Po zhruba pěti a půl letech od přechodu na výrobu pouze elektrických modelů slaví továrna Volkswagenu v německém Cvikově milník 1 milionu vyrobených elektromobilů. Závod byl pro koncern prvním, který ve prospěch elektromobility zcela ukončil produkci spalovacích vozů. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově Zdroj: Volkswagen

Po zhruba pěti a půl letech od přechodu na výrobu pouze elektrických modelů slaví továrna Volkswagenu v německém Cvikově milník 1 milionu vyrobených elektromobilů. Závod byl pro koncern prvním, který ve prospěch elektromobility zcela ukončil produkci spalovacích vozů. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově | Zdroj: Volkswagen

Jubilejním kusem nové éry se stal hatchback ID.3 v silnější variantě GTX Performance a červené metalíze Kings Red pro zákazníka z Bavorska. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově Zdroj: Volkswagen

Jubilejním kusem nové éry se stal hatchback ID.3 v silnější variantě GTX Performance a červené metalíze Kings Red pro zákazníka z Bavorska. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově | Zdroj: Volkswagen

Výchozím bodem přechodu výhradně na elektromobily bylo v listopadu 2019 zahájení výroby právě modelu ID.3. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově Zdroj: Volkswagen

Výchozím bodem přechodu výhradně na elektromobily bylo v listopadu 2019 zahájení výroby právě modelu ID.3. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově | Zdroj: Volkswagen

Konec tehdejší éry nicméně proběhl až v červnu 2020,  kdy z montážní linky sjel úplně poslední spalovák , konkrétně sedmá generace Golfu R Variant. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově Zdroj: Volkswagen

Konec tehdejší éry nicméně proběhl až v červnu 2020, kdy z montážní linky sjel úplně poslední spalovák, konkrétně sedmá generace Golfu R Variant. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově | Zdroj: Volkswagen

Přechod na elektromobilitu zde proběhl v rámci masivních investic ve výši 1,2 miliardy eur (cca 30 miliard korun). | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově Zdroj: Volkswagen

Přechod na elektromobilitu zde proběhl v rámci masivních investic ve výši 1,2 miliardy eur (cca 30 miliard korun). | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově | Zdroj: Volkswagen

Kromě Volkswagenů ID.3, ID.4 a ID.5 se dnes na místě vyrábí i vozy dalších koncernových značek – Audi Q4 e-tron (včetně provedení Sportback) a Cupra Born. Vznikají tu také karoserie pro Bentley Bentayga a Lamborghini Urus. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově Zdroj: Volkswagen

Kromě Volkswagenů ID.3, ID.4 a ID.5 se dnes na místě vyrábí i vozy dalších koncernových značek – Audi Q4 e-tron (včetně provedení Sportback) a Cupra Born. Vznikají tu také karoserie pro Bentley Bentayga a Lamborghini Urus. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově | Zdroj: Volkswagen

Značka dodává, že „dodnes bylo zákazníkům po celém světě dodáno 2,3 milionu aut na platformě MEB všech koncernových značek – to znamená, že téměř každý druhý elektromobil registrovaný koncernem Volkswagen pochází ze Cvikova“. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově Zdroj: Volkswagen

Značka dodává, že „dodnes bylo zákazníkům po celém světě dodáno 2,3 milionu aut na platformě MEB všech koncernových značek – to znamená, že téměř každý druhý elektromobil registrovaný koncernem Volkswagen pochází ze Cvikova“. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově | Zdroj: Volkswagen

Pouze za rok 2024 odjelo z linky ve Cvikově 204.000 vozů. V celkovém hledisku od roku 1990, kdy Volkswagen závod převzal, zde ovšem vzniklo přes 7 milionů vozů. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově Zdroj: Volkswagen

Pouze za rok 2024 odjelo z linky ve Cvikově 204.000 vozů. V celkovém hledisku od roku 1990, kdy Volkswagen závod převzal, zde ovšem vzniklo přes 7 milionů vozů. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově | Zdroj: Volkswagen

Ve „spalovací éře“ to byly nejčastěji modely Polo, Golf či Passat v nejrůznějších specifikacích. Historie cvikovského závodu nakonec sahá až do roku 1904. Zprvu byl domovem značky Horch, v dobách NDR tu zase vznikaly Trabanty. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově Zdroj: Volkswagen

Ve „spalovací éře“ to byly nejčastěji modely Polo, Golf či Passat v nejrůznějších specifikacích. Historie cvikovského závodu nakonec sahá až do roku 1904. Zprvu byl domovem značky Horch, v dobách NDR tu zase vznikaly Trabanty. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově | Zdroj: Volkswagen

Ačkoliv však titulková zmínka výrobního milníku zní pro VW úspěšně, německá automobilka se nadále potýká s tématy nevýdělečnosti produkce elektromobilů a nutného šetření nákladů. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově Zdroj: Volkswagen

Ačkoliv však titulková zmínka výrobního milníku zní pro VW úspěšně, německá automobilka se nadále potýká s tématy nevýdělečnosti produkce elektromobilů a nutného šetření nákladů. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově | Zdroj: Volkswagen

V tiskové zprávě tak zmiňuje už během roku 2026 seskupení výroby některých zmíněných modelů do jiných závodů, přičemž ve Cvikově „zkoumá slibné možnosti v perspektivních oblastech podnikání oběhového hospodářství“. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově Zdroj: Volkswagen

V tiskové zprávě tak zmiňuje už během roku 2026 seskupení výroby některých zmíněných modelů do jiných závodů, přičemž ve Cvikově „zkoumá slibné možnosti v perspektivních oblastech podnikání oběhového hospodářství“. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově | Zdroj: Volkswagen

Ze současné éry milionu vyrobených elektromobilů by se tedy mohl závod proměnit v recyklační centrum koncernu. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově Zdroj: Volkswagen

Ze současné éry milionu vyrobených elektromobilů by se tedy mohl závod proměnit v recyklační centrum koncernu. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově | Zdroj: Volkswagen

| Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově Zdroj: Volkswagen

| Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově | Zdroj: Volkswagen

Jubilejním kusem nové éry se stal hatchback ID.3 v silnější variantě GTX Performance a červené metalíze Kings Red pro zákazníka z Bavorska. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově Zdroj: Volkswagen
Výchozím bodem přechodu výhradně na elektromobily bylo v listopadu 2019 zahájení výroby právě modelu ID.3. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově Zdroj: Volkswagen
Konec tehdejší éry nicméně proběhl až v červnu 2020,  kdy z montážní linky sjel úplně poslední spalovák , konkrétně sedmá generace Golfu R Variant. | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově Zdroj: Volkswagen
Přechod na elektromobilitu zde proběhl v rámci masivních investic ve výši 1,2 miliardy eur (cca 30 miliard korun). | Výrobní závod Volkswagenu ve Cvikově Zdroj: Volkswagen
13
Fotogalerie

Cvikovský závod Volkswagenu už vyrobil 1 milion elektromobilů. Budoucnost má ale nejistou

Továrna v západním Sasku možná dosáhla svého produkčního vrcholu, výhledově by totiž mohla své působení opět razantně změnit.

Po zhruba pěti a půl letech od přechodu na výrobu pouze elektrických modelů slaví továrna Volkswagenu v německém Cvikově milník 1 milionu vyrobených elektromobilů. Závod byl pro koncern prvním, který ve prospěch elektromobility zcela ukončil produkci spalovacích vozů. Jubilejním kusem nové éry se stal hatchback ID.3 v silnější variantě GTX Performance a červené metalíze Kings Red pro zákazníka z Bavorska.

Výchozím bodem přechodu výhradně na elektromobily bylo v listopadu 2019 zahájení výroby právě modelu ID.3. Konec tehdejší éry nicméně proběhl až v červnu 2020, kdy z montážní linky sjel úplně poslední spalovák, konkrétně sedmá generace Golfu R Variant. Přechod na elektromobilitu zde proběhl v rámci masivních investic ve výši 1,2 miliardy eur (cca 30 miliard korun).

Kromě Volkswagenů ID.3, ID.4 a ID.5 se dnes na místě vyrábí i vozy dalších koncernových značek – Audi Q4 e-tron (včetně provedení Sportback) a Cupra Born. Vznikají tu také karoserie pro Bentley Bentayga a Lamborghini Urus. Značka dodává, že „dodnes bylo zákazníkům po celém světě dodáno 2,3 milionu aut na platformě MEB všech koncernových značek – to znamená, že téměř každý druhý elektromobil registrovaný koncernem Volkswagen pochází ze Cvikova“.

Pouze za rok 2024 odjelo z linky ve Cvikově 204.000 vozů. V celkovém hledisku od roku 1990, kdy Volkswagen závod převzal, zde vzniklo přes 7 milionů vozů – ve „spalovací éře“ to byly nejčastěji modely Polo, Golf či Passat v nejrůznějších specifikacích. Historie cvikovského závodu nakonec sahá až do roku 1904. Zprvu byl domovem značky Horch, v dobách NDR tu zase vznikaly Trabanty.

Ačkoliv titulková zmínka výrobního milníku zní pro VW úspěšně, německá automobilka se nadále potýká s tématy nevýdělečnosti produkce elektromobilů a nutného šetření nákladů. V tiskové zprávě tak zmiňuje už během roku 2026 seskupení výroby některých zmíněných modelů do jiných závodů, přičemž ve Cvikově „zkoumá slibné možnosti v perspektivních oblastech podnikání oběhového hospodářství“. Ze současné éry milionu vyrobených elektromobilů by se mohl závod proměnit v recyklační centrum koncernu.

Zdroj: Volkswagen | Zdroj videa: Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud