla všechno změnit. Moderní vůz však odstřelili Němci

Povedeným detailem je kromě registračních značek i samotné výrobní číslo, kdy je na konstrukci autíčka umístěn štítek s označením modelu, výrobním číslem, typem, rokem a měsícem výroby a nosností. Ke každému modelu dodává firma i technický průkaz s místem na fotografii a kolonkami pro údaje majitele vozítka.

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

A cenovka? Modely 440 a ZK1000 začínají na 18.400 Kč, kdežto Monte Carlo už standardně obsahuje některou příplatkovou výbavu (třeba zmíněnou světelnou rampu, polepy, černé čalounění a dvoutónový klakson), která cenovku posunuje na 25.750 Kč.

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Pro kutily však nabízí Czech Pedal Car i stavebnici, umožňující si šlapací autíčko postavit doma. Na odvážlivce tak čeká i vlastnoruční lakování karoserie barvou, kterou si sežene. Případně firma zajistí už nabarvenou karoserii s přípravou otvorů pro umístění světlometů. Zbytek zůstane na majiteli. Vlastní úsilí ušetří pár korun, stavebnice totiž vychází na 14.800 Kč.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

včera | Jan Mička | 35 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků