Cupra už není nejsilnější Atecou. U ABT přidali další 50 koní!

Nestačí vám pro Cupru Ateca 300 koní? ABT má řešení, jako obvykle.

Je to docela jednoznačné. Jakéhokoli extrému se dotkne automobilka u sériového auta, i ten půjde ještě posunout. Ať už je cíl inženýrů jakýkoli, musí vždy počítat s více proměnnými a větší opatrností, než si může dovolit nezávislá, byť renomovaná, tuningová společnost. Proto potom ani nepřekvapí, že 300 koní v kompaktním mainstremovém SUV není dost.

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

Na starost si Cupru Ateca, první počin samostatné značky Cupra, vzala společnost ABT, která má s laděním sériových i závodních vozů koncernu Volkswagen bohaté zkušenosti. Dvoulitrové TSI normálně dává 224 kilowattů, tedy 300 koňských sil.

Po ladění u ABT umí o padesát koní více, 261 kilowattů. Maximální točivý moment 440 Nm je k dispozici mezi 2000 a 5200 otáčkami za minutu. Zlepšily se tak i dynamické hodnoty. Zrychlení z nuly na sto nyní zabere rovných 5 sekund namísto 5,2 sekund. Maximální rychlost vzrostla o 10 km/h na 255 km/h.

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Potěší, že u většího výkonu to nezůstalo. ABT snížil i podvozek, nové jsou tlumiče a pružiny. Cupra je nyní obuta na dvacetipalcových discích v matné černé. Oficiální premiéru bude mít novinka na show v Essenu. Ta se koná od 1. do 9. prosince.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

dnes | Jan Mička | 35 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků