Cupra už není nejsilnější Atecou. U ABT přidali další 50 koní!

Nestačí vám pro Cupru Ateca 300 koní? ABT má řešení, jako obvykle.

Je to docela jednoznačné. Jakéhokoli extrému se dotkne automobilka u sériového auta, i ten půjde ještě posunout. Ať už je cíl inženýrů jakýkoli, musí vždy počítat s více proměnnými a větší opatrností, než si může dovolit nezávislá, byť renomovaná, tuningová společnost. Proto potom ani nepřekvapí, že 300 koní v kompaktním mainstremovém SUV není dost.

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

Na starost si Cupru Ateca, první počin samostatné značky Cupra, vzala společnost ABT, která má s laděním sériových i závodních vozů koncernu Volkswagen bohaté zkušenosti. Dvoulitrové TSI normálně dává 224 kilowattů, tedy 300 koňských sil.

Po ladění u ABT umí o padesát koní více, 261 kilowattů. Maximální točivý moment 440 Nm je k dispozici mezi 2000 a 5200 otáčkami za minutu. Zlepšily se tak i dynamické hodnoty. Zrychlení z nuly na sto nyní zabere rovných 5 sekund namísto 5,2 sekund. Maximální rychlost vzrostla o 10 km/h na 255 km/h.

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Potěší, že u většího výkonu to nezůstalo. ABT snížil i podvozek, nové jsou tlumiče a pružiny. Cupra je nyní obuta na dvacetipalcových discích v matné černé. Oficiální premiéru bude mít novinka na show v Essenu. Ta se koná od 1. do 9. prosince.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků