Cupra UrbanRebel Concept je genderově neutrální závoďák s výkonem až 320 kW

Studie městského elektromobilu může vypadat i takto. Španělská automobilka začíná závodní verzí civilního auta, které uvidíme v roce 2025.

Automobilka Cupra před nedávnem šokovala ukázkou nového elektrického modelu, na které byly vidět jen zadní svítilny a obří zadní křídlo. Nyní už se koncept konečně představuje v plné parádě. Jmenuju se UrbanRebel a naznačuje budoucí designový styl městského elektromobilu, který bude na trhu v roce 2025.

Výsledné auto samozřejmě nebude vypadat takhle. Cupra jen chtěla ukázat, že je pro ni motorsport na prvních příčkách priorit, takže se novinka ukázala nejdříve jako závoďák. Sériově vyráběné auto bude stát na platformě MEB koncernu Volkswagen a má nabídnout úžasnou dynamiku.

Nová Cupra Leon posiluje. V úpravě ABT Sportsline nyní dává až 370 koní

Nová Cupra Leon posiluje. V úpravě ABT Sportsline nyní dává až 370 koní

„Městský elektromobil je klíčovým strategickým projektem nejen pro naši společnost, ale také pro koncern Volkswagen, protože naším cílem je vyrábět v Martorellu více než 500.000 městských elektromobilů ročně pro různé koncernové značky. Městský elektromobil bude demokratizovat elektromobilitu a zpřístupní ji širokým vrstvám motoristů,“ řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva značky Cupra.

Šéfdesignér automobilky Jorge Diez zase dodává: „Cupra UrbanRebel Concept dodává závodnímu vozu vzhled známý z počítačových her, a je tak radikální interpretací městského elektromobilu Cupra. Každé křivce, linii a výrazně tvarované ploše vdechuje život barevný design, jehož kinetické částice uvádějí při přechodu světla povrch do pohybu.“

Cupra Ateca Limited Edition VZ je v Česku. Ve výbavě jí nechybí výfuk Akrapovič

Cupra Ateca Limited Edition VZ je v Česku. Ve výbavě jí nechybí výfuk Akrapovič

Atletické linie a odvážný výraz jsou prý výsledkem genderově neutrálního přístupu. Auto měří 4080 mm na délku, 1795 mm na šířku a 1444 mm na výšku. Blíže nespecifikované pohonné ústrojí produkuje výkon 250 kW (v případě boostu 320 kW) a z 0 na 100 km/h se s ním auto rozjede za 3,2 sekundy. Koncept bude k vidění na IAA Mnichov již za pár dní.

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků