Cupra už není nejsilnější Atecou. U ABT přidali další 50 koní!

Nestačí vám pro Cupru Ateca 300 koní? ABT má řešení, jako obvykle.

Je to docela jednoznačné. Jakéhokoli extrému se dotkne automobilka u sériového auta, i ten půjde ještě posunout. Ať už je cíl inženýrů jakýkoli, musí vždy počítat s více proměnnými a větší opatrností, než si může dovolit nezávislá, byť renomovaná, tuningová společnost. Proto potom ani nepřekvapí, že 300 koní v kompaktním mainstremovém SUV není dost.

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

Na starost si Cupru Ateca, první počin samostatné značky Cupra, vzala společnost ABT, která má s laděním sériových i závodních vozů koncernu Volkswagen bohaté zkušenosti. Dvoulitrové TSI normálně dává 224 kilowattů, tedy 300 koňských sil.

Po ladění u ABT umí o padesát koní více, 261 kilowattů. Maximální točivý moment 440 Nm je k dispozici mezi 2000 a 5200 otáčkami za minutu. Zlepšily se tak i dynamické hodnoty. Zrychlení z nuly na sto nyní zabere rovných 5 sekund namísto 5,2 sekund. Maximální rychlost vzrostla o 10 km/h na 255 km/h.

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Potěší, že u většího výkonu to nezůstalo. ABT snížil i podvozek, nové jsou tlumiče a pružiny. Cupra je nyní obuta na dvacetipalcových discích v matné černé. Oficiální premiéru bude mít novinka na show v Essenu. Ta se koná od 1. do 9. prosince.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků